Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (783) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (79) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (182) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (239) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (167) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Komplett agyhalál ez a BLM-esek által indított letámadás az értelem ellen... :((( Arról tudtam, hogy pl. a github-on az addigi "master" branch "main"-re változott. Meg arról, hogy az IT-ben addig te... (2024.05.12. 05:10) Már nem Slave
  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Blockbuster

RÁJEN 2013.12.05. 08:00

Az utóbbi napok legnagyobb mozis híre talán Paul Walker tragikus halála volt, többen írtak, megemlékeztek róla a kollégák és az általam követett site-ok, bloggerek közül is, így én most csak nagyon röviden teszem ezt: nagyon sajnálom, mert bírtam a filmjeit, persze leginkább a Fast & Furious sorozatot, az utolsó két rész kimondottan kedvemre való volt. RIP. Nem saját szöveg, de nagyon tetszik, úgyhogy lopom: 2fast2young...

vin-diesel-paul-walker.jpgA poszt további része már kész volt a hír előtt is, csak ezt az elejét szúrtam be utólag, innentől a műsor változatlan. Az elmúlt jó pár hétben sikerült ugyanis néhányat megtekinteni a legnagyobb blockbusterek közül, de most csak ötről írok ezek közül. És ebből három szuperhősös :)

film_manofsteel.jpgLegutóbb megnéztem a Superman visszatért is, mert érdekelt, a régieket is mind láttam, gyerekkoromban szerettem is őket, de ez az új ez bizony nagyon rendben van. Már eleve tetszett, hogy és ahogy bemutatták a kryptoni eseményeket, majd ahogy frappánsan szkippelték az Acélember gyerekkorát, és ahogy a csajt leszámítva egy tökéletes akciófilmet összehoztak az alkotók. Zack Snyder, a rendező, már a 300-zal is nagyot gurított, az abszolút az én ízlésemnek megfelelő film, aztán később nagyon bejött a Watchmen is, Az Őrzők legendája nem volt rossz, az Álomháborút pedig inkább nem néztem meg, szóval mondhatni, a rendező munkássága tetszetős. Nem beszélve a producerről, aki ugye Christopher Nolan volt, emellett az egyik forgatókönyvíró is, de a főszereplő minden várakozásomat felülmúlta, szuper Superman volt. Érdekes, mozgalmas, ugyanakkor tartalmas filmet kap, aki megnézi, nem beszélve a lenyűgöző akcióorgiáról. Ebben a filmben a kékruhás csávó (ezúttal piros alsógatya nélkül) végre tényleg olyan gyorsan repül, ahogyan azt mindig is elképzeltem - a sebesség efféle ábrázolásával emlékeim szerint először a Hősök sorozatban és a Hancockban találkoztam először, és mindkettőnél fellélegeztem, hogy na, ilyen lehet ez a valóságban... A gonoszok annyira nem jöttek be, de a Gene Hackman-féle Lex Luthornál természetesen fényévekkel jobbak. Erősen ajánlom tehát.

film_wolverine.jpgEz már a második önálló Farkas-film, de míg az első igazándiból eredettörténet volt, ez most "csak" egy újabb kalandja. Annak viszont elég mozgalmas volt, de a szokásos világmegmentős tematikákhoz képest nem túl nagy jelentőségű. A végére azért csak összehoztak bele egy jó nagy harcoló robotot, no és persze a legjobb formájúra gyúrták benne a címszereplőt. A japán csajoktól egy kicsit többet vártam, de nem voltak rosszak, a történet fordulatai pedig mind kiszámíthatók voltak - de mindezek ellenére elviselhető szórakozást nyújtott két órára. Oly sok film után ebben is volt egy bunyó egy vonat tetején, ott el is sütöttek egy jó poént, de nem lövöm le, nézzétek meg, ha nincs más dolgotok.

film_elysium.jpg

A District 9-ról már áradoztam, ez nem annyira és nem úgy jó, de jó. Nagyon jó. Az Elysium a rendező második filmje, ehhez képest tele van Matt Damonnal és Jodie Fosterrel, előbbivel inkább. Nagy pénz, nagy foci, ez látszik is, de szerencsére a stílus ezúttal is teljesen rendben van, sokkal életszerűbb a lenti világ nyomorúságának és a fenti gazdagságának az ellentéte, mint mondjuk a Szigetben. Sokat vesztünk azonban az egész sztori összetettségén, a District 9-nak mintha sokkal több és mélyebb rétege lett volna, itt erősen leegyszerűsödött a képlet, ráadásul ezt a képletet láttuk már itt-ott, én legutóbb a Lopott időben, de felidézhetnénk akár Az éhezők viadalát is... De félre ne értsetek, kurvára tetszett ez is, sőt talán az ebben a posztban említettek közül talán a leginkább, szóval tessék csak szépen megnézni, és lehetőleg moziban, ha még (vagy már?) megy valahol, mert az alkotók megérdemlik a Ti 1500 forintotokat is.

film_thor2.jpg

A Thor második részét Egerben néztük meg moziban, impulzusválasztás volt, de nem bántuk meg. Na jó, nem nagyon. A Marvel szuperhősös filmjei eddig mind tetszettek, és nem csak nekem, hanem a páromnak is. Jó, az Ang Lee-féle Hulk neki nem, de azt talán még odakint sem sorolják ezek közé. A főszereplő még esetleg onnan lehet ismerős, hogy az egekig magasztalták a Hajsza a győzelemért című filmért, amelyet ezen a fórumon vélhetően nem kell bemutatnom. (Bár azt még nem láttam.) A rendező viszont eleddig csak sorozatok készítésében jeleskedett, csinált Trónok harcát, Mad Ment, Rómát és Maffiózókat is, azokkal meg ugye nem volt gond. (Azt tudtátok, hogy az első részt Kenneth Branagh rendezte? Ugye, hogy nem?) A két testvér, Thor és Loki nagyon jók együtt, szerintem az ő közös jeleneteik adják a film legfőbb erősségét, szokás szerint van két vicces sidekick is, akik közül a csaj a jobb, illetve öregnek ott van Anthony Hopkins, akinek a játéka, a jelenléte nekem őszintén szólva nem nagyon hiányzott. Malekith, a főgonosz is egy volt a sok közül, de nagy nehezen mégis összeállt a film egy kerek egésszé, bár az agyunkat a világok közötti ugrálások ellenére sem kellett nagyon megerőltetni. René Russo szereplése jelentette még a kellemes meglepetést, mármint nekem, aki nem olvasott egy sort sem a filmről a megnézés előtt. Ja, de: tudtam, hogy lesz egy vicces cameo, ez tényleg volt és tényleg vicces volt, és azt is tudtam, hogy a vége-feliratok alatt lesz két extra jelenet - és tényleg lett. Ezek közül az egyik egy másik cameót tartalmazott, annyit árulok el, hogy Benicio Del Toro szerepelt benne, akinek ugyanez a karaktere jövőre egy másik filmben is fel fog tűnni. Gondolom, a következő Bosszúállok-film után lesz Thor 3 is, szerintem azt sem hagyom, hagyjuk ki. A teljes kép érdekében ajánlom tehát ezt is, de ellövöm az összes puskaport egyszerre, a következő is tetszett:

film_pacific_rim.jpg

Egy másik Del Toro, Guillermo rendezte, akit ugye nagyon szeretünk a Hellboy első és második része óta, de a munkásságából jó szívvel merem ajánlani még az Ördöggerincet is, A Faun labirintusát viszont nem mondom, azt nyilván mindenki látta. Én pedig imádtam. Viszont a film szerintem erősen kilóg a rendező portfoliójából, de ez nem baj, jól működik misztika, szellemek, álmok és nyomorúságos gyereksorsok nélkül is. Az alapfelállás tiszta, vannak ezek a bazi nagy szörnyek, amik ellen az emberek bazi nagy harci robotokat építenek, amelyeket bazi vagány pilóták irányítanak, néha közben bazi nagy járulékos károkkal. Az elvárt módon lenyűgöző látványvilágon túl ennek az egész jövőbeli világnak a remek érzékeltetése adja el jól a filmet szerintem: a társadalom peremen élő szervkereskedők, a hülye politikai döntések, a pilóták belső rivalizálása, ez mind-mind olyannyira képes kiszínezni a megszokott kliséket, hogy a végeredmény több mint élvezetes. A főbb szereplőkkel nem volt gondom, bár a csaj magyar hangja nekem nagyon nem jött be, a mellékszereplők pedig egyenesen remekül ki lettek találva, de itt is hozzá kell tennem, hogy a tudósok néha mintha egy kicsit túljátszották volna a szerepüket. Verdikt: megnézős!

Végezetül: nem tartozik szorosan a fentiekhez, de ezt a remek videót is mindenképp megnézésre ajánlom!

Címkék: film

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr985644340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2013.12.27. 18:47:39

Most néztem meg a Bondarchuk-féle Sztálingrádot. A korábbi filmjeihez (9. század, 1612) viszonyítva csalódás, de ettől függetlenül jó szórakozás. 8Talán a Breszt-hez hasonlítanám első benyomásra) Gyakorlatilag korlátlan anyagi forrással bírt a rendező, a korábbi filmjei epikus,katartikus jelentei itt is visszaköszöntek, csak - szerintem - sokkal mesterkéltebben, noha ettől függetlenül néhol lúdbőröztetett. Nem lehet semmi ezt a Sztálingrádot IMAX3D-ben nézni, mégha' a CGI lóláb néhol ki is lóg. (és persze ez a Tigris mániát kéne' levetkezni: minden német tank=Tigris, egyszerűen nonszensz, mondjuk ebben az ideában minden nemzet filmesei osztoznak:)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.12.28. 21:14:34

@pittlaren: Hát, egyszer majd, amikor nyugdíjas leszek, talán szánok erre is időt, de mostanában esélytelen...
süti beállítások módosítása