Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Barum

RÁJEN 2014.02.01. 08:00

IMAG1702s.jpgEljött az idő (szó szerint), hogy közel 10 év után, életemben másodszor új gumikat vásároltam az autóra. Persze az utolsó utáni pillanatban, szerda reggel szereltettem fel. Az ezt megelőző utolsó új szettet még a Toyotára vettem anno, azok Falken nyári gumik voltak, ezúttal pedig Barum Polaris télieket vettem a Ventóra 185/60 R15 méretben. Közel 14.000 forintos darabáron, akciósan, jelenleg ugyanez ott, ahol vettem, kicsit már többe kerül. Eredetileg Kormoran SnowPro-t vagy Falkent szerettem volna, nem kis mértékben a nagyon kedvező áruk miatt, de utánanéztem, és igen csak leszerepeltek a teszteken (a Falken inkább a tavalyin, idén nem annyira, azóta talán módosítottak a keveréken), így lett végül Barum. Mivel nem szántam az ügyletre túl sok pénzt... Keskenyebbet és magasabbat vettem, mint a nyáriak, és mivel nem járok az autóval évi 10.000 km-nél többet, több gumis javaslatára valszeg fennhagyom őket egész évben. Érdekelne, erről mi a véleményetek, de nagyjából már eldöntöttem - remélem, jól.

A felszabadult nyári gumik (195/50-esek, 2 Nankang és 2 Bridgestone) így eladók lesznek, majd feldobom őket a vatira, hátha kellenek valakinek még pályázni, másra már nemigen jók.

Címkék: volkswagen vw

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr365787821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.02.01. 09:02:59

Én nem szoktam évi 6000-nél többet autózni, de két szett gumit tartok itthon mát a Honda óta (kb 7 éve). Külön felniken vannak, így a legtöbb esetben magam végzem a cserét, a pincében meg elférnek. Nekem ez bevált, érezhető a különbség, mivel nyáriból főként nagyobb és peresebbet szoktam venni.
Sógorom és kolléganőm is ment már szezonokat téli gumival, megszokás után nem gond.

Pityubácsi 2014.02.01. 09:42:40

egyetértek az előttem szólóval.
nyáron nagyon takony tud lenni a téli gumi, illetve jobban is kopik.

nyáron főleg robogózom, így az autóval kábé 10 ezer a futásteljesítmény évente, de ha van két szett felnire szerelt garnitúrád, akkor nem kell a gumishoz járnod évente kétszer.

amenta 2014.02.01. 10:48:27

Nyáron nem illik télivel szaladgálni, mert a fékút ugyanúgy megnő, mivel a téligumi kenődik mint a takony. Ráadásul a gumi szerkezete sem annyira szereti a melegben használatot.

MantaMann 2014.02.01. 12:42:54

ADAC gumi teszt.
Az én gumisom ezt már évekkel ezelőtt megmondta, hogy sosem lesz nagyon elől az ADAC-nál a Yoko, Toyo és a Falken. Csak-mert. Az utóbbi hetekben már értem is miért.
Ha cserélni kell, csak ezeket vesszük a családban.

Télit nyáron használni tényleg nagyon fura érzés. Valóban olyan mintha takonyra ülve 'megcsúsznál', sosem tudtam megszokni.
Inkább egy olcsó Barum nyári, régen elég jól voltak, csak valamiért ha nem fújtam 2tizeddel többet bele, akkor kirepedezett az oldalfala 2-3 év alatt.

románc cuvée 2014.02.01. 12:54:50

Nos én is hasonlóan csak télivel járok. A nyári taknyolást érezni, és persze jobban is melegszik a gumi. A méret a tiéddel megegyező, és a fogyasztásom (V40, 1.9D) 4,9 és 6,5l között alakul. Számolgattam,h mikorra hozná vissza nyári gummer az árát...hát ahhoz sokat kellene menni. Ilyen futás mellett kibír a gumim 4 évet, két garnitúránál meg mindkettő elöregedne szépen, lassan.

DonVincenzo 2014.02.01. 14:20:00

Az én két titkos favoritom a Barum Polaris(2és3) és a Matador MP58. Próbáltam már márkásabb és teszteken jobban szereplő téligumikat is de nekem ezek jöttek be a legjobban. Mély és letaposott hóban is fogtak mint a ződfesték.
Amikor pedig alkalmatlanná váltak a téli használatra (mondjuk 5mm alatti) akkor pedig elhasználom őket egy nyár alatt. Ezzel sincs rossz tapasztalatom. Szerintem nem csúszik jobban a lágyab gumi. Gondoljunk csak a versenygumikra amik szintén lágyabbak az utcai nyáriknál,a télieknél pedig főleg.
De mégegyszer mondom,ezek csak a saját tapasztalataim.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.01. 16:21:41

@mbx porsche: Nekem is két szett volt használatban eddig, csak ugye a Nissannal hirtelen nyolc kerék lett a családban, 16 gumi meg már nem embernek való, költségileg és helyileg sem túl jó. Ezért tervezek racionalizálni.
@Pityubácsi: @amenta: @scuynat: Igen, volt egy ilyen érzésem, lehet, hogy megpróbálom, meglátjuk...
@MantaMann: @románc cuvée: A második belinkelt cikk a hsz-ok között elég korrekt számolást ad, gyak. 10e Ft és egy kis kényelem/egyszerűség áll szemben a nyári rosszabb tapadással.
@DonVincenzo: A Nissanon olyan 5 éves, 175-ös téli Michelin-ek vannak, télen nagyon jók, a Golfon is azokat használtam, meg voltam elégedve velük mindig, de az új Barumokat most a Ventón jobbnak érzem. Igaz, a két autó is nehezen hasonlítható össze súlyban vagy erőben.

amenta 2014.02.01. 16:42:36

@románc cuvée: A nyárigumi majd akkor fogja visszahozni az árát, mikor az előtted menőbe nem csúszol bele amikor satuzik egy állat miatt....

amenta 2014.02.01. 16:44:16

@RÁJEN: CSak 16? :D Nálunk most 28 van, ha jól számolom. :)

románc cuvée 2014.02.01. 17:54:23

@amenta:
hát, eddig levezettem vagy 400e különböző gépekkel, és soxor a nyári (pl. zsír új enegy saver Michelin) tett tréfára esős időben. Nekem bevált a téli, és e mellett számolj a másik iskola autósaival is... nevezetesen akik nyárival tolják a teljes szezont. Na akkor tessék a tükröt figyelni!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.01. 20:24:12

@amenta: Ebben van igazság. (28? Az nem semmi, de akkor nincs minden autóhoz két garnitúra, ugye?)
@románc cuvée: Ha eddig nem tudtad, az energy saving minek a rovására történik, most már tudod :)

amenta 2014.02.01. 20:30:11

@románc cuvée: Rájennél a pont, az energy savernek kisebb a gördülési ellenállása, ebből kifolyólag a tapadása is. Én meg úgy vagyok vele, hogy kopjon el két szezon alatt, de mindig minden körülmények között fogja az utat. Én most a tavalyi összetett harmadik Dunop SP SPort Blueresponsokat vettem, de a tapadása ennek volt a legjobb, csak a zaj miatt lett harmadik, és nem bántam meg, még annak ellenére sem, hogy asszimetrikus a mintája.

románc cuvée 2014.02.01. 22:52:48

Mivel a céges adott bárhová is akarjak menni, így számomra fölösleges a nyárit erőltetni a privát autóra. Remélem így már értitek, h miért nem a nyári...
Michelin E. Saver helyett pedig inkább Conti Ecocontact, sokkal jobban viselkedik (bármi is legyen).

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.02.02. 08:58:58

@amenta: Csatlakozom. A C Corsámon ContiECOcontact volt amikor vettem, kicsit lendületesebb kanyarvételnél már csikorogtak. Következő nyárra beújítottam 15-ös alu szettet, amire Toyo Proxes TR1-es gumik kerültek. A különbség olyan volt, mint ha futómű csere történt volna.

Pityubácsi 2014.02.02. 23:59:44

@mbx porsche: a conti eco széria egy kalap szamóca.
a bogaramon az van és akkor csúsztatom meg, amikor akarom azzal a negyvenegynéhány lóerővel :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.02.03. 10:42:24

Semmiképp nem járnék nyáron téli gumival, ugyanis nem arra van kitalálva. Szerintem lehet vajákolni, meg okoskodni a témában, fórumokat olvasgatni, de a tény attól még tény. A téli gumi más összetételű és más a bordázata is. Feladata, h hidegben is kellően rugalmas maradjon és mozgása révén a lamellák a hóba harapjanak majd ha lemegy róla a terhelés akkor kiköpjék és kezdje előröl a dolgot, hisz eltömődött bordázattal semmire sem megy az ember.

Ezen tulajdonságokra van optimalizálva, ebből semmi nincs meg nyáron, amikor az aszfalt ~50 fokos és nem is hetvennel óvatoskodsz a főúton, hanem kened neki a 140 -et.

Ne tedd, nem éri meg. Nyúlik, mászik, kopik hamarosan kuka lesz, extrém esetben azért mert felrobban.

Inkább vegyél a vaterán pár ezerért egy ócska lemezfelni készletet és cserélgesd magadnak évszaknak megfelelően.

Én is ezt teszem és a gumik hálásak.

Ja, még valami. Ideális esetben egy téli gumi tűző napsugarat, magas UV-t sosem lát így a legritkább esetben kezd repedezni. Télen nem süt a nap, nyáron bent alszik a sötét garázsban. És ez így van jól, ez is növeli az élettartamát, ha ilyen keveset mész, ez felér egy örök élet, ingyen sörrel. :-)

Mondjuk ha a kompromisszumos vezetés mellett tetted le a voksod nem értem, h miért nem vettél 4 évszakos gumit. Az sem jó, de legalább úgy tűnik, h erre van kitalálva a marketing osztály szerint. :-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.03. 11:38:46

@klarky: Hajlok rá, amit mondasz, de a négyévszakost a lehető legrosszabb választásnak mondta mindenki. Az igazán jó idő még odébb van, addig annyi minden történhet még... Mindenesetre Neked is és mindenki másnak köszönöm a hozzászólásokat!

PMGabi 2014.02.03. 21:55:13

Börzére jössz?
Andrew-val mi leszünk.
Cső!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.04. 10:00:57

@PMGabi: Hello! Még nemtom, valszeg nem tudok menni. Majd legközelebb.

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2014.02.05. 20:13:06

Én a Barum gumival beszoptam, pedig újonnan vettem. Rázta tőle a kormányt, pedig a centír szerint 0-0 volt. Na azóta Barum a portára nem jöhet.

Nálam is van 2 garnitúra, külön felnire szerelve, pedig nem nagyon megyen évi 8000-től többet. Egyszeri 80000 ft-os költség a beruházás/garnitúra. Én úgy vagyok vele, hogy megéri.
Cimborám 4 évszakossal jár 8 éve. Ő meg arra esküszik.

Kinek a pap, kinek a papné :)
süti beállítások módosítása