Nagyon sok idő telt el e kisautó első itteni említése óta, pedig többször felmerült, először 2009-ben, tehát úgy 10 éve, aztán 2012-ben, végül pedig 2013-ban is említhettem volna, de nem tettem, pedig a téma hasonló volt. Egy igazi klasszikus Matchboxról van szó ugyanis, ami ráadásul még Volkswagen is, legalábbis ránézésre. A Bogárból kialakított dragster technikája ugyanis szemlátomást nem az eredeti léghűtéses boxerre épül, pedig akár abban is lett volna fantázia - nem, ez egy brutál V8-as, és inkább nem is az van, hogy a Bogárból alakították ki, hanem fordítva, a gyorsulási versenyautóra csak ráhúztak egy random kasznit, vagy még inkább egy valós autó kaszniját imitáló műanyag bódét, kissé megnyújtva és ahol kell, kiszélesítve. A MB meg megcsinálta kicsiben:
1972-ben került be a kínálatba, pont egy évvel a bevezetőben is említésre került VolksDragon debütálása után. Volt még belőle kék és fekete-barna színvariáció is, utóbbi a ritkább, és így drágább móka. Ez a zöld a legkommerszebb mind közül, de nekem bejön. Nem hibátlan, ez látszik is, de szerencsére nem egy szétjátszott darab. Volt belőle egy kis ideig egy "filler" darabom is, amit párszáz forintért lőttem valamelyik börzén, de nem sokkal később meg tudtam venni ezt, a számomra már szépnek számító példányt, kicsit persze drágábban, de még emberi áron. A kopott pedig átkerült Félix fiam gyűjteményébe, így valószínűleg annak a kisautónak annyi ;) Viszonylag tekintélyes már otthon a Bogár-gyűjteményem, így ez sem hiányozhatott tovább, az inkább a csoda, hogy eddig nem volt meg eredeti formájában. Hát most már ez is pipa. A kisautó legnagyobb attrakciója jól látható az utolsó képen, fel lehet nyitni, hogy elénk táruljon a versenytechnika, és a fentebb szintén idézett Dodge-hoz hasonlóan ezt is ki lehet támasztani, hogy felnyitott állapotában is kiállítható legyen. Nektek hogy tetszik?
Utolsó kommentek