A minap láttam egy vicces képet a facebookon, amin felül egy téli táj volt "Április általában" felirattal, alatta pedig egy napsütéses rét "Április most" kiírással. Hát ja, nyilván ilyenkor van motorozáshoz ideális időjárás, amikor a kijárási korlátozás miatt nem ajánlott, másrészt meg tökre nem tudtam elkezdeni a nagymotoros jogsit csinálni, hasonló okokból. Itt állok a zsírúj 25 éves mocimmal, amit így két okból sem használhatok, miközben minden más körülmény szinte tökéletes lenne.
Úgy voltam vele, hogy egy kicsit azért kísértem a sorsot, és az ünnep első napján toltam egy Biatorbágy-Etyek-Alcsútdoboz-Felcsút-Bicske kört (ami mondjuk elég szeles volt), vasárnap meg csak egy szoftosat Csömörre és a környékére - ez utóbbit azért vettem ilyen óvatosra, mert még a forgalmit is otthon bírtam felejteni :)
Hát mit ne mondjak, ez terápiának is jó...! Imádom. Nyilván jórészt azért, mert 125-ösön tanultam, és csak ilyenen motoroztam azóta is, de ez egy más világ: borzasztó jól gyorsul, és teszi ezt bármelyik sebességfokozatból, de ez valahol várható volt, hiszen 600 cm3, V-motor, két henger stb. Oké. Na de hogy a váltója olyan, mint amilyet csak a korszerűbb Honda autókban tapasztaltam csak eddig, az nagyon meglepett, hiszen ez a gép 25 éves. Vajpuha, klattyanós, és amikor a Yamahánál azt írtam, hogy az fasza, az a tudatlanságomból fakadt, az ehhez képest pattintott kőbalta, ez meg Gilette-penge. A moci hangja is nagyon visszafogott, normál utazótempónál lényegében hallhatatlan, mondjuk ez a bukósisakom szélzaja miatt is lehet, de ez is tök új élmény. Azt meg talán mondanom sem kell, hogy nagyon kényelmes, nem fészkelődtem rajta a nagyobbik kör alatt sem semennyit. A szélvédelméről kevesebbet tudok mondani, mert mindkét alkalommal elég nagy volt a szél, a fejemet rázta is rendesen, ellenben ezt a testes motort jóval kevésbé billegette, mint a másikat, azzal egyszer majdnem leestem az Erzsébet-hídról egy nagyobb széllökés miatt, itt meg egy kicsit csak ellen kellett tartani, de meg sem kottyant neki.
A kényszerű home office kevés előnyeinek egyike, hogy sokkal több időt tudtam a régi garázsunk rendberakására és részbeni kiürítésére fordítani, mint előtte, így végül sikerült helyet csinálni a Hondának a ház alatt. Nagyon nem volt egyszerű, vagy egy hónapig pakoltam esténként és néha hétvégente is, faterom iszonyú mennyiségű használhatatlan limlomot halmozott fel - persze ha ezt most olvasná, biztos leteremtene, hogy a frászt használhatatlan, hiszen bármikor kellhet egy remek menetvágó/menetmetsző készlet és egy négy tagból álló fagyalu-szortiment, no és vagy 28 db fogó, 56 db ráspoly és még egy csomó minden, aminek nemhogy a nevét nem tudom, de elképzelésem sincs, hogy egyáltalán mire való... A millió szerszám 98%-át (ami vagy egy-másfél köbméter cucc volt alsó hangon) egy jó pajtásomnak ajánlottam fel, aki a faipari képzésben dolgozik, így szerintem a lehető legjobb helyre kerültek - cserébe felszabadult egy csomó helyem. Lomtalanítás a vírushelyzet miatt mostanában nem lesz, így hetente kétszer lopom be a maradék felesleget apránként a kukákba, de megéri, tök jó érzés úgy lemenni a garázsba, hogy az már képes ellátni az eredeti funkcióját, és nem csak egy lomraktár. Szóval befért a moci, és be fog férni mellé a másik is, ha egyszer haza tudom juttatni végre a munkahelyemről. Halvány emlékeim szerint gyerekkoromban még autót is tároltak itt az őseim, szóval ezen nem kéne ennyire meglepődnöm. Na, ennyi mára, majd mondom, ha változik valami.
Utolsó kommentek