Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

From Russia With Love

RÁJEN 2009.05.25. 10:14

Őrület, mit sikerült lőnöm!!! A poszt címe egyébként egy 1963-as 007-es film címe, Sean Connery mellett a nagyszerű Robert Shaw nyújt benne felejthetetlen alakítást. De a lényeg nem ez, hanem ma szovjet járgányokról lesz szó, no nem túl sokról, és nem is a korábban már bemegmutatott újságmellékletes Ladáról. Van egy weboldal, ahol egy fickó az átalakítgatott kisautóit mutogatja. Itt a Welly-szekcióban láttam egy Nivát. 1:60-as, mondom, ne már, nekem ilyen KELL. Körbe is néztem az ebayen, és találtam egy "boltot", ami maga a Paradicsom a volt Szovjetúnió autói iránt rajongók számára. Mondjuk, nem olcsó, és a moszkvai székhely miatt volt némi kétségem is, hogy vajon ha megrendelek valamit, az vajon ide is ér-e, így végül csak (vagy inkább "csak") két gépet rendeltem, egy rendőrt és egy mentőt. Mondom, Matchbox-arányúak!!!

Nem fogok részletes típusismertetőt adni a járgányokról, egyrészt ezeket már mindenki ismeri kívülről-belülről, illetve a Totalcar is szorgalmasan szélesítette az elmúlt években a látókörünket a ruszki csodák tekintetében, szóval ezek helyett inkább némi személyes érintettség jön: családunkat igen korán elérte a motorizáció, így értelemszerűen engem is az iránta való rajongás. 13 éves koromban már szorgalmasan róttam a köröket anyám Kispolákjával Balatonon (vagy inkább ezt, ezt!!!) a nyaralójuk hátsó udvarában, 17 évesen jogsit szereztem, de előtte mintegy egy évvel már én voltam az udvarba való beállás felelőse a családi Zsigulival (2107), és a sikeres kreszvizsga utáni első forgalmi óra is úgy kezdődött, hogy "na akkor üljek be és vezessek, de a lámpáknál álljak meg!". Eleinte a családi Zsiguli került át személyes használatba, de akkor még osztoznunk kellett rajta, majd amikor felkerültek rá a BMW-felnik széles gumikkal, anyám szervo híján kiszállt a körből és lett neki egy Corsája. Nem szaporítom a szót, nagyon szerettem a gépet (valahogy ez Zsiguli maradt nekem, pedig már erősen Lada feliratot viselt; az lehet az oka, hogy az első családi Zsiguli, amit már fel tudtam fogni, egy UK-27-29 rendszámű világosszürke 1200-es volt, azon minden ciril volt, majd az utódján, a KA-86-38-as rendszámú sárga (!) 1200-es kombin is, Európa a 2107-es parasztmercivel köszöntött be, többek között azzal, hogy ennek már voltak fejtámlák az első ülésein...), néha ugyan volt baja, de semmi maradandó. Utána egy piros Kispolákom lett, hogy a főiskolás évek alatt ne benzinre kelljen költeni minden pénzem, majd később meglett az első Bogaram. Majd később a második. Aztán a harmadik. Majd jött a Toyota, illetve a Volvós korszak, most pedig egy céges Clióval tolom, viszont az legalább benzines turbó...

Szóval akkor a modellekről: a Welly-nek vagy egy speckó, Russian Edition sorozata, saját véleményem szerint ezt kint gyártják Oroszországban, a Welly meg csak a nevét adja a sztorihoz, pl. a weboldalukon egy szó sem esik róluk. Aztán az is lehet, hogy csak azért nem, mert ez egy régebbi sorozat, részletek itt, nem tudom, kinél van az igazság...(Wellyből egyébként ezidáig csupán egy Porschém, egy VW buszom és egy Bogaram volt.) Igényes, részletes a kidolgozás, de valahogy az egész olyan "orosz". Nem sorjás, jók az illesztések, de nálam megvan ez az érzés, hogy kicsit jobb ízléssel jobb kerekek kerülhettek volna rá, szebb villogók, mittomén. Másrészt ez adja a modellek báját is, olyan kis bumfordiak - pont, mint az igaziak, főleg a mai autókkal összehasonlítva.

Műanyag alváz, fém kaszni, rugózatlan kerekek - akár Matchboxok is lehetnének. A fent linkelt átalakítós oldalon a Welly Niva alá menőbb kerekeket rakott a tulaj, de én így hagyom.

A Lada orosz rendőr, állítólag ugyanilyen a festése az igazinak is, a Niva pedig mentő, illetve hát inkább Gyorssegély a felirat szerint, amit magyarul talán sürgősségi ellátásnak lenne ildomos fordítani.

Nivát is vezettem egyébként régebben, nem mondhatnám, hogy óriási élmény, de van egyfajta férfias feeling, hogy uralod a gépet, és ez jó. Mint az elején írtam, részletes típusismertető most nem lesz, de hogy legyen miért elolvasni idáig a posztot, most következnek a videók, érdemes megnézni MIND

(Ugrató 3:30-nál, nagyon komoly!!!) 

Szép napot!

Címkék: film police welly ambulance

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr901142149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2009.05.25. 12:06:42

ajánlom figyelmedbe: store.diecast.ru

Volgák, GAZellák, Ladák... Mind Matchbox-méretarányban! Legnagyobb szívfájdalmam, hogy Samara is van, pénzem meg nincs. Ha nyerek a lottón, rendelek valamit. Feltéve, hogy szállítanak Oroszországon kívülre is.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.25. 12:15:07

@Tommi: Jaja, ismerem, csak mivel nekem most nem jött be az oldal, inkább a Te ide vonatkozó posztodat linkeltem a 4. bekezdésben a 'részletek itt' alatt ;)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.25. 13:02:51

Rájen, mennyi volt a postázás? Hogy adattad fel? Biztosítva, vagy csak úgy? Kokettálok a civil 2105-tel, Samarával és Nivával, mert elég meggyőző az ember eBay feedback score-ja.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.25. 13:26:40

@Sam. Joe: 10 dollár kereken. Biztosítás asszem nem volt. Emberünk nagyon készséges.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.25. 13:30:32

OK, köszi! Értekezem a kollégákkal e-mail-ben hogy össze hozunk-e egy kombinált rendelést.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.25. 13:31:42

@Sam. Joe: Nincs mit, ugyan. Majd a rendelés előtt azért szólj, hátha én is csatlakoznék...
És ha megjönnek, mindenképp számolj be az új szerzeményekről!!!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.25. 13:45:31

Még egy kérdés az eszembe jutott: mennyi idő alatt értek ide?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.25. 13:59:49

@Sam. Joe: 13-án fizettem ki és 23-án ért ide, szerintem meglepően gyorsan.

Ikarus256 2009.05.25. 17:49:31

Nagyon király mind a kettő! Szép fogás!;-)
süti beállítások módosítása