Eszperentéből ennyi talán elég is volt. Ikarus256 kolléga volt olyan rendes, hogy az alábbi járgányt is bemutatta már, de ez mind semmi ahhoz képest, hogy az ő posztjai miatt kezdtem el annak idején ilyen Escortot és Imprezát keresni. Az Impreza végül aránylag könnyen meglett az indexes fórum(ozók) és egy MOL-os ismerősöm segítségével, ráadásul duplán, az Escort viszont már keményebb diónak bizonyult.
Úgy történt, hogy találtam az ebayen régóta keresett Norev Volvót, mindjárt kettőt is. Az eladó neve breki. Mondom, hé, ez magyar! Megnéztem, honnan árul, Finnország. Na, akkor nem is biztos, ott annyi a hülye név, mint égen a csillag, tehát nem is foglalkoztam a kérdéssel, szépen megírtam, hogy szendelje a kombájnd invójszt, heló. És visszaírt magyarul!!! Merthogy a breki a Berki vezetéknevet takarja. Már itthon is gyűjtő volt, és kint is folytatta, folytatja. Jól el is dumáltunk, és valahogy a szó a Subarura, majd innen a MOL-os Escortra terelődött, kifejeztem szomoromat, hogy ilyen nekem nincs. És mondta, hogy de lehet, mert tőle vehetek. Így hát vettem és már van. Ráadásul olvasója e blognak, úgyhogy innen is üdvözletemet küldöm, isten tartsa meg a jó szokását ;) Ajánlom őt, mint eladó, szép dolgai vannak, és bár nem olcsó, de legalább magyar. Továbbá rendkívül akkurátusan csomagol... Szóval az alábbi Escort bizony Matchbox, nem Metchy Toys, mint a Subi, és mint a linkelt poszt kommentjeiből kiderül, Code 2, azaz az 1-75 sorban nem látható ezzel a festéssel. Számunkra viszont minden bizonnyal így sokkal kedvesebb, mint bármi mással.
UPDATE!!! Pár kiegészítő jellegű információ a MB történetéhez Brekitől, a kommentek alapján kicsit pontosítva:
A MOL Escort-hoz annyit hozzáfűznék, hogy egy fantasztikus tehetségű képzőművész modellező keze van a dologban, ő csinálta a tamponterveket. Az akkori MOL reklámosztályról rendelték meg a szűz, fehér Escortokat egy amerikai cégtől, amelyik akkoriban a Code 2 dolgokat készítette a Matchbox-nak (sajnos most nem ugrik be a név). Ugye ekkor még csak pár éve szűnt meg a "vasfüggöny"...
Itthon (ha igaz, talán Miskolcon) megtamponozták a masinákat, kár leszólni az eredményt: vedd figyelembe, hogy hány színt kellett tamponozni! Annyiszor kellett a tamponozó szerkezetbe behelyezni a masinát! Akkor, 1995 körül és itthon!!! (Nem az "ügyes kezű" kis kínaiak gépeivel!!!)
Akkor még javában élt, virágzott a MICA, és nagyon nem akarták elfogadni Matchbox masinának, de nem tudtak mit csinálni, a fehér masina igenis MATCHBOX volt és így a MOL-al még szebb lett... Vesd csak össze a Matchbox saját színvariációival: még a Monte Carlo-s is messze elmarad a miénktől! (Igaz, Ranga sosem ült a jobb oldalon..., de hát csak nekünk nem csináltak új belsőt.)
Köszi az érdekes háttérinfókért! Amortizációs videó a végére:
Szép napot!
Utolsó kommentek