Kalifornia, Los Angeles, Westside. A dombokon itt található Bel Air, egy idilli kis kertváros. 1923-tól ismert ezen a néven, többek között a hasonló nevű szállodáról. Az itt található házak nem nagyon látszanak az útról, magas sövénykerítések mögé bújnak. Társasházakat itt nem találunk, mint ahogyan járdákat sem nagyon, ezt a közösség saját szabályozása így alakította ki. Itt lakott például Ronald Reagan is, Nancy pedig azóta is. Itt forgatták a Szóljatok a köpcösnek külső jeleneteit is.
Na, innen a név. A Chevrolet 1950-ben mutatta be a Bel Air-t, mint a legújabb prémium-modellt. Ez a forma határozta meg kvázi utána az amerikai autógyártást évtizedeken át, és ez vitte sikerre a hard-top koncepciót. És persze a krómot. (A nemrég mutatott Volga eredetije ugye egy Ford, de nem kell sokáig meresztenünk a szemünket, ha fel szeretnénk fedezni a hasonlóságokat... Nem beszélve a Csajkáról.) Olvassatok róla többet itt!
A Hot Wheels kisautója az 1957-es Bel Air-t mintázza, ez már a második generáció, annak is az utolsó éves szériája. Ez a generáció már V8-asokkal is rendelhető volt, alapban 162, maximum 195 lóerővel. Az Edelbrock színeiben feszítő versenyautó igen pofás, 2010-es darab. Az ilyen típusú autók mutatják meg leginkább, miben jó a Hot Wheels: vagány, sportos, de egyszerű járgány, minden gyerek ilyet akar. Fel lehet fedezni rajta a korabeli vadászrepülők pár ismertetőjegyét, ez a tervezői törekvés talán az első hűtőrácson érhető tetten leginkább – ha a fecskefarkat nem számítjuk... Tetszenek a pirosra festett felnik, jól harmonizálnak a rajtszám színével. Állat egy dög.
Ez itt alább pedig egy ’55-ös Chevy, „Taxi Rod”. Szép páros.
A végére egy kis nyári hangulat a The Fresh Prince of Bel Air címszereplőjétől:
És végre péntek!
Utolsó kommentek