Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Replay – Lego Expert Builder 948

RÁJEN 2010.05.04. 05:04

Egy igen rendhagyó legós poszt következik. Egy kis háttér: gyerekkoromban volt (még) egy kedvenc Technic (Expert Builder) készletem, amelyet valamelyik szülinapomra vagy karácsonyra kaptam a szüleimtől, a 948-as (más néven 854-es). Ez egy gokart (Go-Cart) volt, akkori szemmel nagy és bonyolult, ma már inkább kedves és egyszerű, de még mindig impozáns. Nagyon tetszett már akkor is, hogy hátul dupla szélességű kerekekkel szerelték (vagyis szereltem), működő kormánnyal, csodás farmotorral és benne szintén működő egy hengerrel. Az autó nem bír rugózással, de egyébként elég komplex, még az ülése is állítható (persze nem olyan összetett módon, mint a nagy testvér esetében).

Na, még régebben elhatároztam, hogy ezt a készletet nosztalgikus okokból újra be kell szereznem. Csakhogy. Nem olcsó. Sőt. Igen drága. Aránytalanul. (30 és 180 dollár között mozogva.) Ekkor azt találtam ki, hogy megpróbálom a rendelkezésemre álló kockákból újraépíteni, elemlista és leírás ugye megszerezhető az internetről, a hiányzó alkatrészek szintén. A lista alapján kiszámoltam, hogy 12 fajta elem hiányzik, de darabra ez azért sokkal több. Már előre elhatároztam, hogy persze törekedni fogok a színhűségre, de prioritásban ez a szempont hátrébb sorolódott, álljon össze az autó, ez a legfontosabb, az pedig, hogy hogy néz ki, kevésbé. Hát így nézünk Miki:

Első lépés: elemlista. A listából a legegyszerűbbek szerencsére megvoltak, nagyjából a rajtszámig. Kerekeket és pár egyebet ügyesen vettem a Pecsa bolhán, a pálcák és a két 16-lyukas Technic-rúd pedig a Le-golánc nevű magyar online boltból érkezett. A fogaskerekek egy része is ez utóbbiból való, de mivel nem volt mindenük készleten, a vaterát és az ebayt kellet segítségül hívnom. Szerencsére igen sokan foglalkoznak ilyesmivel mindkét helyen, az ebayen speciel az adott nevű eladó „boltjából” rendeltem, kimondottan hiányzó elemek pótlása a profilja, abszolút elviselhető áron. Dugattyút szerezni azonban azóta sem sikerült, mert amit láttam a vatin, az drága, de ha nem tudom máshogy megoldani, megveszem majd azt, addig elleszünk nélküle...

Második lépés: az összerakási rajz beszerzése. Ugyanúgy peeron, szkennelt változatban fent van minden, többek között ez az 1978-as készlet is. Innentől gyerekjáték, csak le kellett mentegetni és kinyomtatni.

Harmadik lépés: az összerakás. Mint fentebb írtam, nem egy nagy meló, ha minden adott, 15 percnél nem tarthat tovább. Nekem mégis több nap volt (na jó, pár hét), mert nem bírtam kivárni minden elem megérkeztét (pl. a két oldalsó nagy gumicső is hiányzik még), és elkezdtem apránként, illetve a színekkel is többször varáltam.

Negyedik lépés: összegzés. Az eredeti fotójával összehasonlítva egyrészt látható, hol tértem el színben (törekedve azért némi kellemes összhatásra), de valójában pár egyéb apró különbség is van, főleg hátul, a motor alatt, illetve alul, ahol lapos elemekkel "merevítettem" a gyár által javasolt mennyiségen túl is. Ennyi custom a részemről belefér, a jó múltkor mutatott kis terepjáróhoz is én újítottam motorháztetőt és lámpát, a kevesebb nem mindig több. Abszolút elégedett vagyok magammal és az ötletemmel, hogy összeturkált elemekből építsek gyári készletet, ami így egyedibb lett, hovatovább tuning, de valószínűleg így jóval értéktelenebb is – mások szemében. Nálam pont fordítva. Összeszámoltam, nagyjából 2000 forintba került a kis projekt.

A következő hasonló művelet (a fenti költségen még mindig szerencsésen belül) a 8844-es helikopter lesz, amihez a fent vázolt módon már beszerezgettem apránként majd' minden alkatrészt, csak még nem kezdtem el összerakni...

Címkék: lego

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr511939922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.05.04. 10:06:54

Ilyen kerekem nekem van 4 darab, most épp beépítve egy teherautóba

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.04. 10:17:02

@SomyTomy: Szerencsére már nekem is van pár, de a modernebb típusú kerekekből még jó lenne szerezni néhányat.

saabi 2010.05.10. 20:32:54

A 8844-es itt áll a polcomon. :-) Ha az esetleg belefér, akkor javaslom a rudak összekötésére a modernebb, fix szögű darabokat a régi, variálhatóval szemben. A régiek olyan merevek, ridegek, hogy ránézésre is eltörnek. Különösképp az a darab, amelyik a hátsó kereket és így az egész helikoptert tartja. Nekem sajnos nem csak ezek az elemek, de a kerekek is össze vannak törve. Ez utóbbit legalább a gumi összetartja.
süti beállítások módosítása