Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Lóma a balátotok!

RÁJEN 2010.05.07. 05:07

Ezután egy ideig majd nem fárasztalak titeket Fiat Abarth-okkal, ugyanis megérkezett az utolsó, amire vágytam. Tomica Fiat 131 Abarth. Vagy Abalth. Ugyanis Ázsiában sokan ferde szemmel néznek a nagy fehér varázslók R-betűire, könnyű zavarba hozni őket egy-egy olyan szóval, mint mondjuk Rotterdam, de szerintem sokuk a mai napig nem érti, miért kellett 9 éve Amerika „fővárosában” lerombolni a két iker-törölközőt... De hogy ezt nyomtatásban is így elbénázzák, hát arra nem számítottam.

A Tomica a finn Markku Alen 1974-től 1981-ig használatos versenyautóját készítette el kicsiben, a Portugal Rallye jelzésével. Ez az igazi autó:

A finn jégversenyeken felnőtt, ma már közel 60 éves Alen társa Ilkka Kivimaki volt, végig együtt mentek. Sikeres páros voltak, sokáig a legtöbb egyéni győzelemmel, de világbajnokok sosem lettek (illetve egyszer 11 napig azok voltak, de a Peugeot óvása miatt törölték az egyik győzelmüket, így a bajnokságuk is oda lett). Mindenesetre a Fiat igen sokat köszönhet nekik, többek között az első VB-címűket 1977-ben.

Kicsiben az első dolog, ami feltűnik az autón, hogy virslikkel szerelték. Engem ez nem zavar mondjuk, mint ahogy azt egy régi Skyline-nál is írtam, sőt. A második észrevétel a mérete lehet. Tomica-szinten oké, de mellé téve a MB-ok között belül is nagynak számító Abarth-ját egészen eltörpül. 1/61 van az aljára írva, ami szerény véleményem szerint nagyjából rendben is lehet.

Annyival tud többet a MB-változatnál, ami látszik is: nyithatók az ajtajai. A rugózása szokás szerint rendben van. Extra feature volt, hogy a dobozban adtak hozzá egy kis ívet két felragasztható matricával, ebből az egyik a szélvédő tetejére került, a másik a bal hátsó ablak bal alsó sarkába.

Összességében (megint) egy nagyon jól sikerült kisautóval van dolgunk, és aminek külön örültem, hogy nem kellett érte a „szokásos” árat fizetnem. Ugyanis ez a típus rendszeresen feltűnik az ebayen, többnyire 19-20 dolláros alapáron és 10 dolláros szállítással. Ez tesók között is mintegy 6000 forint, de hát ki tudja ugye, még meddig gyengülünk, lehet ez még drágább is. Na, ez a példány 9 dolcsi volt és 5-ért szállították, így végül gyakorlatilag féláron sikerült beszerezni – ami persze még mindig elég magas, 2000-nél többet csak igen indokolt esetben adok egy ekkora kisautóért. Hát ez nekem annak számított.

Végül egy kis szórakozás, de nem az autóval kapcsolatos, hanem inkább a poszt címében idézett poént bontja ki - és hát _nyilván_ mindenki ismeri:

Péntek, jó hétvégét, megyünk is ma vidékre!

(Ja, még egy kérdés: talán észrevettétek, de most a képek nem változnak kattintásra nagyokká. Hiányzik vagy nem hiányzik ez a feature a posztból?)

Címkék: retro tomica

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr301979133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.05.07. 08:08:05

Tomica jött, látott és győzött. Nagyon szépen sikerült, tényleg csak a virsli kerekekbe lehet belekötni, de akár lehet szöges gumi is, azok meg keskenyek.
Feature: igen, nekem hiányzik.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.05.07. 10:21:01

Oh, ez a nyomdahiba, ez abszolút piti. Ázsia ilyen.

Jaja, hiányzik! (Egy szolgáltatás ami miatt jobb szolgáltató a Blogger, mint a blog.hu. Van tárhely a képeknek bőven.)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.07. 11:11:24

@pman: Nemrég olvastam valami külföldi kisautós blogon, hogy Sam. Joe is ezt észrevételezte. Ez már így marad.
@Sam. Joe: Hát, szerintem ez több nyomdahibánál, szerintem ők azt hiszik, ezt tényleg így kell írni.
Még nekem is van tárhelyem, de kezdek félni, hogy előbb-utóbb elfogy. (Hol lehet megnézni, hogy állok?)

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.05.07. 13:29:46

Vagány a verda...
Lassan tényleg rá kell szánnom magam egy Tomica-ra.
Mondjuk Toyota Crown lesz az első az tuti :)

Nyomdahibáról nekem kapásból a Plymouth Grand Fury jut eszembe :)

A nagy kép néha jó lenne azért :)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.05.07. 14:08:29

Hú, ezt említetted a múltkor? Ez még jobban tetszik, mint amit a Doki linkelt. Ékszer ez az autó, tetszik nagyon! (megint dancer elé kell járulnom:-)

A nagyítás opció szerintem jó kis extra fícsör, nekem hiányzik.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.07. 14:19:54

@dancerge: A Tomica rendőrök közül nekem sokkal jobban bejön az NSX, a 300ZX, a 350Z, az RX-8, az Evo, és még sorolhatnám. A Crown talán azért nem, mert azt élőben nem ismerem. De Suzuki Swift-jük is van rendőr-festéssel :)
@pittlaren: Aha, szerintem igen. A képek nagyítását pedig a következő posztokban visszahozom, ahol van értelme, köszi neked is az inputot, illetve mindenki másnak is.
süti beállítások módosítása