Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Drótszamár

RÁJEN 2010.06.14. 09:00

Még mindig két keréken. Az van, hogy van nekem egy ősrégi, devecseri származású Checker Pig típusú montim. Azzal járok melózni. Kitaláltam, hogy nagy szükségem van hozzá teleszkópós első villára, mert az jó. Egy közeli bringaszerelő viszont - nagyon korrekten - azt tanácsolta, eszembe se jusson átalakítani, mert megváltozik a váz geometriája a hosszabb villa miatt, és egyszercsak szét fog törni az egész miskulancia az új terhelési erők miatt. Basszameg. Körbenéztem a vaterán, mit lehet tenni. Találtam egy nem elszállt árú downhill (DH) bicót, amire egy nagy levegővétel után licitáltam, és meg is nyertem. Szombaton pedig el is hoztam Dunavarsányból, íme:

De mi is a DH?

A downhill a hegyikerékpár sport extrém ága, ahol technikás, kövekkel, ugratókkal, letörésekkel tarkított, erősen lejtős terepen kell bringázni. Ennek megfelelően a downhill biciklire az összteleszkópos gépezet, sok helyen megerősített váz, 150-240 mm-es rugóutak és duplavállas átütőtengelyes első villa (ami erősíti a stresszpontokat a fejcsőnél) a jellemző. Elöl egy lánctányér rockringgel vagy bashguardokkal, láncvezetőkkel, hidraulikus 4-6 dugattyús fékek 203-as tárcsákkal. Bár a súly kordában tartása a DH gépeknél is nagyon fontos, hiszen a DH versenyeken gyakran tizedmásodpercek döntenek, a nehéz terep miatt ezek a speciális kerékpárok akár 18-24 kg-osak is lehetnek. Komfort- vagy városi tekerésre, vagy meredek hegyre felmenni alkalmatlanok. (Forrás: www.zedbike.hu)

Nekem természetesen városi tekerésre kell :) Ráadásul 50%-ban hegyre fel. Tény, hogy elég nehéz a paripa, de nagyon kényelmes, legalábbis az előzőhöz hasonlítva. A marokváltója is sokkal finomabb, mint a karos, a tárcsafék pedig remek találmány. Még csak lefelémenet van tapasztalatom, de az abszolút pozitív. Holnap majd megírom, milyen felfelé ;) Az ülés cserére szorul, és előbb-utóbb a hátsó gumi is - ez utóbbira talán magyarázat, hogy korábban egy 15 éves srác használta, aki valószínűleg nagyon szeretett farolni...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr202080199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.06.14. 12:48:48

Már csak feketére kéne festeni, és beléphetnél a terepjáróval közlekedem a városba (és mindig rossz helyen parkolok) klubba XD
Komolyra véve a szót elég jól néz ki, ez sem fog egy hamar kihullani alólad. Kéne már nekem is egy canga, mióta Pesten lakom nem is ültem biciklin, pedig odahaza mindenhova azzal mentem. Ha viszont gumit cserélsz szerintem érdemes lenne rá aszfaltra valót dobni rá, ha tényleg csak a városban használod.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.06.14. 12:51:34

@pman: Gumis észrevétel jogos. De talán olcsóbb, ha a slickesített bütykös gumit hagyom rajta :) (A régebbi bringám mától eladó, csak még nem fényképeztem le, elvi szinten, jelképes összegért érdekelhet?)

rita.soltesz 2010.06.14. 14:12:37

Nem igazán előnyös városban a monti kerék, főleg, ha emelkedőn is mész - egy jó trekking bicire kellett volna licitálnod. Ráadásul az összteló miatt kiállni is sokkal rosszabb, egy csomó energia megy pocsékba. De azért nagyon szépséges:)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.06.14. 15:49:44

@rita.soltesz: Hát igen, a jó kis trekkingek viszont nem néznek ki ilyen jól ;) Kiállni meg nem akarok, csak ülök és tekerek. Amúgy köszi!

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.06.14. 17:12:15

Elvi szintem vetek rá egy pillantást, ha küldesz róla majd képet némi infóval.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.06.14. 17:18:34

@pman: Elvi szinten oké, majd jelentkezem.
süti beállítások módosítása