Igen, igen, még mindig a franciáknál tartunk, ez így alakult. Matra Simca Bagheera a téma most, lustaság = fél egészség, tehát lopok innen:
A Matra közúti modelljeinek sorában a következő a Maugli fekete párducáról nevét kapó Bagheera volt. Az acélvázra épített műanyag-karosszériás kocsi háromszemélyes belsőteret kapott, üléselrendezése eredetileg a majd' húsz évvel későbbi McLaren F1-eséhez hasonló volt. A görög Antonis Volanis által megálmodott szép, ugyanakkor funkcionális formatervért 1974-ben díjat nyert. Alapmotorként egy Simcából származó 1.3 literes négyhengerest kapott, ám hamar kiderült, hogy annak bizony a teljesítménye nem kielégítő. Ezért '76-ban bemutatták az 1.44 literes 90 lóerős Bagheera S modellt, majd néhány hónapra rá kijött a második széria, ami már alapból ezt a motort kapta. Előtte azért a Matránál még eljátszadoztak egy szuper-Bagheera tervével. Az enyhén módosított karosszériás, a szériaverziónál mintegy 17 centivel hosszabb Bagheera U8-at két 1.4-es erőforrás összeépítésével megalkotott nyolchengeres, úgynevezett U-motor hajtotta volna 168 LE-s teljesítménnyel és 230 km/h végsebességgel. Ez a terv azonban soha nem jutott el a szériagyártásig, a Chrysler France rossz anyagi helyzete és az olajválság miatt. A Matra Bagheeraból 1980-ig, a gyártás befejezéséig 47 802 darab készült, amiből azonban mára sok elpusztult, a gyatra korrózióvédelem miatt.
Találtam az autóról klassz csajos fotókat, a formatervvel nincs baj, megállapíthatjuk:
Számtalan további fotó még itt, egyéb infók ott, de most térjünk át a kicsire, amely nem más, mint megint egy Majorette. Ez sajnos már nem olyan szép állapotú, mint az előző, viszont jóval ritkább. Pedig megfogadtam, hogy több kopott járgányt nem veszek, de egyszerűen nem tudtam ellenállni, gyenge vagyok, ez van:
A szokásos Majorette-erényekkel vértezték fel, fém alj, jó rugózás, pár figyelemre méltó részlet, illetve a tény, hogy az autó abszolút felismerhető, tehát viszonylag jól eltalálták az arányokat és a formát, egy hangyányival nagyobb kerekekkel azonban még boldogabb lennék. Ja, és egy nyitható csomagtartó. Ezt egy nem túl gyakran alkalmazott - de pl. a Porsche 924-esnél is látható - megoldással valósították meg, ugyanis a felnyitható rész elég törékeny, főleg így nemtomhányévesen. De az enyémen szerencsére hibátlanul működik:
Érdekes módon ennek a csomagtartójába csak egy táskát pakoltak a gondos francia tervezők, be is vések egy feketepontot, ez így nem járja... Örülök, hogy a vaterán leütöttem ezt az autót, mert gyakorlatilag egy kurrens Matchbox áráért jutottam így hozzá, azok jó részénél pedig még így kopottasan is sokkal szemrevalóbb. Végezetül egy hirdetés, amelyen igen hivogató a beltérről készült fotó:
És bezony péntek lett, jó hétvégét!!!
Utolsó kommentek