Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Gyerekkori emlék

RÁJEN 2010.09.06. 09:06

Kisautógyűjtésem egy mellékága, hogy megpróbálom lassan újra összeszedegetni a gyerekkorom kedvenceit. Ez a lista elég vegyes, és többek között ezért is a feladat nem egyszerű. Egy másik nehezítés, hogy ami 30 éve aránylag könnyen hozzáférhető volt, ma már vagy nem az, vagy csak drágán az. Speciális esetek is előfordulnak, mint pl. hogy az adott kisautó gyártója már nem is létezik. Nem a gyár, hanem az ország! Kezdem az elején: nagyjából 4-5 éves lehettem, tehát 79-80-ról beszélünk, amikor a szüleim barátaitól kaptam egy hatalmas piros Fiat 127-est. Azért ezt, mert a valóságban is egy ilyet használtak, csak pirosat:

Teljesen oda voltam és vissza. Tisztán emlékszem, a szüleim balatoni nyaralójában látogattak meg, és ott bontottam ki az új csodát. Szerelem volt elős látásra. Sajnos azonban nem örülhettem sokáig, ugyanis valami másik barátoknak a nálam 1-2 évvel idősebb Attila nevű gyereke az autót megnézésre kivette a kezemből, majd valahogy úgy bénázott, hogy az leesett a betonra és konkrétan ripityára tört. Mélységes felháborodásomban és elkeseredésemben órákig sírtam. Bosszúból ezt a vandál kölyköt el is neveztem Rumcájsz Attilának, bár sokkal rosszabbat érdemelt volna. Az eset igen mély nyomokat hagyott gyermeki lelkemben, évekkel később is gyakran felemlegettem R. Attilát és az ő gaztettét. Ki tudja, miért, valahogy akkoriban az autó pótlása nem történt meg, és már egy ideje a fejemben volt, hogy most majd felnőttként ezt csakazértis megoldom. Jó pár napja találtam a vaterán egy lejárt aukciót, amiben egy ilyen - azóta tudom - Anker Fiat 127-es cserélt gazdát, és annak rendje és módja szerint fel is vettem a kapcsolatot a nyertessel. Megkérdeztem, nem akarna-e némi pénzjutalom fejében megválni a sárga szerzeményétől, amivel igen nagy örömet okozhatna nekem. Sajnos nem akart, de bíztatott, hogy biztos lesz még. Nem esett jól, de végülis megértem. Aztán az olasz ebayen találtam egyet - szemérmetlenül drágán. Szerencsére ott volt az opció, hogy 'make offer', meg is tettem mintegy 30%-kal alacsonyabb összeggel a kiírt azonnali árnál, és láss csodát, talján barátunk virtuálisan rábólintott. Szerda este pedig már a kezemben is foghattam újra a tűzpiros kis Fiatot.

Ugye érzitek a feszülő ellentétet a 'hatalmas' és a 'kis' között? Hát igen, egyrészt az idő mindent megszépít, másrészt akkoriban kábé egyméteres lehettem, ami kis jószándékkal fele a mai méretemnek. Így valószínűleg a Fiat is minimum egy 1:10-es méretarányú modellnek felelt meg az akkori szememben, pedig ötévesen még fogalmam sem volt ezekről a dolgokról. Valójában pedig 1:20-as...

Na, lényeg a lényeg, nálam az autó, ráadásul eredeti gyári kartondobozával együtt, Made in GDR pecséttel, ahogy kell:

A piros autók fotózása még mindig nem megy, ezért elnézést, de biztos elhiszitek, ha mondom, hogy nagyon szép élénk színe van a valóságban:

Bizony, az autó lendkerekes. A szerkezet hibátlanul működik, bár már nem azzal a vehemenciával, ami valószínűleg a sajátja volt 30 éve. Az egész szerkezet valahogy olyan törékeny (hehe, én mondom), kicsit merev, de ez úgy általában igaz az Anker termékeire. Játék voltához képest amúgy igényes és részletes, és ha minden jól megy, nemsokára mutatok egy másik gyerekkori játékot, ami ennek a szöges ellenétete. Ennél a csomagtartót alig mertem kinyitni, de végül sikerült károkozás nélkül. Van egy olyan érzésem, hogy ennek az autónak ez a része először és utoljára volt kinyitva :)

Na jók legyetek!

Címkék: retro

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr352266074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.09.06. 10:18:26

Gratulálok hozzá. Olyan érzésem van, mint ha ismerős lenne, lehet volt a környezetemben valakinek? Ki tudja.
Viszont most jut eszembe, hogy levedlett játékként anno kaptam egy marha nagy sárga 1500-ös Ladát, ami még a G.I Joe katonákhoz is nagy volt, de Barbie-nak még kicsi. Mint játékaim többsége, az is veszendőbe ment :-(

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.06. 10:31:28

@pman: Szerencséd, hogy nem Attilának hívnak ;)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.09.06. 20:56:16

Szép. nosztalgikus emlékeket ébreszt, pedig nem is volt ilyenem, az fix. Volt viszont Wartburgom, kettő is: egy távirányítós rendőr, (anno az NDK-ban vettük) meg egy hasonló méretű, "sima tologatós" Jó dolog a nosztalgia:-)

PMGabi 2010.09.06. 22:21:50

A következő gép nem tán' egy Skodri lesz?
Én nemrég szereztem be egyet.
Kocka lámpás 120-as.
Szinte ugyanez, mint a Fiatod, műanyag, lendkerekes, csomagtér nyitható, csak persze cseszkoszlovenszkó... :)))
Nem egészen ilyet, de ilyen lesz: www.youtube.com/watch?v=IL4dnQOYde0

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.07. 08:58:11

@AttiLADA: A FB-on már tegnap kiderült, ki a bűnös, de mivel évek óta karatézik, a leszámolást elhalasztom.
@pittlaren: A madzagos távos Waresz még nekem is a listán van.
@PMGabi: Neeem, annál sokkal szarabb lesz...

2010.09.08. 08:00:55

Bocs, ez szófosás lesz: Anker Fiat! Álllati jó fogás. Kiskoromban jó pár ilyen Anker kisautónk volt: Trabant, Audi, Barkas, és ez a Fiat is. Adok egy linket, az egyik kedvencem, bár biztosan megvan:
www.ddr-modellautos.de/ itt a schwungradautos menü alatt a valaha gyártott összeset megtalálod. A német e-bayen mindig van, bár nem olcsó.
Én a gyermekkori Trabantomat szeretném ismét megvásárolni. Sárga volt (Tesómé meg zöld). Egy haveromnak van, dobozában, de nincs az a pénz, amiért megvállna tőle sajnos :)
Szép fogás.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.08. 09:29:07

@Matiz: Nekem csak ez az egy volt, de Barkasról, Trabiról és Audiról tudtam, a többi a weboldalon számomra új infó, köszi. A német ebayen szoktam én is nézelődni, de kurva drágák ezek...
(Schwungradautos, de szép nyelv ez!)

2010.09.08. 14:59:04

És a fernlenkauto? Fernlenk Wartburgot kergettem már kiskoromban, szerintem akkor üttem' be a fejem, így máig Wartburgozom :) A Vaterán ma is van fent pár Anker kisautó.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.08. 15:02:45

@Matiz: A zöld-fehér rendőr nekem is megvolt, és még majd meg is szerzem újra egyszer!
süti beállítások módosítása