Jó múltkor kezdtem el egy kvázi sorozatot itt a blogon, különlegesebb darabokat bemutatandó a gyűjteményemből. Ilyen volt pl. a Batmobile, aztán a Dodge Rampage, a HW Hare Splitter, és még azóta is pár egyéb, amiket nem jelöltem külön a sorozat tagjaként. Most akkor újra felveszem a fonalat, egy igazán érdekes kisautó következik:
A Mitsubishi Lancer EX 2000 Turbo néven ismert autó nem más, mint az Európában annak idején Mitsubishi Lancer EX néven forgalmazott járgány 2 literes, négyhengeres turbómotorral forgalmazott változata. Ez a motor lett az alapja a későbbi VR-4-esnek, amit a Galantból is ismerhetünk, de sokkal inkább onnan, hogy ezt építették aztán az Evo generációkba. Ekkortájt a motor 168 lóerős volt, és durván 15 mp alatt volt képes az autót a 200 km/h végsebességig gyorsítani. Az Ezertó Rally-ra készített versenygépben, ami most számunkra érdekes, ugyanez már 280 lóerős változatban került. Ilyen ez igaziban:
És ilyen kicsiben, hála a Tomica szorgos tervezőinek és a kiváló vietnámi gyártóknak:
Limited Edition, azaz korlátozott darabszámú kiadás, de ezt sajnos sehogy sem tudom számszerűsíteni. Mindenesetre speckó felnik kerültek a kisautó alá, és hihetetlenül részletes festés a karosszériára. Rugózik, nyílik, csodásak elöl a ködlámpák, és teljesen élethűek a kerekek is. Meg úgy az egész. Ez az első ilyen kivitelű Tomica kisautóm, de remélhetően nem az utolsó. A doboz sem a megszokott:
Szerencsém volt a vásárlásnál, ugyanis az eladó Lancer helyett Lanert gépelt az ebayre, így egyedüliként licitáltam rá, és el is hoztam 6 dollárért :) Még szerencse, hogy ezek az ázsiai népek ilyen kis bugyuták...
Utolsó kommentek