Ha már a Bora Bora címet elsütötték, a Maserati Bora Super GT-s megfelelőjét bemutató posztomnak más címet kellett keresnem...
Az 1971-től 78-ig gyártott igazi autó egy igazi ritkaság, mivel ez idő alatt csak 498 darab készült belőle. 1968-ban, amikor a Citroen megszerezte magának a Maseratit, igény formálódott egy középmotoros, kétüléses sportkocsira, főleg hogy a Lamborghini és a De Tomaso is rendelkezett ilyesmivel (a Miura és a Mangusta formájában), a Ferrari pedig épp fejlesztette egyt. Az eleinte Tipo 117, később Bora néven futó Maserati-projekt végül 1968 októberében indult el, és a következő nyárra máris az utakat szelte a prototípus. Két évvel később pedig be is mutatták Genovában. A Maserati aztán átkerült 1975-ben a De Tomaso tulajdonába (mellesleg ez évben megszülettem), három évvel később pedig leállították a Bora gyártását.
Kicsiben ez nálam, ahogy a poszt rövid bevezetőjében is írtam, Super GT kivitelben képviselteti magát, a "normális" változatra eleddig nem sikerült szert tennem. Ezt a példányt porschétól zsákmányoltam baráti áron, és ez konkrétan az a darab, amely a második linken található posztjában is szerepelt.
Mit is mondhatnék hát erről a kisautóról? A színét nincs mit dicsérni, szétkerestem a guglit, de így sem találtam még csak megközelítőt sem a való világból - de az is látszik, hogy a neon-zöld erősen kifogott rajtam és a fényképezőn. Ez már a második adag, és az elállított fehéregyensúly miatt lettek ilyen melegek a színek, de a zöld még így sem az igazi. Mindegy, akit érdekel a jó szín, nézze meg az előző tulajdonos posztjában!
A kivitele olyan "szupergétés", egyszerű, de nagyszerű, és a fekete műanyag aljnak köszönhetően alig van súlya. A formája szerintem nagyon állat, de ekkorában nem érvényesül úgy, mint az igaziról készült képeken, itt van tehát az igazi hátulról is, szélesebb papucsokkal - és így ki is derül, hogy a Skoda honnan lopott lámpát hátra:
Na ennyit erről, jók legyetek!
Utolsó kommentek