A munkahelyváltásom egyik pozitív hozadéka, hogy sok év után újra dolgozhatok autós ügyfélnek. 1999-től 2002-ig folyamatosan dolgoztam ilyen típusú feladatokon, akkor a Porsche Hungaria VW és Audi márkáin, itt az új helyen pedig Skodán, Seaton és újra Audin van szerencsém tevékenykedni. Ezt a bevezetőt csak azért írtam le, hogy tudjátok, miért is, illetve honnan jön ide egy egyébként a gyűjtői profilomba nehezen illeszthető Schuco Audi A6-os. Ezt ugyanis a munkahelyemen "örököltem" az elődömtől, és így teljes jogú új tulajdonosként haza is vittem. Ráadásul nem csak ezt, de a másikról majd később. Szóval Audi A6.
Mit ír a modellről a wikipedia? Az Audi 1994 előtt három generáción keresztül adott ki felsőkategóriás autót. 1994-ben, az Audi 100-as negyedik generációját az Audi felfrissítette, majd újranevezte, így született meg az A6, hogy illeszkedjen az újonnan bevezetett modellnév csoportba, miután az Audi a luxuskategóriás A8-at épp előtte mutatta be.
A 100-as külsején csak egy keveset változtattak, leginkább az első és hátsó lámpákat és a hűtőrácsot szabták egy kicsit át, illetve új motorokkal és váltóval lett megvásárolható. Ezek az 1,8 literes, 20 szelepes 4 hengeres benzines, a 2,8 literes, 30 szelepes 6 hengeres benzines, az 1,9 literes, 4 hengeres TDI turbódízel és a 2,5 literes, 5 hengeres TDI turbódízel voltak. Ezek mellett pár piacon megmaradt a régi 5 hengeres 2,3 literes benzinmotorral is a modell. Az S6-os változatban 4,2 literes, 290 lóerős motor volt, sőt ennek létezett egy továbbhangolt, 326 lóerős változata az S6 Plusban. 1997-ben következett a megújult A6-os, számomra gyakorlatilag 'az' A6 ez volt és lesz mindig is.
Áramvonalasabb és nagyobb szilárdságú lett a karosszéria, és persze ismét jöttek új motorok, hogy méltó módon vehesse fel a frissített modell olyan más (főleg) német felső kategóriás autókkal a versenyt, mint a BMW 5-ös, vagy a Mercedes E-osztály. Ez a generáció már kapható volt 5 sebességes tiptronic típusú automata váltóval is. Meglepően sok év múlva, 2004-ben jött a következő átalakulás, Walter de Silva jóvoltából. Nagyobb is lett az A6-os, de ennél sokkal látványosabb változást jelentett az új Audi egyik fő ismertetőjévé evolválódott - majd később mások által is smittelt - "single-frame grille" megjelenése.
Bevezették tovább a Multi Media Interface (MMI) nevű izét, amivel belül már integráltan lehetett vezérelni minden kütyüt, így egy csomó gombtól meg lehetett szabadulni. Egy másik hárombetűst, az FSI-t is bemutatták, ami viszont egy új közvetlen befecskendezési eljárás volt, tehát valami izé a motorban. 2005-ben az A6 megnyerte a World Car of the Year díjat, illetve a Practical Caravan című lakókocsis magazin "Towcar of the Year" (kb. "Az Év Vontatója") elismerést, köszönhetően a variálható magasságnak és a modellben alkalmazott Trailer Stability programnak. 2008-ban volt még egy kisebb facelift, de a C7-nek nevezett úgymond negyedik generációt 2011-ben mutatták be, ezek futnak ma is, és erről beszélünk ebben a posztban is. Az új autó karosszériája immár teljes egészében alumíniumból készül, ezáltal jelentősen leadott az A6-os a súlyábol. Főként ebből adódóan fogyasztanak az A6-osok 12-21%-kal kevesebbet, mint elődeik. Szemmel látható, hogy az A6 még közelebb került az A8-hoz, és ide is elért a manapság oly divatos ledsor. Itt tartunk most...
Kicsiben tehát egy 1:43-as, gyönyörűen kidolgozott Schuco, tulajdonképpen egy echte dealer-modell, a szalonban is ugyanilyeneket lehet megvásárolni, csak ott nagyon drága. Az átlátszó műanyag lámpabúrák (elöl ledsorral, vigyázzunk!), az igazit mintázó felnik, a csodás hűtőrács, az apróságok, a tükrök mind-mind nagyon rendben vannak. A beltér is finom kialakítású, de szépek lettek a kilincsek és a kipufogóvégek is.
Kellemes tehát a szemnek, kellemes a kéznek, nagyon jól mutat a polcon. Búcsúzóul az igazi még egyszer:
Csütörtökön mutatok egy hasonló modellt, remélem, az is tetszeni fog!
Utolsó kommentek