Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

The Full Monti

RÁJEN 2013.04.15. 09:00

IMG_2344.JPGMondtam már, hogy zsenge ifjúkoromban a Monty on the Run volt az egyik kedvenc C64-es játékom? Ha nem, most mondom. Nagyon sokat toltam, és majdnem a végéig jutottam, de mindig csak majdnem. De csak a Monty név miatt kezdtem ezzel a posztot, nem erről akarok ma írni. Mint ahogy nem is a magyarul Alul semmiként megismert (egyébként szerintem remek) angol filmről sem, aminek a címét így megerőszakoltam, ugyanis a mai téma a Monti System. Illetve hát nem az egész, hanem csak pár jó képességű kisautó az említett csehszlovák gyártótól. Mutatom, mit ír róla a wikipedia:

Monti rendszer egy sor autó modellek, ami jön, mint díszlécek, ahonnan felhívni egy autó ragadt rá matricákat. Amikor az épület nem használja ragasztó vagy festék, díszlécek már színes. Amellett, hogy a kerék tengelyek autók csak műanyagból készült. Cars megkezdte a termelést 1984 által Kovozávodů Semily , az első modell Terepjáró egy ekét csapágy technikus szolgáltatásai ma nevezzük Technic Service . A 1985 hozzáadunk két off-road járművek (Safari Turisztikai és csapata 21) és a Renault Trafic (Kenya Safari). In 1986 , amellett, hogy a két modell Renault Trafic (Air Service és Ambulancia), megjelent az első modell Liaz , modell 07 - Dakar, az első modell Tatra 815 megjelent 1987 . Minden évben a sorozat bővült több modellt, vannak modellek tenni annak érdekében, néhány szabott modellek lépett szabályos értékesítés. Termelési később átvette Vista , melyet szerzett Benes és Lat mint Van egy sor fém Monti amely modellek, egyes részei, amelyek fémből készülnek. Ez a sorozat azonban már megszűnt.

Klassz, mi? Inkább akkor lefordítom: A Monti System kis összepattintható műanyag autómodelleket gyártott, amelyeket nem csak hogy szépen összeraknia kellett a tulajdonosnak, hanem jól felmatricázni is. Ahogyan AndrewBoynál láthattuk például. Minden műanyag, csak a tengelyek készültek fémből. A Monti System 1984-ben indult útjára, egy évvel később pedig már megjelentették a Safari-sorozatot, később lett mentő Renault Trafic is, de 1986-ban kihozták a Liazt, egy évre rá pedig a 815-ös Tatrát, amely valószínűleg - itt Magyarországon legalábbis - a legismertebb modelljük. A legjobb az egészben az, hogy jelenleg is kaphatók újonnan. Én viszont erősen használt állapotban jutottam hozzá 11 db kisautóhoz, mármint hogy a kisautók erősen használtak, bár néha én is annak érzem magam. Egy kolléga tette fel valamelyik adok-veszek topicba az indexen, írtam neki, hogy engem a sötétzöld Landy érdekelne, erre visszaírt egy olyan szemérmetlenül alacsony árat az egész pakkra, hogy kibújt belőlem a kufár, a szemem egy pillanatra dollárjellé alakult, mint Dagobert bácsinak, és meggyőztem magam, hogy ez így jó lesz, majd én aranyra váltom ezt a pakkot. Ha csak 500 forintért sikerül eladni darabját úgy, hogy egyet meg is tartok, már akkor is bőven kerestem a bizniszen... (Megjegyzés: kivittem a pakkot a számomra minden idők legszarabbjaként rögzült börzére, de egyet sem vittek el, mint ahogy egyébként minden mást is csak alig-alig.) A pakkból van, ami tetszik, van, ami nem, de kezdem a számomra legérdekesebb párossal, úgy mint Renault 5 Maxi:

IMG_2349.JPGIMG_2350.JPGIMG_2351.JPGIMG_2352.JPGA méretarányukat tekintve olyan 1:32 körülire tenném őket, így ezek a legnagyobbak a kontingensben. Az ajtajuk nyitható, a belterük viszonylag kidolgozott, a kiegészítők jópofák. Mindkettő rendelkezik egy ormótlan vonóhoroggal, a zöld egy Gabonba indult expedíciós járgány, a piros pedig az ecuadori Mantába ment kempingezni, a tetején kenuval és csomaggal, szóval egyik sem versenyautó. Mindkettőről hiányoznak azonban a visszapillantók és az antenna, de a zölhöz kaptam extra kerekeket, amiket a tetőcsomagtartóra lehet tenni. És ha már Renault, mutatom a három Traficet is:

IMG_2338.JPGIMG_2340.JPGIMG_2348.JPGIMG_2346.JPGIMG_2347.JPGNem gondolnám, hogy a Rönó valaha is ilyen tuningolt kisfurgont üzemeltetett volna a francia reptereken, inkább valamiféle fantáziamodellnek gondolom, bár a franciáknál sosem lehet tudni... Az elsárgult mentő már reálisabb, ahogy a szafaris is, de a valóságban szerintem nem építettek az ilyenek elejére húzózsinór bekötésére alkalmas vonószemeket :) Ezek hátulra kaptak oldalirányba nyitható ajtókat, bár a mentő azokat valahol elhagyta az idők során, így a két gigantikus szirénával kompenzál. Teherautókkal folytatom:

IMG_2343.JPGIMG_2345.JPGIMG_2341.JPGIMG_2342.JPGMind a Liaz, mind a Tatra nagyon pofás darab, ezek már inkább 1:43-asok, talán ezért is lettek olyan népszerűek újra a gyűjtők körében, jól passzolnak a Retroautókhoz. Egy 815-öst már mutattam, de a Monti szebb, részletgazdagabb a Kovap termékénél. Mindkét versenyteherautó autentikusan sportos dekorációt kapott, illetve robusztus bukókereteket, nagyon vagányak. Ahogyan a négy darab Land Rover is az:

IMG_2330.JPGIMG_2331.JPGIMG_2332.JPGIMG_2333.JPGIMG_2335.JPGIMG_2334.JPGIMG_2336.JPGIMG_2337.JPGGyerekkoromban valahol hallottam ezekről a modellekről, de sosem volt Montim. Viszont szerettem volna ilyen Landyt, és ez a vágyam most így 38 évesen teljesült. Sajnos mind hiányos, bár a négyből össze lehetne legózni két közel teljeset. A két tűzoltó majdnem ugyanolyan, de az egyiknek a létrája, a másiknak a hátsó kis ajtaja hiányzik. 1:38-as arányúnak tippelem őket, így a Renault-khoz hasonlóak. A kék és a zöld darab hátul-oldalt az off-road-ozást megkönnyítő kiegészítőket visel, a kék kettőt, a zöld sajnos már csak egyet. Az előbbi a felépítményt és az "üveget" nélkülözi, az utóbbi viszont majdnem komplett. Meglátjuk, mi lesz a sorsa, a terv szerint csak a zöld marad, de minden azon múlik, hogy szerepelnek a vaterán. A minden jót!

Címkék: retro

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr885213390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.04.15. 12:43:10

Akkor mondom sorban!

BŰZHÖDT KOMODOROS!!! 8-)))

A jó börzéhez, jó személyzet kell! ;-)

Én bizony nem tudnám ezeket eladni, ha már megszereztem. (Nem, nem gyűjtöm ezt a méretarányt, pedig 500/db. ez frutti.) Bár szerintem ha Gyula úr nyitva lenne, akkor ő elvitte volna tőled ennyiért lazán, aztán kiviszi Prágába és eladja mint a pinty.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.04.15. 13:10:18

@Sam. Joe: A jó személyzet adott volt, Andris ugyanis végig ott árult nálam, de a srácok is jöttek bandázni többször. Az asztal felett viszont nem volt lámpa, ez lehetett a fő ok ;)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.04.15. 13:18:53

@RÁJEN: Andrist elfogadom mint jó személyzet.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2013.04.15. 19:41:19

Mint azt a börzén is mondtam neked, egy Liazra nagyon vágytam gyerekkoromban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.04.16. 16:23:26

@mbx porsche: Jaa, ez célzás volt? ;) A két kamzit amúgy már el is vitték a vatiról...

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2013.04.16. 18:52:45

@RÁJEN: Nem, nem az volt ,akkor elhoztam volna már börzén ,-)
A nagy vágyakozás már elmúlt.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.04.23. 08:14:55

A kék Traffic nekem is megvan gyerekkoromból, mamámnál maradt egy cipős dobozban.

Ha jól emlékszem a felpattintható ezüst alkatrészek úgy törtek mint a ropi, viszont az szinte biztos, h az enyémre nem Air Service volt írva...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.04.23. 10:51:33

@klarky: Nem vagyok annyira otthon ezekben, és az igazat megvallva nem is néztem nagyon utánuk, szóval bármi lehet.
süti beállítások módosítása