Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy World Cup Rally, 1970-ben. Valójában kétszer is volt ilyen, de nekünk most ez a 70-es az érdekes. Azt írják, a londoni Wembley Stadionnál indult április 19-én, és Mexikó-városban ért véget május 27-én, nagyjából 25.750 kilométerrel később. A Hannu Mikkola - Gunnar Palm páros nyerte egy első generációs Ford Escorttal.
Az esemény kiötlője Wylton Dickson volt, valószínűleg a két évvel korábbi London-Sydney Marathon által inspirálva, illetve talán még az is segítette az ötletelést, hogy az 1966-os focivébét Londonban, az 1970-est pedig Mexikóban tartották. Az Európán, Dél- és Közép-Amerikán átvezető verseny fő szponzora a The Daily Mirror lett. Többek között ezeket a városokat is érintették a versenyzők: London, Dover, München, Bécs, Budapest, Belgrád, Szófia, Trieszt, Velence, Genova, Toulouse, Salamanca, Lisszabon, Rio de Janeiro, Montevideo, Buenos Aires, Santiago, La Paz, Lima, Panama City, San José, Mexico City. A versenyben voltak speciális szakaszok is, a leghosszabb például 800 km-es.
Száznál is több autó indult, de nem nagyon határozták meg, mivel lehet indulni, így mindenféle csodabogár rajthoz állt, a versenyzők többsége azonban maradt a jól bevált receptnél, és létező versenyautók kissé módosított változataival vágott neki az útnak. Persze nem mind, volt, aki VW Bogárral, más pedig Rolls-Royce-szal indult el, de a kevés gyári csapat között például a Moszkvics is képviseltette magát.
A Ford-csapat módosított, 1850 köbcentis Mk1-es Escortokat indított, a British Leyland három Triumph 2.5PI Mark 2-t, egy Austin Maxist, egy Austin 1800-at és egy Mini Clubmant, a Citroën pedig egy DS21-et, de volt ott még BMW 2002ti, Datsun 1600SSS, Ford Cortina Lotus, Hillman Hunter, Jeep Wagoneer, Mercedes-Benz 280SE, Peugeot 404, Porsche 911, Rolls-Royce Silver Cloud, Rolls-Royce Silver Shadow és VW Buggy is.
A nyertes autót a Corgi készítette el Matchbox-méretben, a Rockets sorozatban, íme:
Érdekes, hogy az alvázról lepattintható egy középső darab, ami a tengelyeket, kerekeket foglalja magába, gondolom, ezt anno cserélgetni lehetett, jópofa megoldás. A két lyuk az A-oszlopok tövében két műanyag "drótot" tartott, de hozzám már ezek nélkül került az egyébként közepesen megviselt kisautó. A kopásokon kívül más baja nem nagyon van, illetve hiányzik még róla pár matrica, ezeknek a koszos nyomát benzinnel már én távolítottam el. A maradék matricák sincsenek már túl jó formában, de megkegyelmeztem nekik. Volt már hasonló kis Fordom, annak nem volt rács az elején, csak négy ködlámpa egy konzolon, de ez így - bár az jobban "ült" - menőbb ;) Hogy tetszik?
Utolsó kommentek