Merthogy a sorszámozatlan hasonló című posztban írtam, hogy ha minden jól megy, hamarosan jön a Plymouth Gran Fury taxitesója. Na az megjött. Az antennája ennek is csonkolt, a taxitábláról hiányzik a matrica, pici leverődések akadnak rajta, de 10 centinél távolabbról szemlélve nagyon is rendben van. SuperKings 1979-ből. Akkoriban az igazit pont nem gyártották, a wiki szerint legalábbis: 1975-1977, majd 1980-1989. A Matchbox vélhetően az 1975 körüli modellévet szúrta ki magának - és jól tette, a '80 utániak már nem ilyen szép tepsik. Az autót a széles néptömegek számára fejlesztették, de - hasonlóan az alant tárgyalt LTD-hez - nagy népszerűségre tett szert a flotta-vásárlóknál, mint amilyen a rendőrség és a taxitársaságok voltak. Miért? Hát nem saját tapasztalat, de állítólag olcsó volt (12.000 dollár alatt egy hanggal), és igen egyszerű volt a hajtáslánca, bizonyított összetevőkből szerelve, magyarán erre is ráakasztható az igénytelen igásló jelző. Az igazán perverzek bátran kattintsanak ide, ezt az oldalt egyszer jó régen már linkeltem, aranybánya az amerikai (főleg rendőr-) autók kedvelőinek...
A másik hasonló méretarányú szerzeményem már rendőr, igaz, egy kontinens különbséggel:
Ha minden igaz, ez nem SuperKings, hanem SpeedKings, ami többnyire inkább a személyautók jelölésére szolgált ebben a méretben. A modell alapjául szolgáló SLC-t 1973-tól 1981-ig gyártották, de a hasznaltato.hu-n ne nagyon keressük. A W114-es alapjaira épült autót ugyanis a legritkább háború utáni Mercedesként tartják számon a mai napig, 200 db-ra tartják a működő példányok számát, összesen, az egész világon.
Szegény Bobby Ewingnak is csak egy hülyelámpás cabrio jutott... (Igaz, nagyobb motorral)
Utolsó kommentek