Chevy Tahoe-ról már volt szó korábban ezen a blogon, de nem elég :)
A Tahoe „karrierje” 1995-ben kezdődik, három évvel a GMC Yukon néven ismert testvérmodell debütálása után. A Yukon azelőtt kétajtós volt, a Chevy pedig Blazer néven árulta a saját verzióját. A Tahoe már négyajtós lett, és egy évvel később elnyerte a Motor Trend Év Teherautója díjat. A hosszított verziója a Suburban. Mexikóban Silverado néven árulták. A történetéről talán ennyi elég is, a lényeg, hogy egy nagy batár, amely hamar közkedvelt lett nem csak a súlyos amerikai családok, hanem a fegyveres erők vagy a kormányzati szervek körében is. Ez utóbbiaknál valószínűleg a terepező képesség is közre játszhatott, nem csak a biztonság és a kényelem.
A Matchbox kínálatában 1997-ben jelent meg az autó (minden bizonnyal az első generáció alapján), nálam „természetesen” egy rendőr (1998) és egy tűzoltó (2001) képviseli a márkát a Matchboxtól:
Ez utóbbi az általam kevésbé kedvelt felniket kapta (és sajnos egyik sem azt, amelyik egyébként jobban tetszik), de mindkettőre igaz, hogy mintha túl nagy lenne a rés az első kereke és a sárvédő között. Vagy csak kicsik a kerekek. Mondjuk együtt tudok élni ezzel, csak feltűnt. A villogók az egyszerűbb fajtából valók, a rendőré piros, a tűzoltóé sárga. A legszebb darab talán a Fire Collection-be került detroiti változat, de ennek beszerzését már nem tervezem, elég a kettő, ami van.
A Hot Wheels egészen más megközelítést választott a HW City Works sorban megjelenő modellje megalkotásakor: ültetés, oldalszoknya, így nem csak azért sportosabb az ő Tahoe-juk, mert ez már a 2007-es GMT900-as. A tetőn megfigyelhető futurisztikus fényhíd (figyeldoda, alliterál!) sem a képzeletük szülötte, tényleg létezik ilyennel is az autó. A felnik is jóval sportosabbak, ránézésre 22 coll pernegyvenes gumikkal, vörös sötétítés az ablakokon és markáns vadrács elöl. A Rescue 8 felirat pedig nagy valószínűséggel innen ered. Sajnos a visszapillantók lemaradtak.
Összességében tetszik a gép, azért is szereztem be, de nem tudnék választani, a MB bumfordibb megoldása is nagyon bejön. Hátulról is állat mindkettő.
Reklám-paródia a végére:
Szép napot!
Utolsó kommentek