Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Zoom-zoom

RÁJEN 2009.10.15. 09:48

Itt fogalmazódott meg bennem, hogy szeretnék egy Mazdás posztot. Hát íme. Jó ideje kész van, csak pár autót még be kellett fotóznom, hogy ne csak szöveg legyen. Szóval most egy kicsit akkor a Mazdákról. Azokon belül is az RX-7-ről és az RX-8-ról.

Röviden: az RX-7-est 1978-tól 2002-ig gyártotta a hirosimai gyár, amelynek a története 1920-ban kezdődött. Az első gépjárművüket 1931-ben mutatták be Mazdago néven, ami egy motoros riksára hasonlító háromkerekű jármű volt. A háború alatt fegyvereket gyártottak. A vállalat formálisan csak 1984-ben vette fel a Mazda nevet, jóllehet már a kezdetektől minden autóját ezzel a névvel értékesítette. A név az alapító nevének angolos kiejtéséből származik, Jujiro Matsuda-éból, akinek a családneve a bölcs és okos iráni próféta, Zoroaster kelet-iráni másik elnevezéséből, az Ahura Mazdából jött. Azt jelenti, isteni. Most nem merülök bele a Wankel-motor rejtelmeibe, tessék elolvasni az internetet, legyen annyi elég, hogy az RX-7 egy Wankel-motoros sportkocsi volt, mindössze 1146 köbcentivel és hátsókerék-hajtással. A Car and Driver magazin Ten Best listájára ötször került fel, összesen majdnem 812.000 darabot gyártottak belőle. Az első generációt 1985-ig gyártották, a másodikat 1991-ig. Itt van még jó sok történelem. Itt pedig egy hetes-teszt, itt meg egy nyolcas-bemutató a Totalcarról.

Nézzük a kicsiket. Az első delikvens az Areh oldalán 1979-re datált első generációs RX-7. Ebből nem készült túl sok színvariáció, nekem a kék van meg. Ez a már többször is említett kiskerekű szériába tartozik, az ajtók nyílnak, a rugózás remek. A lökhárítók túl nagyok, feltehetően ez a modell az amerikai piacra szánt változatot mintázza. A belseje egyszerű, kormány a "rossz oldalon" :) Súlyos darab egyébként, vastag, feketére festett alvázzal, ránézésre – talán leginkább a kis kerekek miatt – mégis kecses, filigrán.

Az 1982-es keltezésű következő fajtából (aminek a másolatát Sam. Joe nemrég mutatta, illetve nem ő, hanem Beczl) az első a széria-változat, nyitható ajtókkal, minimális rugózással és a piros beltérből származtatott hátsó lámpákkal. Ez is jobbkormányos egyébként. A fekete-arany fényezés nagyon jól áll ennek a sportkocsinak, jól hozza a nyolcvanas évek stílusát. Made in Macau. Sold by Lorn.

A második az IMSA Mazda, ez utóbbi ráadásul makulátlan állapotban, a sárga dobozával együtt. Lásd még Bog Zoo-nál. Ez a változat a versenypályára született, brutálisak a szélesítések, de a beltér továbbra sem az erőssége. Mindazonáltal elég tetszetős darab.

Nagyot ugrunk, és 1993-ban találjuk magunkat, amikor a Matchbox elkészítette a harmadik generáció kicsinyített változatát. Ez számos színvariációban készült, sokféle kerékkel. Ezek közül két darabot szereztem be, mindkettő átmenetes fényezéssel és ötküllős kerekekkel rendelkezik. A sárga-piros egy 1997-es 15-ös pakkban volt eredetileg, a zöld-fekete pedig egy magánzó. A legjobban ez a sima fekete tetszik – hasonlít a korábban mutatott Suprához!

Meglepő számomra, hogy RX-8-as nincs a Matchbox kínálatában, de szerencsére másnál azért van. Ennyire azonban ne szaladjunk előre, kicsit vissza az első generációhoz: a Majorette RX-7-est nemrég mutattam (e poszt első linkje), az utolsó előtti börzéről zsákmányoltam, nagyon szép állapotú darab, úthenger-kerekekkel, de nyitható ajtókkal. A lökhárítók szerencsére nem eltúlzott méretűek, akkorák, amekkorának lenniük kell. Jópofa a színválasztás is, szerintem a narancs külsőhöz kitűnően illik a kék belső.

Végezetül egy Tomica Toy Story-s mintázattal, furcsa kis dudorokkal hátul. Nekem nagyon bejön:

Nézzük akkor az RX-8-ast.

A története 1995-ben kezdődik, az RX-01-es koncepcióval. A Mazda akkori vezetése inkább a nagyobb népszerűségnek örvendő (és így nagyobb profittal kecsegtető) SUV-piacra koncentrált, így a koncepcióból végül semmi nem lett. De pár mérnök nem adta fel, amire végül – a Ford nyomására – felfigyelt a menedzsment. Így született meg az RX-Evolv tanulmány, amelyben már felfedezhetők a később gyártásba került „freestyle”-ajtajú, B-oszlop nélküli RX-8-as főbb vonalai. A Mazda jó szokása szerint (legalábbis ezt írja a wiki, én speciel nem tudtam, hogy ilyet máskor is játszottak) megversenyeztette a japán, az európai és az amerikai design-stúdióit, az eredményt pedig – immár a felső vezetés abszolút támogatásával – 2001-ben bemutatták a Tokyo Motor Show-n. 2003 februárjában, Hirosimában végül elindult a hagyományosan hátsókerék-hajtású, továbbra is Wankel-motoros sportkocsi sorozatgyártása.

Mint írtam feljebb, a MB nem készített ilyet kicsiben, de más szerencsére igen. A felső a Realtoy, az alsó a Tomica. Az előbbit szintén az utolsó előtti börzéről hoztam el, Andrew jóvoltából, akivel korábban leegyeztettük az üzletet a fórumon. „Szokásos” Realtoy-minőség, elfogadható minőségű fényezés és részletezés, de a sportos minták a mellékelt ábra szerint még mindig nem mennek annyira – ezen az autón már-már zavaró az élénk Power Super / Super Power felirat, főleg hogy egy ránézésre is utcai autóról van szó. A szélvédőre helyezett matrica egyenesen gáz. Le is szedtem azóta... Az egész autó egy kicsit magasra sikeredett, de ezzel együtt tudok élni.

A Tomicát már mutattam itt többször is, legutóbb talán a Nissan Z-s posztban szerepelt az egyik fotón, most ezért a posztért – és a nemrég lezajlott költözés miatt – nem tudtam külön befotózni újra, egyedül, sorry. Ugyanazt tudnám leírni, amit a többi Tomicánál szoktam: tökéletes, hiszen Tomica, ezúttal a „normál” felnikkel. Feltehetően a freestyle ajtókat nem tudták egyszerűen (értsd: olcsón) megoldani, így az ajtók nem nyithatók. Az oldalablakok fekete keretezése azonban jó ötlet volt, és ennek a magasságával sincs bajom. Szép darab, na.

Most végignéztem, nincs több Mazdám. A Hot Wheels mainline-ban csak az MX-5-öst hozta ki (egyszer szerintem veszek egyet), RX-7 és RX-8 csak valami nagyon speckó szériában jött ki náluk, nehéz ezeket megtalálni, de ami a nagyobb gond, hogy nem is igazán tetszenek... A Realtoy viszont igazán kihozhatná a 6-ost, akár kombiban is, biztos vevő lennék rá. És sajnos azt kell mondjam, inkább ők, mint más. Persze, nem feledkeztem el a Tomicáról, tőlük megvásárolható a 6-os, akár fekete nyomozói kivitelben is, Atenza néven, na arra majd tuti rávetem magam, amikor lemegy az ára a mostani 12 dollárról 2 dollár alá. Mára valszeg ennyi voltam, jók legyetek!

UPDATE!

Egyrészt lett még Mazdám, majd megmutatom nemsokára, másrészt itt egy releváns carspotting a Naphegy tér vonzáskörzetéből, amivel elmaradtam, jó régen ráadásul, ez ugyanis még nyári fények közepette készült:

Na, ennyi.

Címkék: matchbox police majorette realtoy tomica

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr471451351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása