Tehát nem Kilenc. Hanem a BMW 8-as sorozata. Két Matchbox, egy Hot Wheels. A hivatalosan E31-esnek nevezett Bimmer a valóságban a régebbi 6-os, azaz E24-es (aka Cápa) sorozatot volt hivatott leváltani, egyben újrapozicionálni.
Akkoriban elég nagy dobás volt ez a BMW részéről, ugyanis erősen lekerekedett a propelleres embléma mögötti autó. A keretesből kiderül, hogy sajnos nem vált be.
A tervezése 1984-ben kezdődött, a gyártása két évvel később. Másfél millió márkánál is többet öltek a fejlesztésbe (ami mondjuk egy milliárd tavalyelőtti dollárnak felel meg), és az akkoriban innovatívnak számítő számítógépes tervezéssel dolgoztak a forma kialakításán. A szélcsatornás tesztelés tovább finomította az eredményt, így kerek egy tizedet tudtak faragni az elő 0.39-es légellenállási együtthatóján! Másban is úttörő volt a 8-as BMW: ez volt az első utcai autó, amely V12-es motor és hatsebességes kéziváló kombóját kínálta. Többen kritizálták annak idején a BMW-t, hogy mindenféle parasztvakító luxuskütyüvel zsúfolta tele az autót ahelyett, hogy a vezetési élményre koncentrált volna, de a BMW ezt a tünetet azóta is marketinggel kezeli. Végül nem lett nagy siker az autó, amibe belejátszott az is, hogy a gazdaság eléggé padlón volt a kilencvenes évek elején, majd ugye jött az Öböl-háború, de az, hogy Észak-Amerikában hét év alatt csak 7232 db 8-ast adtak el, mindenképp meglepő adat. Összesen pedig alig több, mint 30.000 darabot... Lehet, hogy a nyolcas számmal volt baj? Mert ugye nem hét, mint a törpék, és nem kilenc, mint mondjuk akkoriban a naprendszerünk bolygóinak száma, hanem nyolc, ami semmit nem jelent. (Nem úgy nekünk. Na jó, van azért még más is.) 1999-ben véget is ért így a karrierje...
A Matchbox 1992-ben mintázta meg ezt az egyébként nagyszerű autót, szerintem meglehetősen szépen. A kék a korábbi, a bordó egy egész kései, 1998-as darab. Ahogy ez a kerekeken is látható. Mindkettő remek rugózással és fém alvázzal rendelkezik, amely alváz mindkét esetben a kaszni színét kapta. A beltér nem a legrészletesebb, amit életemben láttam, de nagyjából elmegy. A külső részletek kifestését nem vitték túlzásba ennek a modellnek az esetében sem, az egyiken elöl festették ki a rácsokat feketére, a másikon hátul a lámpákat pirosra, azt' szevasz, pedig ötlet volt, lehetett volna mindkettő szebb egy kicsit. De mindegy, így sem rosszak:
Összehasonlítás gyanánt (újra) lefotóztam a Hot Wheels (egyik) 850-esét, ami valójában megint csak Corgi. A linken látható azonban, hogy nem minden HW 850-es rendelkezik Corgi-őssel, de ez pont igen. Érdekes. Ennek is nyílik az ajtaja, a belseje ennek sem túl részletes, cserébe viszont nem rugózik és hátulra véletlenül Mercedes-lámpákat tettek rá:
És nagyobb is lett. Ez volt a hét első posztja, innentől szép napot, szép hetet kívánok!
Utolsó kommentek