Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (184) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (169) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Sam. Joe: Nagyon szép, tényleg! Miki, volt neked egy 240-es Volvód évekkel ezelőtt. Azzal végül mi lett? Olyasmire emlékszem, hogy valami szerelőnél majdnem eltűnt. (2024.10.29. 11:33) Carspotting 432
  • Utolsó 20

Olaszosan angol

RÁJEN 2010.01.12. 10:34

A poszt szereplője megint egy angol gép, némi olasz beütéssel. Ami nem más, mint a Hot Wheels Aston Martin DB4 GT Zagato. (Ez máshogy GT, mit ez.) A története alább, innen fordítottam, elég szabadon, olvassátok, tömegközlekedés helyett:

A Ferrari 250 GT megszorongatásához David Brown-nak egy gyorsabb DB4-esre volt szüksége, hogy versenyben maradjon. Ez lett a DB4 Zagato, amely sokak szerint az egyik legizgalmasabb és legszebb angol sportkocsi. 1958-ban, amikor bemutatták az első DB4-est, mindenki csodás GT-nek tartotta. Felhasználták benne azokat a vívmányokat, amelyek kifejlesztéséhez a korábbi versenytapasztalatok adták a muníciót: tárcsafékek, független első kerék-felfüggesztés, szuperkönnyű karosszéria. Egy évvel később az Aston Martin már alig várta, hogy a pályán is megmutassa. Kicsit átalakították az utcai autót, hogy megfeleljen a GT-specifikációknak, rövidítették a tengelytávot, lecsupaszították az amúgy gyönyörű belsőteret, és robusztusabbá építették az egész szerkezetet – kívül pedig a lámpák és a motorháztetőn nyitott légbeömlő árulkodott.

A pályára szánt 302 lóerő előállításáért többek között tripla Weber-karburátorok, dupla gyújtás és a 9:1-es arányúra változtatott kompresszió felelt. A komoly gyári háttér ellenére csak mérsékelt sikereket könyvelhettek el. A Ferrarit nem tudták lenyomni. Ennek eredményeként bekopogtak a torinói Zagatóhoz, akik leginkább a könnyű karosszériák készítésében jeleskedtek, főleg az Alfa Romeo számára. A Zagato egy kisebb, könnyebb autót készített a DB4-ből. Egy sor acél alkatrészt alumíniumra cseréltek, kidobták a lökhárítókat, és sok más – szerintük – felesleges egyéb dolgot is.

A formáért Ercole Spada lett a felelős, aki újonc volt a Zagatónál – de ennek ellenére egy hét alatt olyan formát rajzolt, amely az egyik legemlékezetesebb Zagato-munkaként ötvözte az Aston Martin lényegét a Zagato szabadon szárnyaló vonalaival.

A pályán azonban továbbra sem termett neki babér, a kellő merevség hiánya és az alulkormányozottság miatt nem tudta megszorongatni a Ferrarikat. Valószínűleg azért, mert egy alapvetően utcai autóról volt szó. Mindezek ellenére a DB4 Zagato máig az egyik legkedveltebb és legegyedibb klasszikus, amely valaha is az angol utakat koptatta. További képek még itt.

Nézzük akkor, mit művelt a Hot Wheels ezzel a kis ékszerrel!

Indulásnak mindjárt jó, hogy a Classics sorozatból való, annak is a nálunk még (várhatóan egy jó darabig) nem kapható ötödik hullámából, így a gyönyörű metálfény és a fém alj adott. A kormány a jobb oldalon van, ami egy Aston esetében rendben van, és sikerült alá olyan felniket tenni, amelyek kis jó szándékkal korhűnek is tekinthetők. Az elején a hűtőrács az alvázból származik, így az is szép fémszínű, az első lámpák szintén hasonló színű festést kaptak. Oldalt és hátul kapott egy kevés részletezést – és nagyjából ennyi. De szerintem remek!

Nem nyílik semmije, nem rugózik. Eredetileg még akkor néztem ki magamnak, amikor a Walmartos GTO-t és Monte Carlót vettem, a „sima” Classics csak később követte az exkluzív darabot, ami sajnos akkor olyan drága volt, hogy nem vettem meg. Vártam tehát, és így lett meg. (Itt a többi az ötödik hullámból.) Ha tovább várnék, valószínűleg még kedvezőbb áron beszerezhetném, de a fentieket figyelembe véve nem sokallom érte a négy (!) dollárt. Azért ha lesz belőle mainline, az is kell majd...

Az előzetesben mutatott belső kép itt van nagyobb méretben. Szép napot!

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr171665877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.12. 13:29:25

Nagyon szép! Nekem nagyon tetszik! A színe egy kicsit furcsa, de a festése szép. Klassz!

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.01.12. 19:30:13

Sikerült nem elszúrnia a HW-nek, szép darab. Mondjuk zöldben szebb lenne. TDU-ban sokat csapattal ilyennel, jó kis hangja van.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.12. 20:38:55

@pman: Én is erre gondoltam, british racing green-ben. Csak már nem mertem leírni, mert túl sokat kritizálok. Szerintem.

PMGabi 2010.01.12. 23:45:21

Szép ez az autó!
Ebben a HW Classics sorozatban talán az egyetlen, ami az '57-es Bel Air mellett bejön. A felni már határeset. A színe nem rossz, de tény, h. a britt verseny zöld lenne az igazi.
Viszont a részletek és a kivitel király! :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.13. 11:24:05

@pman: Biztos lesz még zöldben, a Triumph TR6-os is van már, csak idő kérdése szerintem.
@PeterBlau: No problemo.
@PMGabi: Nekem azért van még pár, ami tetszik.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.01.13. 18:23:41

A racing green szerintem sötét ehhez, az eredetihez hasonló színben mutatna jól igazán.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.01.15. 12:01:07

Jó látni, hogy a HW ilyesmire is képes. A BRG marha jól állna ennek a gépnek! Nézzétek csak meg a nagyon hasonló formájú Ferrarit!
matchboxfanatik.blog.hu/2008/10/18/fiatalok_is_elkezdhetik

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.05.19. 19:28:31

@Sam. Joe: Még jó, h a DB5-tel ezt pótolták.
süti beállítások módosítása