Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Még egy Jeep

RÁJEN 2010.01.27. 09:23

Az indexes MB-fórumon egy kolléga szert tett egy klassz kis MB Jeep Liberty-modellre. Egyből megtetszett nekem is, korábban valahogy elkerülte a figyelmem. De az ebay a segítségemre sietett, így végül Angliából az én példányom is megérkezett, nagy örömömre. Többféle festéssel hozta ki ezt a kisautót a Matchbox, nekem az enyém tetszik a legjobban. De mi fán is terem a Liberty?

A Jeep Liberty Európában Cherokee. Azt írják, kompakt SUV, bár ez talán inkább csak Amerikában számít kompaktnak, itthon ez a bazi terepjárók közé sorolandó. Méretben és árban is a Wrangler és a Grandcsirke közé lőtték be, szerencsére kicsiben nincsenek különbségek, elvileg ugyanannyiba kerül, mint egy Bentley :) A négyajtósok közül a Compass és a Patriot 2007-es érkeztéig ez volt a legkisebb Jeep, de ez nem jelentette azt, hogy feláldozzák a létravázas építési módot, ezáltal rontva az autó terepjáró-képességét.

Érdekesség, hogy Egyiptomban és Venezuelában is gyártják. Az első generációt (2002-2007) a Dakar és a Jeepster koncepció ihlette, és a Cherokee leváltására született. Kicsit rombolja az illuziót, hogy 2WD-kivitelben is elérhető a Liberty, de ha azt nézzük, a vevők többsége mire használja (bevásárolni, Amerikában), akkor teljesen érthető ez a piaci megfontolás. Egy született feleségnek minek a 4WD? A Matchbox az első generációt mintázta meg, ezt:

De a valóságban megjelent a második is, némi face-lifttel. A felfüggesztésen, futóművön is csiszoltak egy keveset, de az autó lényegében ugyanaz maradt, ami volt. És alap lett a négysebességes automata váltó. De nekem az első jobban bejön.

Jöjjön akkor, aminek jönnie kell, a Matchbox-féle Liberty! Első ránézésre egy komoly katonai járgány, de ha jobban megnézzük, nem teljesen ez a helyzet. Az első ajtókon ugyanis valamiféle sasos címer látható, bár a sas feje inkább egy kacsára emlékeztet. Ilyesmit nem nagyon szoktak a „hivatásosokra” pingálni. Nem mellesleg a wikipedia sem szól az autó hadrendbe állításáról.

Az autó oldalára pedig sarat festettek. Szerintem jól tették, de lehetett volna szolídabban. Vagy legalább választhattak volna egy sötétebb sár-árnyalatot. Cseppet rászáradt :) A kerekeket viszont nagyon eltalálták, már máshol is írtam, hogy ez a kedvenc off-road-felnim a MB kínálatában. Ja, még valami: aranyszínű az alja, és így az egyébként más (virágszirom-)mintájú felnivel „szerelt” pótkerék is. Fogjuk rá, hogy ez is a sár egyfajta parafrázisa, és akkor mindjárt nem lóg ki a lóláb...

Az autó beltere nagyon szép részletes, de ezt el kell higgyétek nekem, mert mivel fekete, a fotókon nem nagyon látszik. Megmintázták rendesen a műszerfalat, megvannak rendben a szellőzők, a váltó, a kézifék, és a kormány is rendben van. De a lényeg, hogy nyílnak az első ajtók! Bizony, a MB Jeep Liberty az egyik utolsó mohikán, amelyet a MB ilyen feature-rel látott el. Fene a pofájukat, hogy így leszoktak erről...

Összességében tetszetős darab, tényleg nagyon örülök, hogy végül az enyém lett, remélem, nektek is tetszik. Itt van hozzá egy itthoni teszt, és két reklám is, jó szórakozást!

És szép napot!

Címkék: matchbox

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr811705806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.01.27. 12:06:30

Hát így kell vigyázni a játékaidra, Rájenka?! Tessék szépen megmosni! 8-)

Jópofa ez a cucc, főleg, hogy nyitható az ajtaja. Az alapszíne nekem annyira nem tetszik - kicsit beteges spenótszín - de az összhatás a sárral odaver. Szép ez. Amúgy azt hiszem nekem is van, csak tőlem 6000 kilométerre balra tárolódik...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.27. 14:16:26

@Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, jó azzal szembesülni, hogy néha egyezik az ízlésünk ;)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.27. 14:31:38

Ez nekem is tetszik. Van pár ilyen saras festésű MB modell, mind bejön. Ti nem tudjátok összesen hány saras MB van? Szeretném direkt ezeket összegyűjteni. Jópofák a felvert sár miatt :-D

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2010.01.27. 18:56:32

Szép darab...asszem én vagyok az említett indexes kolléga...pár hónapig nézegettem a polcomon mielőtt kibontottam és igen meglepődtem,hogy nyílik az ajtó :-)))egyébként hova lett a fantáziád kolléga???Azért ilyen világos a sár,mert agyag ugyanis ez egy városi agyaggyúró terepgépjármű :-D
ja és egyébként én itthon vettem a zsibin asszem 4százért és csak azért,mert occó volt és végül az egyik kedvenc darabom lett!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.27. 22:22:58

@Zsolt_T3: Szerintem pedig pittlaren volt az, de örülök, h neked is megvan, nem egy gyakori darab. Szerencsére nekem sem volt sokba ;) Holnap mutatok egy új katonai jellegű gépjárművet, a Dzsungel Kúszót.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.27. 22:24:43

@PeterBlau: Képes lenne valaki is a MB-okat így minta alapján nyilvántartani??? :) Szerintem lehetetlen...
süti beállítások módosítása