Az indexes MB-fórumon egy kolléga szert tett egy klassz kis MB Jeep Liberty-modellre. Egyből megtetszett nekem is, korábban valahogy elkerülte a figyelmem. De az ebay a segítségemre sietett, így végül Angliából az én példányom is megérkezett, nagy örömömre. Többféle festéssel hozta ki ezt a kisautót a Matchbox, nekem az enyém tetszik a legjobban. De mi fán is terem a Liberty?
A Jeep Liberty Európában Cherokee. Azt írják, kompakt SUV, bár ez talán inkább csak Amerikában számít kompaktnak, itthon ez a bazi terepjárók közé sorolandó. Méretben és árban is a Wrangler és a Grandcsirke közé lőtték be, szerencsére kicsiben nincsenek különbségek, elvileg ugyanannyiba kerül, mint egy Bentley :) A négyajtósok közül a Compass és a Patriot 2007-es érkeztéig ez volt a legkisebb Jeep, de ez nem jelentette azt, hogy feláldozzák a létravázas építési módot, ezáltal rontva az autó terepjáró-képességét.
Érdekesség, hogy Egyiptomban és Venezuelában is gyártják. Az első generációt (2002-2007) a Dakar és a Jeepster koncepció ihlette, és a Cherokee leváltására született. Kicsit rombolja az illuziót, hogy 2WD-kivitelben is elérhető a Liberty, de ha azt nézzük, a vevők többsége mire használja (bevásárolni, Amerikában), akkor teljesen érthető ez a piaci megfontolás. Egy született feleségnek minek a 4WD? A Matchbox az első generációt mintázta meg, ezt:
De a valóságban megjelent a második is, némi face-lifttel. A felfüggesztésen, futóművön is csiszoltak egy keveset, de az autó lényegében ugyanaz maradt, ami volt. És alap lett a négysebességes automata váltó. De nekem az első jobban bejön.
Jöjjön akkor, aminek jönnie kell, a Matchbox-féle Liberty! Első ránézésre egy komoly katonai járgány, de ha jobban megnézzük, nem teljesen ez a helyzet. Az első ajtókon ugyanis valamiféle sasos címer látható, bár a sas feje inkább egy kacsára emlékeztet. Ilyesmit nem nagyon szoktak a „hivatásosokra” pingálni. Nem mellesleg a wikipedia sem szól az autó hadrendbe állításáról.
Az autó oldalára pedig sarat festettek. Szerintem jól tették, de lehetett volna szolídabban. Vagy legalább választhattak volna egy sötétebb sár-árnyalatot. Cseppet rászáradt :) A kerekeket viszont nagyon eltalálták, már máshol is írtam, hogy ez a kedvenc off-road-felnim a MB kínálatában. Ja, még valami: aranyszínű az alja, és így az egyébként más (virágszirom-)mintájú felnivel „szerelt” pótkerék is. Fogjuk rá, hogy ez is a sár egyfajta parafrázisa, és akkor mindjárt nem lóg ki a lóláb...
Az autó beltere nagyon szép részletes, de ezt el kell higgyétek nekem, mert mivel fekete, a fotókon nem nagyon látszik. Megmintázták rendesen a műszerfalat, megvannak rendben a szellőzők, a váltó, a kézifék, és a kormány is rendben van. De a lényeg, hogy nyílnak az első ajtók! Bizony, a MB Jeep Liberty az egyik utolsó mohikán, amelyet a MB ilyen feature-rel látott el. Fene a pofájukat, hogy így leszoktak erről...
Összességében tetszetős darab, tényleg nagyon örülök, hogy végül az enyém lett, remélem, nektek is tetszik. Itt van hozzá egy itthoni teszt, és két reklám is, jó szórakozást!
És szép napot!
Utolsó kommentek