Megint egy olasz. Amit gyerekkoromban így hívtunk: Lambordzsini Kontáccs.
Ma már, becsületes munkában megőszülve tudom, hogy nem jól ejtettük...
Mert a Lamborghini g-je az olaszban a 'h' előtt kemény marad, tehát Lamborgíni a helyes kiejtés (lásd még: Karmann Ghia). A Kontáccs azonban még sokáig rejtély maradt, de erre is itt a helyes kiejtés: Kuntá. A jelentése: "De megdugnám!" Komolyan, Piedmontese helyi nyelvjárásában amikor egy férfi (olasz bika, értem?) meglát egy jó nőt, így kiált: Kuntá!!! Ugyanez a szó hagyta el Nuccio Bertone száját, amikor meglátta az akkor még Project 112 munkacímet viselő modellt a műhelyben. Aztán így maradt.
Ikarus 256-hoz hasonlóan a márka történetét én in lenyúlom a Totalcarról, így óvva a billentyűim aránylag kopásmentes állapotát. Elég az hozzá, hogy a típust 1974-től 1990-ig gyártották, de nem túl nagy darabszámban: 16 év alatt mindössze 2042 darab készült belőle. Magyarországon leginkább az 1981-es Ágyúgolyó futam című remek film miatt lett ismert a típus, bár ott egy amerikai közlekedés-biztonsági szabályozás miatt el kellett csúfítani az elejét egy izével, de így is ütött a felfelé nyíló ajtajaival.
Én nem az első MB-feldolgozást gyűjtöttem be (amit ugye Ikarusnál is láthattatok), hanem a másodikat (LP500S, ami a kollégánál szintén szerepelt), 12 évvel későbbről. Sőt konkrétan 1998-as ez a sötétzöld-metál darab, amely eredeti dobozában érkezett hozzám, de aztán kibontódott. A durva szögletességével és a hátsó szárnnyal nekem sokkal jobban bejön, mint az elődje (LP400), bár ennek már nem nyílik a hátulja. Még a Transformers-sorozat alkotóit is megihlette a forma, a Sideswipe nevű Autobot szereplő civilben egy Countach volt – igaz, az új filmben már más autóként szerepelt.
Mind a szín, mind a felnik jól állnak ennek a kisautónak (ezért vettem mondjuk pont ezt), bár lehet, hogy a felnis kérdéseben egyedül vagyok a véleményemmel, és a beltér is jól hozza a nyolcvanas évek eleji dizájnt. Kellően részletesek a lámpák, a légbeömlők és a hátsó traktus is. De valahogy mintha egy kicsit magasra sikerült volna.
Ez főleg akkor feltűnő, ha mellé tesszük a Maisto Lambóját.
Ami így a MB mellett túl laposnak és túl hosszúnak tűnik, de csalóka a látvány, a valóságban sokkal közelebb áll a valós autó arányaihoz. Ez is tetszik, pedig filléres darab. Mégis megvannak rajta részletek, még ha itt-ott elnagyoltak is egy kicsit.
Szokásos videó a végére, amelyben egyébként Kontás-nak ejtik a nevét:
Legközelebb megmutatom a Diablót is :)
Utolsó kommentek