Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Polonéz

RÁJEN 2010.02.23. 09:00

Az FSO Polonéz is megérkezett hozzánk a Retroautók a keleti blokkból „újság” jóvoltából. A modell az IST gyártmánya, de innentől ezt a tényt nem ismételgetem. És mivel utolsó információim szerint 60, de talán 80 tagú lesz ez a sorozat, visszamenőleg bevezetek egy retro tag-et is. Az igazi autót 1978-tól gyártották egészen – most kapaszkodjatok! – 2002-ig. A név pedig egy lengyel tánc elnevezéséből ered.

Annyit még elmesélek – természetesen a wikipediából okosodva – hogy alapjaiban a Polonez nem más, mint az újragondolt Nagypolák, leánykori nevén Polski Fiat 125p (lásd még: előző poszt utolsó képe), amit ugye az FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) az olasz Fiat 125 alapján gyártott régebben. A Nagypolák új ruháját Giorgetto Giugiaro tervezte, de motorilag maradt minden a régiben, 1991-ig nem volt pénz erősíteni ezen a fronton. Cserébe az autó a passzív biztonság terén igen jól szerepelt, így export útján több nyugati országba is eljutott. Aztán el is tűnt. Állítólag Angliában mára már csak 15 példány maradt fenn. Aki többet akar tudni az autóról, ide kattintson, ne máshova!!!

És akkor a kisautó: szokás szerint 1:43-as, részletes (kilincs, ködlámpa, tükör), szép. Oké, ez sem a Minichamps-színvonal, de ezért a pénzért teljesen rendben van. A színe is oké, olyan élethűen béna. Boltban, újsággal 2000 magyar birodalmi kreditet kérnek érte, de én a saját példányom a Pecsa bolhán szerváltam, fele ennyiért. Nem járt hozzá az újság, illetve otthon kiesett a jobb első ülés. Amihez egy nőgyógyász kéne, hogy visszaigazgassa, ugyanis az ajtók nem nyílnak, de az ablak le van engedve :)

Személy szerint örülök, hogy bekerült az autó a sorozatba, gyerekkoromban sok ilyet láttam. Meg is kedveltem a típust, annyira, hogy a Majorette Simcámat (egy ilyet, mert az enyém már nincs meg) ki is neveztem akkoriban Polonéznek, de mivel kábé 8 éves voltam, ez talán elnézhető... Otthonra azért nem kéne. (Valahonnan rémlik, hogy réges-régen láttam ilyet 1:10 körüli méretarányban is, de madzagos távirányítós kivitelben. Neten nem találom nyomát. Cserébe egy jópofa kis videó alant.)

Szép napot!

Címkék: retro

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr681781609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.02.23. 10:15:21

Kölyökkoromban nekem is rettenetesen tetszett ez a szögletes doboz. Tulajdonképpen most is nagyon tetszik, szeretem a dobozautókat. 1:6x körüli méretarányban kéne is.

Találtam neked távirányítósat:
retronom.hu/index.php?q=node/8615

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.02.23. 10:15:57

Gyerekkoromban én is rengeteget láttam, mivel tele volt a város lengyel vendégmunkásokkal (bányászok), volt/van lengyel piac is minden szombaton...
Apámékhoz is járt egy lengyel kollégája egy fehérrel, illetve az egyik szomszédnak él kint egyik rokona, aki egy szürkével járt haza látogatóba.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.02.23. 12:43:14

@Sam. Joe: EZ AZ!!! Mondjuk szebbre emlékeztem... Ilyenből egy rendőr Wartburgra hajtok még mindig.
@pman: Furcsa népek ezek a lengyelek, engem az döbbentett meg régebben, hogy hogy képes négy felnőtt oda-vissza autózni egy Kispolákban Lengyelországba, plusz csomagok. Megoldották.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.02.24. 20:56:28

@RÁJEN: eBay-ezd meg! Anker Wartburg, vagy Piko Wartburg néven. 2-129 euró között fogsz lelni.
süti beállítások módosítása