Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (184) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (169) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Sam. Joe: Nagyon szép, tényleg! Miki, volt neked egy 240-es Volvód évekkel ezelőtt. Azzal végül mi lett? Olyasmire emlékszem, hogy valami szerelőnél majdnem eltűnt. (2024.10.29. 11:33) Carspotting 432
  • Utolsó 20

Előjáték

RÁJEN 2010.06.07. 06:07

A prölűd latin eredetű szó, előjátékot, előzetest jelent, zenében általában egy zenei mű bevezetőjeként értelmezhető. Esetleg szabad formájú, főleg zongorára írt zenemű. Hogy a Honda miért pont ezt választotta egyik autótípusának nevéül, fogalmam sincs, ugyanígy nem értem a Concertót és az Accordot sem, a Jazz legalább vagány, még ilyen nevű Autobot is van, szóval.

Autós körökben tehát egy japán sportkupét jelent, amelyet 1978-tól egészen 2001-ig gyártottak, legutóbb még meg is említettem egyet a második Golfos posztomban. Öt generációt élt meg a Prelude, de az Integra és az S2000 között nem maradt neki hely a kínálatban, így abbahagyták a gyártását. A legnagyobb riválisa volt a Toyota Celicának, kettejük versengésébe a többieknek, mint a Nissan Silvia, a Mitsubishi FTO (Gran Turismo-rajongóknak kötelező kezdőautó) vagy az Eclipse, nemigen sikerült beleszólniuk. Az alább látható, Majorette által megmintázott változat a harmadik generációs Prelude (1988–1991), ami nagyon hasonlít a másodikhoz, és véleményem szerint a harmadik legpofásabb darab az öt közül, az első helyen nálam az utolsó, a másodikon az első áll, remélem, tudtok követni... A Honda ennél a verziónál vezette be a négykerék-kormányzást először. Ami aztán inkább lett 'kult', mint siker. No de nézzük a kicsikét!

Normál újkori Majorette, szép nagy. Kicsit talán túl magas is. Az igazi autó békalámpás mivoltának hála a francia tervezőknek nem kellett az első lámpákkal bajlódniuk, de hogy a Majorette-nél előszeretettel alkalmazott és igen jól bevált műanyaglámpás megoldást bevethessék, a hátsó traktusban örvendeztetnek meg az ablakok sárgáját (jobban mondva borostyánját) folytató világítótestekkel. Kell is valami extra az autóra, mert úgy amúgy ez a formavilág nem az izgalmak netovábbja. A két ajtó nyitható, aminek örülünk, de a belső elnagyolt, illetve az oldalsó feliratot akár el is hagyhatták volna. Viszont rugózik, aminek megint csak örülünk. Nem mondom, hogy ez a kisautó gyűjteményem fénypontja, de örülök, hogy megvan, már csak a szintén Majorette Accordot kéne bezsákolni mellé. Amit ha sikerül megszerezni, megmutatok együtt a nemrég érkezett Maisto Accordommal. Szép napot, jó hetet!

Címkék: majorette

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr552056945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.06.07. 09:26:41

Oh, akkor a különböző GT iskolák most összecsapnak! Pontosabban nem csapnak össze, csak eszmét cserélnek. Pár hamvába holt sikertelen - elfogyott a pénzem, megfeneklettem, a rossz autóválasztás miatt - karrierindítás után nekem a Mazda Miata vált be, mint első autó. Aztán egy későbbi újrajátszáskor sikerült kiszúrnom egy 1984-es, Nissan Skyline RS-Turbo C-t, a használt autók között. A maga 202 lóerejével a Nissan Skyline háziversenyben, az amatőr liga hátsókerekes versenyében, meg a japó liga 80-as évek autói versenyében is ütőképes.

Ami a Preludot illeti: Szeretem a - jobbára - dobozautókat, szóval ez is tetszik. Kár hogy nem nyitottál rajta ajtót a fotózáskor, bent is megnéztem volna.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.06.07. 11:46:54

@Sam. Joe: Ezt a Nissant akkor majd csekkolom, de valahogy sosem sikerült megbarátkoznom a hátsókerekesekkel. A Prelude belsejét majd idővel pótolom, de tudd, hogy nem maradtál le semmiről ;)
süti beállítások módosítása