Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Szamár

RÁJEN 2010.10.12. 10:12

1994 és 1997 között volt alkalmam többször is vezetni egy ötajtós Lada Samarát. Hát, a 2107 után annyira nem jött be. Talán egy kicsit fürgébb, könnyedebb volt, de egyébként csak arra emlékszem határozottan, hogy halkabb volt a motorhang és magasabb, a beltér viszont konkrét hányinger. Pakolni viszont lehetett bele, a helykínálat sem volt vészes, tehát méltán lett közkedvelt autó a régiónkban. De azt azért nehéz be- vagy elfogadnom, hogy vannak, akik még ma is kedvelik: egyszerűen nem lett az autó kultusztárggyá, mint mondjuk pár más típus a volt Szovjetunióból, más erénye pedig szerintem nincs. Hacsak nem az érzelmi faktor, ami azért sokak esetében fontos tényező lehet, de ez már annyira szubjektív, hogy kár a szó rá...

Amennyire nem tetszik tehát nagyban, annyira bejön 1:43-ban. A Retroautók is kihozta nem olyan régen - és igen jól tette. A kis modell természetesen ezúttal sem hibátlan, de a számomra rendben van, nem zavar, hogy vagy két számmal nagyobb, már-már offroad kerekeket kapott a kelleténél. A beltérről készült fotón talán látható, hogy a műszerfal és a kormány formája jól eltalált (bár ütősebb lenne a belső az egyik leggyakoribb bézs színben), kívülről sincs bajom az arányokkal, különösen tetszenek az első fényszórók (és jóval kevésbé a hátsó lámpák), tehát úgy gondolom, jó helye van a gyűjteményemben. Nézzétek meg az egyik reklámját, megéri, mert nagyon szar:

Dobríj gyény!!

Címkék: retro

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr702350436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Super aGyuri 2010.10.12. 16:30:42

Szuper a cikk! A prosikép az elején nagyon ütős! (Saját szkennelés? Vannak ilyen régi prospektusaid? Én egy ideig tartogattam egy Tavria-prosit, amit még a Bertinus Kft-nél kaptam 1995-ben, amikor majdnem vettem egyet, de a szüleim rábeszéltek egy másfél éves használt Favoritra :))

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.12. 16:34:28

@Super aGyuri: Köszi szépen. Az elején a kép a netről van, többnyire a nagy méret és a sötét háttér szokott a szempont lenni a választásnál, no és persze, h valamelyest jól nézzen ki a posztokban. A Tavria nekem kimaradt az életemből, de nem is bánom egyáltalán. Szerintem te is jobban jártál a Favorittal ;)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.10.12. 18:49:09

AH már szóba jött a Favorit. Gyerekkori haveromnak vannak -most már csak - Szlovákiában, ahonnan szokott kapni ottani termékeket. Egy olyan 15-20 centis, összerakható műanyag Tatra teherautóra, meg egy MB méretű Favoritra emlékszem (szintén összepattintós, de fém kasztnijú, nyíló csomitérrel, az első lámpa a szélvédő anyagából...), amihez matricák is voltak. Utóbbi nagyon tetszett, nem tudja valaki, hogy az kiféle, miféle lehetett.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.10.12. 20:12:55

@pman: A matricák alapján ez volt az (bár én kisebbre emlékszem, de rég volt):
www.hrackyskoda.estranky.cz/fotoalbum/favorit/favorit-136---monti-metal/original/62

A Tatra pedig Monti System volt, képen a jobb alsó, és volt neki fehér Liaza is(bal alsó):
www.diecastxchange.com/forum1/uploads/monthly_05_2009/post-4529-1241191656.jpg

Tommi 2010.10.12. 20:37:30

Azért valahová belinkelhettél volna engem, mint ügyeletes Samara-fant. :-D

Én is megvettem ezt a modellautót. A kerekek nagyságán kívül tényleg nem nagyon tudok felróni semmi hibát.

Amúgy a mostani szedán (ínyenceknek 21099, nekem EZRedes) a 3. Samara a családban, már nem kevesebb, mint 7(!) éve szolgál megbízható társként, de megérett arra, hogy lecseréljük. Az utód már megvan, EZRedes meg eladó:
www.hasznaltauto.hu/auto/lada/samara/lada_samara_forma_21099-00_l-4163231

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.12. 20:44:46

@Tommi: Baszki, esküszöm, akartam is, de most bepótoltam, mea culpa. Nem tudom, hogy maradtál ki...

2108face 2011.09.01. 20:18:04

"Talán egy kicsit fürgébb, könnyedebb volt, de egyébként csak arra emlékszem határozottan, hogy halkabb volt a motorhang és magasabb, a beltér viszont konkrét hányinger."

Összehasonlíthatatlan a 2 autó. Samara jó úttartású, csendes, gyors, könnyen manőverezhető, alacsony fogyasztású autó, a klasszik lada a szöges ellentéte. Belseje hozza a 80-as évek színvonalát, orosz műanyagok, ám egész jó ülések.

"De azt azért nehéz be- vagy elfogadnom, hogy vannak, akik még ma is kedvelik: egyszerűen nem lett az autó kultusztárggyá, mint mondjuk pár más típus a volt Szovjetunióból, más erénye pedig szerintem nincs. "

Nagyon szerethető autó a jó tulajdonságai miatt, ennél nem a keresztben menés a szeretet tárgya, hanem, hogy JÓ használni, mindennapokban vezetni. Azt nem fogadod be nehezen, hogy mitől van pl. a Golfoknak ekkora rajongótábora? Az se több egy egyszerű népautónál.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.09.02. 08:17:30

@2108face: Nem akarok vitatkozni, mert számos olyan tulajdonságáról írtál, amit nem volt alkalmam megtapasztalni, nem mellesleg én egy konkrét autót ismertem, nem a típust. Az nem volt sem túl gyors, sem túl jó úttartású, de ez lehetett egyedi hiba. És igazad van, a Golf is népautó, nekem is az van, nem is azért szeretem mert Golf, hanem mert nincs teteje :) Köszi a kommentet!
süti beállítások módosítása