Következzen most egy (szintén) klasszikus, a Ferrari 360, abból is a Spider. A 360-as egy középmotoros kétüléses Ferrari, amely a 355-öst váltotta 1999-ben, és egészen 2005-ig gyártották. Majd leváltotta őt az F430, amely nálam kicsiben csak HW formátumban van meg, ráadásul NRFB, szóval azt most hagyjuk. A tervezéskor a Ferrari mérnökei összeálltak az Alcoa nevű céggel, amely együttműködésnek egy olyan teljesen új alumínium térváz lett az eredménye, amelynek köszönhetően az új modell a 355-öshöz képest 40%-kal merevebb és 28%-kal könnyebb lett, a 10%-os méretbeli növekedés ellenére. A design terén is nagyot lépett a Ferrari a 360-as elkészítésekor, szakítottak a határozott élekkel, nem mellesleg a bukólámpákkal is. Az új modell motorja épp csak egy hangyányit lett nagyobb és erősebb az elődéhez képest, de a 3.6-os 400 lóerős cucc a könnyebb önsúly miatt jóval dinamikusabb teljesítményt kínált. Összesen 9 verzióban gyártották a 360-ast, ezek közül hat volt utcai, nekünk azonban most a 360 Spider az érdekes, mert egyrészt ennek nincs teteje, másrészt pedig ezt készítette el a Matchbox kicsiben (harmadrészt meg itt van róla egy teszt is):
Ez már ezüst. 2001-ben jött ki Matchbox-ként, az én példányom viszont 2003-as. Ez már tudtommal nem készült sem 8-dot, sem ötágú felnivel, viszont ez sem gáz rajta. Plusz festést csak a két embléma kapott, a lámpák maradtak ezüstök, de annyi baj legyen. Rugózása nem nagyon van, cserébe igen szép lett a belseje, nézzétek csak meg, utólag erről is lőttem egy fotót:
A kisautó formáját tekintve talán tömzsibb egy kicsit a kelleténél, de én azt mondom, legyünk nagyvonalúak, tekintsünk rá egy szimpla játékként, és akkor máris nem annyira zavaró a dolog... Szép kép a végére:
Holnap egy orrmotoros darab következik, addig is minden jót!
Utolsó kommentek