A kisautógyűjtők minden bizonnyal közös nagy megelégedésére a Hot Wheels idén kihozott egy csodás kis BMW-t. A csodás és a kis jelző az igazi esetében is megállja a helyét, de most azért inkább a kicsiről lesz szó. A nagyról csak egy kis bevezető erejéig. Onnan kell kezdenem (via wikipedia), hogy 1962-ben a BMW bemutatta az Új Osztályt (Neue Klasse), azaz a kompaktok egy új sorozatát. Ide tartozott az 1500-östől az 1602-n át egészen a 2002-ig minden. Többek között az ebben a sorozatban alkalmazott, egyébiránt azóta bőven legendássá vált M10-es négyhengeres motor indította el a bajor gyártót azon az úton, amit azóta is követ, kábé innentől datálódik a BMW úgy, mint az autóbuzikat kiszolgáló, jórészt teljesítmény-orientált világmárka. A BMW 3-as sorozatának előfutáraként hivatkozott BMW 2002 minden idők egyik legsikeresebb bajor modellje. Állítólag az 1-es Coupé formája is a nagy elődöt idézi. A nagyobb teljesítményű 'ti' változat talán a legkedveltebb belőle, de az 1973-ban – első európaiként – bemutatott turbó sem nagyon marad el a népszerűségi listán. A 'ti' a versenysportban is letette a névjegyét, Hans Gruberrel Stuck-kal a volán mögött 1970-ben megnyerte a 24 órás Nürburgring-versenyt, de az aszfalton kívül is voltak sikerei. És még mielőtt tényleg megmutatnám a kis HW-t, két korabeli sajtóhirdetés következik, a kisautó pedig csak a hajtás után:
Tömör gyönyör. A narancs szín telitalálat, a festés is tetszetős, a kerékívek szélesítése remek, és az, hogy szépen elhagyták az első lökhárítót, megadták a kegyelemdöfést: ez egy zsigeri versenyautó, amely férfiembereknél lúdbőrözés előidézésére fokozottan alkalmas. Teljesen jó kereket választottak hozzá odaát, és a beltér sem lett annyira spórolós. Ha még az elejét kis kifestették volna, nem tudnék belekötni, így meg nem akarok. Még sok hasonló kisautót viszont igen... Korabeli teszt és egy sokkal frissebb imidzs-film csak most, csak nektek, fogyasszátok egészséggel!
Kellemes hetet, kellemes időt!
Utolsó kommentek