Sajnos lemaradtam a Chinookról a sorozatban, de szerencsére a MIL Mi-8-asról már nem, 28-án sikerült beszerezni, megérkezett végre. Írtam a Mi-24-esnél, hogy erre nagyon fáj a fogam, és lám, megvan. Egy kis típus-ismertető:
A MI-8 „HIP" többcélú szállító helikopter, amely alkalmas csapatok és utánpótlás szállítására, valamint nem irányított rakétáival saját csapatok közvetlen tűztámogatására. Bár szállítóhelikopterként tervezték, a hadműveleti alkalmazás során bizonyította sokoldalúságát. Ha szükséges egyaránt használható harci, kutató-mentő, vagy tüzérségi-tűzfelderítő helikopterként is. A helikopter hagyományos, egy forgószárnyas, faroklégcsavaros elrendezésű. Előbbi készlete öt, faroklégcsavarja három lapátból áll. A faroklégcsavar a MI-8 típuson a faroktartó jobb oldalán, míg a MI-17 esetében a baloldalon került elhelyezésre. A faroklégcsavart a faroktartó alsó részén elhelyezkedő faroktámasz védi a földhöz ütődéstől. A helikopter kormányozhatóságának megkönnyítésére a faroktartó hátsó részén stabilizátor-szárnyak találhatók. A törzs orr-részében található a háromfős személyzet fülkéje ahol egymás mellett ül a pilóta, másodpilóta, és kicsivel hátrébb középen a fedélzeti technikus. A két gázturbinás hajtóművet a törzs felső részére építették. A két hajtómű biztosítja a biztonságos repülést és a leszállóhely elérését az egyik hajtómű leállása esetén. A MI-8 helikoptert négy, a MI-17 típust hat függesztési ponttal láttak el. A helikopteren különböző harci technikát, lőszert és terheket lehet szállítani. A tehertér és a teherajtó méretei lehetővé teszik nagyméretű technikai eszközök és különböző fegyverek, valamint a hozzájuk tartozó lőszerek szállítását. A belső térben szállítható teher maximális súlya 4000 kg. A helikopter egy 150 kg terhelhetőségű csörlővel rendelkezik, amely biztosítja a nagyméretű, a tehertérben el nem helyezhető teher és élőerő függésből történő ki és berakását leszállásra alkalmatlan területek felett. Terhek szállítása külső függesztmény-rendszer segítségével is lehetséges ami lehetővé teszi 3000 kilogrammot meg nem haladó súlyú terhek szállítását külső függesztményként. A MI-8/17 helikoptereken nem irányított rakétafegyverzetként SZ-5K, vagy SZ-5M nem irányított rakéta került rendszeresítésre, 64 db rakéta négy darab UB-16-57-es indító blokkban a MI-8-as és 192 db rakéta hat darab UB-32-57-es indító blokkban a MI-17-es helikopteren. (forrás)
Egy picit nagyobb (szélesebb) a Hindnél, ami nem optimális, de az eltérés nem olyan mértékű, hogy zavaró legyen. Illetve mégis, de túltettem már magam rajta. Ami biztos, az az, hogy a lengyel légierő színeiben pompázó modell állat jól néz ki:
A kialakítása asszimetrikus, ugyanis a bal oldalon nyitva van az ajtó, a lépcső kint. A forgószárnyak egy kicsit elgörbültek a csomagolásban, de szerintem idővel maguktól is beállnak, én inkább nem egyengettem őket. A kerekek lehetnének egy kicsit részletgazdagabbak, de összességében teljesen oké a helikopter. Mondanom sem kell, fémből készült a sárkány, így jó nehéz ez is - pont, mint a többi. Találtam egy jó kis videót is, megnézésre ajánlom:
Nagyon örülök ennek a modellnek, az egész sorozatból ezt vártam szinte a legjobban, és nem is okozott csalódást. Kéne igaziban is.
Egy Kamov lesz a következő számban, amit szerintem kihagyok. Majd meglátjuk. Mi-2-es még jöhetne. Na jók legyetek, minden jót, erőt-egészséget, üdv!
Utolsó kommentek