Az Editions Atlas által elindított Bus Collection (nálunk: Európai busz legendák) első darabját mutatom ma meg, amit a kedvező árának köszönhetően megvettem, majd miután megjött, le is mondtam a szériát. Wikidézek gyorsan az elején, hogy megtudjuk, mi is ez egyáltalán:
A Škoda 706 RTO a Karosa állami vállalat által az 1958 és az 1972 közötti években gyártott csehszlovák autóbusz. Alvázát a LIAZ vállalat gyártotta. A holýšovi gyárban az 1956-ban megtervezett prototípus alapján, 1958-ban kezdték meg a típus elődjének számító Škoda 706 RO alvázára épített, Otakar Diblík által tervezett karosszériával ellátott, 706 RTO típus gyártását. Az új karosszéria több hazai és külföldi díjat is elnyert. A Karosa vállalat monopolhelyzetének következtében Csehszlovákia valamennyi tömegközlekedési vállalata nagy számban alkalmazta. Az utolsó, tömegközlekedésre használt darabjait 1986-ban vonták ki a forgalomból. Műszaki jellemzői: a jármű hossza 10,72 m, szélessége 2,5 m, magassága 3,15 m, tömege 8570 – 8950 kg, a Škoda 706 motor teljesítménye 117,6 kW, a váltó kézi (5+1).
Az Atlas a Faros Ikarushoz hasonlóan 1:72-ben készítette el, az is megvan, de még nem mutattam (pont Joe részletes posztja miatt), majd a szintén beszerzett 311-essel együtt fogom. Ehhez a típushoz nemigen vannak személyes emlékeim, de rémlik a ködös múltból, hogy találkoztam ilyesmivel, inkább lelakott Karosák rémlenek, amelyek a bevásárlóturistákat szállították az első plázáinkhoz. Mindenesetre azért rendeltem meg, mert nagyon tetszik a formája, ráadásul a kivitelezés minősége is tök rendben van - ennyiért meg főleg:
Az Ikarus-soron még vacillálok, mert már a második modell is 3600 forint lesz, aztán a többi meg már 6500, szóval nagy valószínűséggel az első után nem fogok igényt tartani a többire, amúgy sem vagyok egy nagy busz-rajongó...
Utolsó kommentek