Jó, nem záporoztak a kérdések, hogy mi van egyébként a Nissannal, amiről elég ritkán írok, annál többen kérdezitek, mi van a Volvóval, amiről viszont gyakrabban, de most az előbbi a téma, a nem létező kíváncsiságotokat igyekszem gyorsan kielégíteni: megnyekkent benne az önindító. Pár hónapja valamikor csinálta, hogy nem indult, csak kattant. Aztán meg indult, és a hibát nem sikerült reprodukálni. Nemrég viszont megint csinálta, hogy nem indult, persze reggel, miután elmentem otthonról, és a feleségem nem tudott vele így a dolgára menni. Estére hazaértem, beültem, pöcc-röff. Aztán utána meg megint nem. Kikerestem az internetből, hol van közel autóvillamossági szakértő, találtam egyet a Szőnyi úton, odavittem, indult rendesen, hiba sehol, ott sem. De a szaki a tünetekből és a kattanásokra ráfülelős módszer alapján azt mondta, az önindító bizony a végét járja. Lehetőségek:
1. egy új önindító (permutációk: gyári, nem gyári)
2. egy másik, bontott
3. felújítás
Az első irányába indultam el, de kiderült, alsó hangon 30 pénz. A gyári cuccok 70-100 környékén. Kösz, de kösz, nem. A 2-es opcióval nem sikerült kibékülnöm, mert mi van, ha...? Végül a 3-as nyert, elvittem a kocsit egy XIII. kerületi, önindító-felújítással is foglalkozó szervizbe, ahol megcsinálták egy délelőtt alatt, baráti áron 20-ért, mert sikerült ott találni egy régi ismerőst, aki segített, hogy vékonyan fogjon a ceruza. Azóta egyébként küzdünk egy kis rángatással, ami főleg hidegen jelentkezik, és csak bizonyos sebességnél, de majd a végére járunk, addig is működik, jön, megy, világít, dudál.
Az említett szervizben csak úgy játékból felálltam a Suzukival a vizsgapadra, mert párszor hallani némi kis zavaró zörejt a futómű felől - és hát nem kellett volna: a bal első lengőkart kéne cserélni, a jobb oldalon a féltengelyt is ajánlották, hátul pedig a gátlókat. Inkább hangosabbra veszem a rádiót :(
Utolsó kommentek