A végéhez ért a minisorozat, de lesz még hasonló poszt, ígérem. Addig is következik a tematikus hét befejező posztja, és benne egy Oldsmobile Toronado. Elmesélem, én hol és miként találkoztam először a típussal: Jay Leno óriási arc (nem csak a szó szoros értelmében), és - már volt róla szó, de hátha nem tudtátok - megszállott autóbuzi és -gyűjtő. A gyűjteménye szinte legendás, tele van vele a youtube, és hát természetesen Toronadója is van. Ami 1076 lóerős :D Egyszer régen valamelyik adón, talán a Spektrumon, vagy ilyesmin, amikor még nem volt ennyi autófelújítós vagy -átépítős műsor, bemutattak egy átépítést, ami történetesen az övé volt. Ez sok éve volt, és nem is találtam meg, de az rémlik, hogy ő is részt vett a munkában és nem csak belebeszéléssel, hanem tevőlegesen is. Persze a munka legnagyobb részét, miszerint a meghajtást átrakták elölről hátulra, nem ő végezte, de azért nem semmi, hogy ilyesmiket kitalálnak... Mert ha nem tudtátok volna, a Toronado eredetileg elsőkerekes volt, korában és méretében egyedülállóan. (Érdemes átkattintatni a wikire, hogy lássátok, hová silányult a negyedik generáció.) Na, ennyit a nagyról, mutatom a kicsit, ami ugye régi Siku lévén nem is olyan apró, köszönhetően a kb. 1:50-es méretaránynak:
A V-267-es számú kisautónak szerintem jól áll ez a szín, de a forma talán jobban kiadná magát valamilyen világosabb árnyalatban. Stimmel azonban hozzá az eredeti piros belső, egyedül a kerekek tűnnek a tepsi alatt viccesen kicsinek, de ez már nem az ismeretlen holland felújító hibája. (Megjegyzem, a kisautó létezik újabb kerékkel is, íme.) A kisautó formáját az eredetihez képest viszonylag jól sikerült eltalálni, erre utaltam a Mustangos posztban, ilyen is van, biztos más dolgozott a projekten. Elfelejtettem megmutatni, de hasonlóan több kis kortársához ebben is dönthetők az ülések, ami remek móka, gyerekként megőrültem volna érte, felnőttként pedig hálát adok a sorsnak, hogy megvan mindkét támla... Búcsúzóul egy kép Leno mesterről, aki épp a kis szíve csücskét prezentálja értő szemeknek, akik bár biztosan sok mindent láttak már életükben, hátsókerekes Toronadót C5-ös Corvette-alapon, turbókkal megsegítve biztosan nem:
Köszönöm az egész heti figyelmet, gyertek a jövő héten is, felújított Siku kisautókat most egy darabig nem, de sok mást minden bizonnyal mutatok majd.
Utolsó kommentek