Egy 2006-os TC-cikkel kezdem: "Az Alfa nyolchengeres sportkocsijáért versenyezni fognak a gyűjtők, hiszen ismereteink szerint mindössze 500 példány készül belőle". Kicsiben valószínűleg ez a szám magasabb lett végül, mert én is tudtam venni egyet az Intersparban :) A Hot Wheels nem arról híres, hogy sorra tolja ki magából a különböző Alfa-változatokat, a 8C Competizione modellen kívül eddig mindössze egyszer tettek hasonlót ezzel a kisautóval, de ez félig csalás ugye. Szóval mondhatjuk, hogy ez az első Hot Wheels Alfa Romeo, ami nagy dolog (no nem mintha a Matchbox olyan nagyon sokkal jobban állna e tekintetben, de erről írtam legutóbb), meg is mutatom gyorsan:
Kicsiben az első és talán legfontosabb dolog, ami feltűnik, hogy az autó nem piros. Emellett talán egy kicsit magas is. A magasságával ellentétben viszont a fekete szín egyáltalán nem áll rosszul neki, főleg a piros (bőr)belsővel párosítva:
Belül az üléseket nagyon szépen kidolgozták, csak nem egyszerű ezt megmutatni. Ezt kéne látnunk:
Még pár dolog az igaziról, amit a wikiről rövidítettem: a tervezők az Alfa Romeo dicsőséges múltjából merítettek, a történelmi utalások már a sokatmondó névvel kezdődnek, hiszen a 8C kóddal a harmincas-negyvenes években jelölték azokat a verseny- és közúti autókat, amelyek megkapták az akkor forradalminak számító, Vittorio Jano által tervezett nyolchengeres erőforrást. A „Competizione” elnevezés egyfajta tiszteletadás a legendás 6C 2500 Competizione és a 8C 2900 Competizione sportkupé előtt, amivel 1950-ben a Fangio-Zanardi páros részt vett a híres Mille Miglia versenyen. Ehhez képest mindenképpen valami emlékezetest kellett alkotniuk a derék olasz mérnököknek és szerintem ezzel a kocsival ez most sikerült. Ahogy a 4C-vel is, és most legutóbb az új Giuliával...
Utolsó kommentek