Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Aiwa kezdőknek

RÁJEN 2016.03.12. 10:00

aiwa_logo.jpgMigránsügyi válsághelyzet ide vagy oda, az történt, hogy egy kedves, önzetlen kollégámnak köszönhetően befogadtam egy távol-keleti bevándorlót. Egy régi kis Aiwát. Mint írtam korábban (többször is), a magnóimat a munkahelyemen tárolom, gyakorlatilag egy falat építettem belőlük saját magam mögé. Ez persze azért elég feltűnő, így lehetett ezzel Gábor is, mármint hogy feltűnt neki. Ügyesen kikövetkeztette, hogy én bírom ezeket a régi szerkezeteket, és egyik reggel ott találtam az asztalomon ezt a kedves kis kétkazettást tőle. Hogy kezdjek vele valamit, mert ő már nem tud. Először is kiposztolom, ezt biztosan tudom, a többit meg majd meglátjuk.

De előbb egy kis történelem: az Aiwát 1951-ben alapították, de akkor még AIKO Denki Sangyo Co. Ltd. néven, és kezdetben csak mikrofonokat gyártottak. 1959-ben lettek Aiwa. A hetvenes évektől már vezető gyártóként tartották őket számon a fülhallgatók és a hordozható magnók területén is, később nevet szereztek autóhifiben is, aztán haladtak a korral, nyitottak a CD irányába, de gyártottak videómagnókat, tévéket szintén, később számítógépes perifériákat. Sőt párásítókat is. Elsősorban Japánon kívül, alacsonyan tartandó a gyártási költségeket, az üzleteik 43%-át pedig Amerikában csinálták, 25-öt Európában. Viszonylag jó minőségű cuccokat készítettek, de a gyűjtők, hifisek körében inkább a Japánban gyártott cuccaik keresettek. Valamit azonban nem csinálhattak jól, mert elkezdett nekik szarul menni, de szerencsére 1982-ben a Sony megvette a céget, így fennmaradhattak. 2003-ban a Sony átpozicionálta a céget és igyekezett belőle trendi, fiatalos márkát csinálni, de megint csak valami hiba csúszhatott a számításba, 2005-re már alig forgalmazták valahol, egy évre rá le is állítottak minden gyártást. Tavaly azonban a chicagói Hale Devices megvásárolta a márkanevet, és piacra dobták valami bluetooth hangszórót, amiről már nem sokat tudok.

Szóval íme a szerkezet, egyelőre ideiglenesen elhelyezve:

img_1373.JPG

img_1374_1.JPG

img_1375_1.JPG

img_1376_1.JPG

img_1377_1.JPG

img_1378_1.JPG

Könnyű, helyes kis darab, amire való, azt tudja, de mint olvasható, nem javasolt napon parkoló autóban hagyni - ez a veszély mostanában szerencsére nem fenyeget. Egyelőre csak a rádióját próbáltam egyébként, az lelkesen szól, szerintem megörült a gép, hogy valaki még bekapcsolta :) Jó, nem egy erőmű, cserébe nem is foglal túl sok helyet, és a cipeléskor sem kell megszakadni. Az én ízlésemnek persze egy kicsit kicsi, de nagyon tetszik egy részlete, a fogantyúra festett márkajelzés. De mutatok még valamit, mert valójában nem ez az első Aiwa készülékem, van egy sokkal régebbi darabom is, mármint úgy régebbi, hogy régebben van nálam:

aiwa_xa-003.jpgEz egy XA-003-as sztereó erősítő, amit főiskolás koromban vásároltam, már akkor is használtan, a Király utca valamelyik bizományijából. Ez sem a top kategória, de a teljesítménye nekem már akkor is bőven megfelelt, azóta meg főleg. Két viszonylag nagy JBL hangfalat hajt, de évente csak kb. kétszer van módom bekapcsolni, a kis családom nem igényli otthonra a koncerthangulatot, ezt pedig igyekszem tiszteletben tartani, és türelmesen várom a lehetőséget, hogy bedurrantsam a legkedvesebb Beastie Boys dvd-met...

Címkék: retro zene

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr328454780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csodatévő dzsagodar 2016.03.20. 09:32:51

Az Aiwa elképesztően menő volt a 80-as években. A pultos deckjei közül több is etalonnak számított hifis körökben.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.20. 11:57:58

@csodatévő dzsagodar: mármint hazánkban :) mert nem sok modellt lehetett még kapni, pár pio, ilyesmik. A többi mind szoci volt a boltban

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2016.03.22. 15:29:10

@enpera: Mivel a normálisabb cuccok iránt a 90-es évek közepe, vége felé kezdtem jobban érdeklődni, nemigen tudom, mi volt korábban. Sokáig volt egyébként egy (talán Siemens vagy Philips) music centerem is, amit akkor nagyon szerettem, de mai szemmel már inkább nevetséges, amit és ahogyan az tudott.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.22. 15:53:31

@RÁJEN: Hát van ez így párunkkal :) Nálunk egy pio ctf 500 volt, én is imádtam, de a mechanikája az összesnek szétesett mára....

Ati73 2020.05.04. 16:10:57

Ha mar Beastie Boys, ne csak hallgasd, nezd is!
www.imdb.com/title/tt11615290/
Elerheto az Apple TV+-on vagy a Kokusz-szigeteken :)

Ennyi idovel kesobb kommentelt mar valaki poszthoz? :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2020.05.04. 16:25:12

@Ati73: Már jóval régebbi poszthoz is kommentáltak :) A filmet már láttam, nagyon tetszett, de köszi a tippet.
süti beállítások módosítása