Mi az isten az a Time Attack? Mivel magamtól nem vagyok ennyire okos, utánanéztem - és meg is tetszett a dolog... Japán Kanto régiójának észak-keleti részéből, az Ibaraki prefektúrából származik a dolog, nevezetesen az 1.27 mérföldes Tsukuba pályáról, vélhetően 1994-ből, amikor is az ún. Tsukuba Super Battle-t tartották májusban. A Speedhunteres Mike Garrett szerint (tőle van az előző infó is) azt a versenyt Eiji “Tarzan” Yamada nyerte egy R32 GT-R volánja mögött, 1:00.85-ös köridővel. 2001-ben ezt egy Toyota Altezza (Lexus IS300) megdöntötte 55.8-cal, jelenleg 55.23 a rekord. Aztán a népek, gyártók, tunerek rákaptak. Ausztráliában is hamar népszerű lett az autóverseny ezen új ága, 2008-ban már nemzetközi versenyt tartottak Superlap néven az Oran Park Raceway-en, 2010-re átköltözött az egész cirkusz az Eastern Creek Raceway-re, de innen már úgy hívták, hogy World Time Attack Challenge, sőt máig is így hívják. A szabályokról: kábé, mint a Fight Club, szóval nemigen vannak szabályok, maximum annyi, hogy alapvetően tuningolt utcai autókkal lehet indulni, amiknek van utastere, és utcára is engedélyezett gumikkal lehet csak menni. Egy ebbe a világba való szedánt hozott ki nemrég a Hot Wheels, de hogy pontosan milyen típust, arról erősen megoszlanak a vélemények, simán lehet mondjuk egy régebbi Toyota Corolla is:
Ha gondoljátok, nézegessetek még a fentihez hasonló mértékben átalakított, feltuningolt, felspolilerezett gépszörnyeket itt! És ha megnéztétek a rekord szó alá linkelt wikipedia-oldalt, láthatjátok, hogy nincs egyértelmű recept, milyen autóval lehet rekordot dönteni, nyilván többségben vannak a négykerekes turbók, de van kivétel bőven... Ez a kis piros csoda nyilván hátsókerekes, és hivatalosan fantáziaautó, tehát elvileg ez a nem-veszünk-ilyet kategória, de mint mondtam, egy korai (E70-es, azaz 4. generációs) Corollára tippelek, ilyesmire, így megengedtem magamnak:
De a három nappal ezelőtti japán carspotting-poszt képei között is van olyan, amire nagyon hasonlít, mutatom. Egészen érdekes módon a jobb hátsó ajtaja nyitható, vagyis inkább kifeszegethető, ráadásul ez az alkatrész műanyagból van, a belső térből származtatva. A motortérből ágaskodó légszűrőkre nem tudok mit mondani, talán az az egyetlen részlet, ahol elkélt volna némi szerénység, de az összhatás vagány, bulis így is, simán elfogadnék otthonra egy ilyen csodás kis zsebszörnyet. Addig meg van ez, a polcon... Na, mi az ítélet, kéne?
Utolsó kommentek