Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (802) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (186) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (83) hot wheels (424) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (186) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (467) mercedes (86) military (87) moszkvics (4) muscle (265) mustang (97) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (243) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (886) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (10) star wars (171) subaru (12) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (15) vatera (8) volkswagen (375) volvo (124) vw (366) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • SomiTomi: A Toyota csak azért, mert sose hallottam még róla és ettől érdekesebb. (2025.03.30. 22:32) Carspotting 437
  • Sam. Joe: A sárga irigység, na az zabál meg éppen engem! (2025.03.23. 12:55) Saab 99
  • SomiTomi: @SomiTomi: rögtön javítom is magam, mert W111, de attól még király (2025.01.02. 13:20) Carspotting 434
  • SomiTomi: Basszus, Fecske kupé nagyon adja, még az amúgy "túl modern" felni is tök jól áll neki. (2025.01.02. 13:18) Carspotting 434
  • RÁJEN: @Sam. Joe: Van még pár szín, amiben nekem bejönne, például mustársárgában. (2024.12.24. 13:11) Ötödik sebesség
  • Utolsó 20

Ikarus 30

RÁJEN 2016.10.28. 08:00

ikarus_30-1951_r5.jpgVoltam kint az októberi börzén, és ilyet pont nem terveztem venni, de végül csak sikerült. A típushoz semmilyen saját emlékem nem fűződik, de ha már van ez a sorozat, és eddig is sikerült beszerezni belőle pár darabot, úgy voltam vele, kell ez is, mégis csak az első Ikarus... Innentől egy kicsit idézek, innen:

Az Ikarus név az 55 férőhelyes MÁVAG Tr 5-ös típuson jelent meg, de az első igazi Ikarus busz a kisebb, önhordó szerkezetű Tr 3.5 modellből fejlesztett, 1950-ben gyártásba vett 30-as sorozat volt. Az önhordó felépítés igen korszerű megoldásnak számított, azonban nem illeszkedett a mindenben példát nyújtó Szovjetunió szakembereinek elképzeléseihez, ezért a gyár a nagyobb típusoknál megmaradt az alvázas szerkezet mellett. A negyven személy szállítására képes 30-as modellt a Csepel 350-es teherautó Steyr-licenc alapján gyártott négyhengeres, 86 lóerős dízelmotorjával és ötfokozatú váltóval szerelték, végsebessége 78 km/óra volt. Pontosan hatvan éve, 1951. február 24-én jelent meg a Fővárosi Autóbusz Üzem (FAÜ) szolgálatában, abban az évben a társaság tizenhárom 30-ast kapott. Az utasok Nejlonnak becézték, mivel nyáron a kabin a tetőhajlatba épített ablaksor miatt éppoly izzasztó volt, mint az akkoriban divatos nejloningek.

Szóval Nejlon. Ezt én is a netről tudtam meg, szerencsére még nem vagyok annyira öreg, hogy emlékeznem kellett volna erre az elnevezésre. Kicsiben ez is 1:72-es méretarányú, ahogy az eddigiek is, és természetesen ugyanolyan szép, részletes modell, egyedül a sötétebb színe, ami furcsa egy kicsit, de tetszik. Mutatom is:

img_6098.JPG

img_6099.JPG

img_6100.JPG

img_6101.JPG

img_6102.JPG

img_6103.JPG

img_6104.JPG

img_6106.JPG

A részletek tényleg csodásak a modellen, és ahhoz, hogy ez ennyire szembetűnő legyen, az is kell, hogy az eredetin legyenek egyáltalán kicsiben is kidolgozható részletek, egy mai modern busz esetében ezt simán hiányolom. De úgy általában is igaz ez a modernizációra, ha megnézek egy akármilyen mai Opelt mondjuk, és összehasonlítom bármelyik 40 évvel ezelőttivel, azt látom, hogy folyamatosan tűnik el mindenféle jellegzetesség, egy első generációs Corsa számomra tök jól beazonosítható, hovatovább (ezt a szót már nagyon régóta le szerettem volna írni) szerethető, de egy mai Corsa - mondom, nekem - tök jellegtelen, meg sem tudom különböztetni egymástól mondjuk a két utolsó generációt. A koreaiakról nem is beszélve. De elkanyarodtunk. Mondjuk mindegy is, mert a modellről nem terveztem ennél többet írni, szóval gyertek máskor is!

Címkék: retro

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr4311799487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása