Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Messerschmitt Me 262

RÁJEN 2017.05.04. 08:00

maxresdefault.jpgRitkán látható történelem a szirszarjaimon, ugyanis repülőgépről - illetve annak egy 1:72-es kicsinyített másáról - posztolok. És persze rögtön lopok a wikipediáról: a Messerschmitt Me 262 a világ első sorozatban gyártott gázturbinás sugárhajtóműves (érthetőbben, azaz ahogy még régen én tanultam: lökhajtású) vadászrepülőgépe (Schwalbe) és vadászbombázója (Sturmvogel) volt. Mutatok egy videót, amin jól látható a gép mozgás közben is:

A második világháború végére elkészült repülőgépet a Luftwaffe az 1944. utáni időszakban vetette be, ám a szövetséges repülőgépeknél lényegesen gyorsabb Me 262 túl későn és túl kevés példányszámban készült el ahhoz, hogy a háború kimenetelét befolyásolhassa. A szövetségesek statisztikái szerint a gép 509 légigyőzelmet aratott, 100-nál több gépveszteség árán. Az egyik ilyen gépveszteségről is találtam egy korabeli videót:

Lényegében ez a gép hozta el a sugárhajtású vadászgépek korát. Kicsiben meg én hoztam el, és milyen jól tettem:

img_6911.JPG

img_6912.JPG

img_6913.JPG

img_6914.JPG

img_6916.JPG

img_6917.JPG

img_6918.JPG

img_6919.JPG

img_6920.JPG

Egyszerűen csak megtetszett, nincs (már) igazán komoly vonzalmam a katonai repülőgépek iránt, de kamaszkoromban és kicsit korábban sokat maketteztem, pl. volt olyan karácsony, amikor valamelyik Spitfire modellből (emlékeim szerint egy V1-est üldözött, állványon) egyszerre hármat is kaptam, különböző rokonoktól. Az akkori gyűjteményem nagy részét inkább persze a keleti blokk repülői tették ki, és az egyik kedvenzem a cseh L-410-es volt, mert az inkább polgári gép volt, és jól össze tudtam játszani a Matchboxaimmal. (Persze a katonai izéket sokkal jobban szeretem úgy általánosságban, de ezt tudhatjátok, ha olvassátok a blogom, pl. innen vagy akár innen is, hogy mást most ne is említsek.) Ma már csak pár helikopter van a gyűjteményemben, a már mutatott újságmellékletes sorozatból, abból sem sok. Ez így tehát egy kicsit kilóg, de nem azért, mert nem akartam volna megvenni többet is, hanem inkább azért mert ebben a repülős sorozatban sok nekem tetsző gépet 1:100-as méretarányban hoztak ki, amit én már túl kicsinek tartok - ilyen méretben régebben csak utasszállítóim voltak, egy pár. "Normális" méretű harci gép szerepelt viszont már a blogon, de ezt sajnos Milán fiam már szétjátszotta, a Messer viszont nem fog a kezébe kerülni. Mert ez inkább már modell, szép részletes kidolgozású, van súlya, és egyelőre a kiálló-kilógó kis kiegészítők is jól bírják, remélem, ez már így marad... Errefelé még nézhettek az igazi repcsikről egy nagy maréknyi ritka képet, fogyasszátok egészséggel! És persze: may the 4th be with you!

Címkék: retro military

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr7012256166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása