Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Mivel mi van?

RÁJEN 2017.12.13. 08:00

img_1736.JPGMármint az autóimmal, az igaziakkal. A feleségem kis Altójával annyi történt az elmúlt pár hétben, hogy egyszer csak elkezdett rakoncátlankodni: az indítást követően természetellenesen magasan tartotta az alapjáratot, baromira megnőtt a fogyasztás, végül aztán már nem is indult. És előtte még az akksi is elhunyt. Került bele új akksi, a szerelő pedig rájött a hibára, valami gyújtás jeladó is elpusztult, cserélte, megjavult. És akkor már egy kosszal a két hátsó lengéscsillapítót is kicseréltettem, mert azok is teljesen szétmentek, most újra topon van a kiskocsi.

Ide tartozik még, hogy az ezer éve használtan vásárolt noname, de iGo Primóval "szerelt" gps-navigációt is le kellett cserélnünk a Suzukiban, mert nagyon elfáradt a hardver, már alig lehetett működésre bírni. A mai napig nem álltunk át a telefonos navigációra, mert eléggé zabálja az akksit, másrészt valahogy nekem a céleszköz valahogy mindig megbízhatóbbnak bizonyult. Na, mondom, gyerünk, vatera, mutass valamit! Mutatott is, szerencsés is voltam, így lett 2200 forintért az enyém egy szintén használt, de nagyon szép állapotú Tom Tom navi, ami a szépségén túl tökéletesen működik is. És tudjátok, miért örülök, hogy végül ezt sikerült? Ezért. (Végül a Tom Tom az én kocsimba került, a feleségemébe pedig át lett telepítve a kis Garmin, ami eddig nálam szolgált.)

A Volvo most pihen, hétvégenként egy kicsit járatom, de ennyi, nem járok vele, majd tavasszal. Itt is vannak apróságok egyébként, amiket meg kell majd csináltatni, ezek közül a legfontosabb, hogy elromlott az ablaktörlő mechanika, de összességében minden oké vele, a szerelem töretlen. Tavaszra az a terv, hogy a belső kárpitozást megcsináltatom végre, aztán talán a fényezést is - meglátjuk, mi és hogy jön össze...

img_1857.JPGAz immár téli gumikon gördülő Toyota november legvégén megkapta az alvázvédelmet is, amit mindenképp meg akartam rajta csináltatni, bár szerencsére nem volt semmi komoly baja alul, rosszabbra számítottam. Itt-ott fellelhető volt rajta némi felületi rozsdásodás alul, de tényleg semmi komoly, így végül nem kellett februárig várnom, be tudták vállalni még idénre. Nagyon megszerettem egyébként az autót, és a családom is teljesen odavan érte, nem is csoda: kényelmes, csendes, dinamikus és keveset fogyaszt (vegyesben hatfelet). Isten tartsa meg ezeket a jó szokásait. Szerváltam bele egy mp3-as FM-transzmittert, így már nem csak a rádiót és a régi CD-imet tudom benne hallgatni. Ja, és még két dolgot sikerült beszerezni hozzá: a FB-csoportból tudtam venni hozzá gyári emelőt, mert ez hiányzott, a Toyota Hungary segítségével pedig meglett a vaskos magyar nyelvű kezelési kézikönyv, igaz, csak pdf-ben, de erre szükség volt, magamtól például nem sikerült megtalálnom a fedélzeti számítógépen a napi km-számláló beállítását. Most már tudom ezt is.

Hát kb. ennyi, ha lesz bármi változás vagy fejlemény, Nektek szólok először ;)

Címkék: retro volvo toyota suzuki

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr3713424439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2017.12.14. 17:20:56

"A mai napig nem álltunk át a telefonos navigációra, mert eléggé zabálja az akksit, másrészt valahogy nekem a céleszköz valahogy mindig megbízhatóbbnak bizonyult."

Hogy is fogalmazzak? Amikor az offline navi után először próbáltam Waze-t, az kb. az az élmény volt, amikor kölyökkoromban a fekete-fehér tévét lecserélték a szüleim színesre. A tartó- és a szivargyújtó adapter költségét gyorsan feledtetik az olyan szolgáltatások, hogy mindenért szól, a lesből támadó traffipaxtól kezdve a defektes, fél sávot elfoglaló lovaskocsiig. Ja és nem kell frissítgetni a térképeket rajta. Az EU roaming korában több mint indokolt.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2017.12.15. 08:59:46

@Sam. Joe: Jó ideje használok waze-t is, de de ebben én maradi vagyok, valahogy jobban bevált a klasszikus megoldás. Még régebben a papírtérképeket is szerettem :)
süti beállítások módosítása