Ahogy múlt pénteken is, ma is egy olyan bejegyzés következik, ami egy HW-ként már elétek tárt modellről szól, és ezúttal meg tudom mutatni már Matchbox-ként is. Hat éve egy sportosabb változatot volt szerencsém beszerezni, a MB viszont egy teljesen visszafogott kivitelben gondolkodott, ahogy egyébként szerintem ez lenne a világ rendje, azaz hogy a HW csinálja csak a muszklis verziókat, a MB meg a "gyáriakat" - ez hol bejön, hol nem. (Ez alapján jöhetne ebből is egy lesimított változat.)
A Matchbox kisautója egy korábbi, 61-es évjáratot mintáz meg, míg a HW egy 65-öst, tehát mindkettő második generációs, de a kettő között volt némi facelift, így a két kisautó frontja (meg még pár apróság) nem véletlenül eltérő. Az utolsó képen különösen jól látható a bevezetőben említett két külön megközelítés, a bal oldali új darab egyértelműen a hétköznapi, visszafogott vonalat képviseli, és egy olyan autó képét mutatja, amilyenre valószínűleg soha nem vágyott úgy igazán senki. Mondjuk, feltételezem, hogy az ilyen funkcionális autóknak nem is az álmodozók volt a célcsoportja soha, hanem inkább azok a melósok, mesterek, akik nem akarták a családi kombi hátsó részét összekoszolni a szerszámokkal, alkatrészekkel vagy egyéb áruval. Ma sem sok Dacia Dokker Vant látunk gyorsítócsíkkal, ültetve, sportkipufogóval ;) Kisautóként egyébként szerintem teljesen korrekt, még ha a színválasztás elég unalmas is lett, de biztos lesz még belőle valami izgalmasabb. Kerekek, beltér, plató oké, ment is a polcra a bontott darab, és megnyugtató, hogy néha ilyen is meg tud jelenni Matchboxként. Még sok ilyet kívánok magunknak, akár csak a Ranchero-generációkon belül, van ott még potenciál.
Utolsó kommentek