Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Petit rendezvous

RÁJEN 2010.02.01. 17:30

Az előzetest megfejtők már tudják, hogy bizony Renault-król lesz szó. Van némi személyes aktualitása is a dolognak, ugyanis különböző okoknál fogva szert tettem egy 1:1-es Renault Clióra, de erről majd máskor. Viszont ennek okán beszereztem három kis Norev-modellt a már korábban ezen a blogon is szerepelt Retro-sorozatból, 1:64-ben. Ezeket:

A tovább után megnézzük őket egyenként:

R8

A Renault 8-as modellje kis családi autónak készült. 1962-ben indult világhódító útjára, és 1971-ig tartott a karrierje, de 1964-től már R10-esként volt ismert. 1970-ig Bulgáriában is gyártották, Spanyolországban pedig egészen 1976-ig. Romániában pedig Dacia név alatt gyártották 68 és 71 között. Nem véletlen a hasonlóság az Alfa Romeo 103-as prototípusához, mert az ötvenes-hatvanas években a két gyártó között együttműködés volt, a Renault forgalmazott pár Alfát, cserébe az Alfa gyártott pár Renault-t. A kis farmotoros R8 a Dauphine alapjaira épült, és kategóriájában elsőkét vezette be a négy tárcsaféket. Alapban egy 49 lóerős 1108 köbcentis motorral szerelték, de az 1964-ben bemutatott Gordini már 1132 köbcentivel gazdálkodott, amiből 89 lóerőt volt képes előcsalogatni. Három évvel később kapott egy kis ráncfelvarrást, 123 plusz köbcentit és 10 plusz lóerőt. Egy évvel később még csiszoltak rajta egy keveset, aztán kész. Nagyon kedvelték annak idején a francia filmesek egyébként, ezt írja a wiki, mert farmotoros lévén szépen fel tudták állítani a kamerát az elejébe az autóban beszélgetős jelenetekhez :)

Alpine A110 (Tessék kattintani, lesz a képen egy meglepi!)

Az A110-est (Berlinette) 1961 és 1977 között gyártották. Az elődje a az A108-as volt, amely a Dauphine-ra épült, az A110 azonban már inkább az R8-as alapjaira készült. A designban felismerhetők a Lotus Elan vonalai, ami nem véletlen, hiszen az Alpine tervezésekor Colin Chapman inspirációja meghatározó jelentőségű volt. A kora hetvens években aratta legfontosabb rally-sikereit, főleg Franciaországban. Ove Andersson 1971-ben megnyerte vele a Monte-Carlo Rally-t. 1973-ban indult útjára a WRC, amit először szintén az A110-es nyert meg, a Renault gyári autójaként. A Lancia Stratos megjelenésével kezdett leáldozni a csillaga, de azt ugye tudatosan rally-autónak tervezték, így az A110-es karrierje a további próbálkozások ellenére bevégeztetett.

R5 Turbo

A Renault 5 Turbo a mezei 5-ös morcosított változata volt, alapvetően versenyre tervezve. Az eredetileg orrmotoros járgányt átalakították középmotorosra, beletettek egy 1.4-es turbómotort, amely 158 lóerő leadására volt képes. Fasza kis hot hatch lett így belőle, bár akkoriban ezt még nem így nevezték. Eleinte csak 400 darab készült belőle, mert ez volt a homologizáció feltétele, így aztán már jöhettek a különböző verseny-verziók, mint pl. a 345 lóerős Maxi 5 Turbo. Ferjáncz Attila is egy ilyenre váltott valamikor az Alpine után. A kis versenyautó a legnagyobb sikerét amúgy Jean Ragnotti alatt érte el, amikor megnyerték a Monte-Carlo Rally-t. A maga idejében ezen kívül is sikeresnek számított (többek között Sainz és Auriol is versenyzett vele), de a 4WD versenyautók megjelenése erősen megszorongatta, főleg a nem aszfaltos pályákon. 2004-ben a Sports Car International a 9. legjobbnak választotta a nyolcvanas évek versenyautói közül.

És akkor kicsiben: mind a három a Norev Retro sorozatából való, ahogy azt az elején is említettem, így nem fogom külön részletezni őket, mert mind ugyanolyan. Ugyanolyan jó. Igényes kis modellek, mind játékra, mind "dísznek" alkalmasak, mert bár nagyon részletesek, nem tűnnek sérülékenynek, masszív a tengelyük, szépen gurulnak. A gumik mondjuk levehetők, játék esetén ez akkor jelenthet problémát, ha erre a gyerkőc is rájön. Nem nyílik semmijük, nem rugóznak és műanyag az aljuk. Arányosak, egymáshoz képest is nagyjából, nem mellesleg nagyon szépek. És akkor a képek sorjában:

Ez a sorozat nagyon bejön, főleg, hogy a kisautók darabja mindössze 800 Ft, a Kacsát már ugye korábban megvettem belőle, de kéne még a Traction Avant (illene a MB és a Siku mellé) és az R4-es (illene úgy általában), sajnos azonban ezek pont nem voltak. No majd talán a börzén... Szép napot!

Címkék: norev

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr691719353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.02.01. 18:06:14

"Ferjáncz Attila is egy ilyenre váltott az Alpine után." Ööö... Nem volt közte "sima" R5? Néztem a Wikipédián, de ott elég fura a lista. Az Alpine 110 teljesen kimaradt, pedig biztos volt nekik.

Szépek ezek a Norevek, nekem a Turbo van meg, de az enyém Renault dobozban lakik.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.02.01. 18:49:14

@Sam. Joe: Hát simán lehet, hogy volt neki sima közte, ennyire nem mélyedtem bele. De mindjárt finomítom az ide vonatkozót.
Neked van Noreved??? :)))

Tommi 2010.02.01. 22:26:11

@Sam. Joe: Sőt, R17 Gordinivel is versenyeztek.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.02.02. 09:54:40

Az R8 a legkirályabb azzal a két fehér versenycsíkkal :-) Hol vetted őket?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.02.02. 11:20:20

@PeterBlau: Az a kedvenc, kétségtelen! Norev bolt, Eurocenter.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.02.02. 20:34:29

@RÁJEN: Meglepő, mi? ;-) Az R5 Turbo annyira faxa volt, hogy nem tudtam neki ellenállni.
süti beállítások módosítása