Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Az élet napos oldala

RÁJEN 2010.03.02. 09:30

"Az élet könnyű, ha te vagy Jay Kay." Ez olvastam nemrég valahol. Ő ugye a Jamiroquai frontembere, nagyszerű énekes, nem mellesleg jó arc és autóbuzi. És többek között Bugatti-tulajdonos. Most csakis ezért kezdtem vele. (És nem is folytatom.) Záróklipnek azonban egy némileg exkluzívabb videót választottam. De haladjunk sorjában.

Wikidézek: Miután az 1990-es évek végén a német Volkswagen konszern felvásárolta Európa vezető autógyárainak jórészét – köztük a gyakorlatilag haldokló francia Bugatti márkát is –, a vezérigazgató Ferdinand Piëch minden áron létre akart hozni egy autót, amellyel beírhatja nevét az autózás történelmébe. A járműhöz a Bugatti patinás márkaneve már rendelkezésre állt, így a gyár mérnökei megkezdhették tanulmányautókon keresztül kipróbálni ötleteiket, tesztelni a nagyközönség reakcióit. A terv alapjául egy 6,3 literes, W-elrendezésű, 18 hengeres motort alkottak, melynek teljesítménye 555 lóerő. A 18 hengeres motort fejlesztése során már több tanulmányautóba is beépítették, elsőként az 1998-as EB 118 kétajtós luxuskupé prototípusba. A következő lépcsőfok az EB 218, mely gyakorlatilag a 118-as négyajtós limuzin változata. A luxuskupé/limuzin tervét elvetette a Volkswagen és úgy döntöttek, egy brutális, kétajtós szupersportkocsi lesz a végső koncepció. 1999-ben egymással párhuzamosan két prototípust is bemutattak: az egyik az olasz ItalDesign fejlesztette 18/3 Chiron, mely a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a másik pedig a német (az olasz Giugiaro segítségével megalkotott) 18/4 Veyron volt, melyet a Tokyo Motor Show-n vehetett szemügyre a közönség. Az elnevezések itt már a hengerek számára és a prototípus sorszámára utalnak. Később a döntés a negyedik prototípus, a Veyron sorozatgyártása mellett szólt, így a mérnökök megkezdhették az évekig tartó fejlesztőmunkát, aminek végeredményeképp a hengerszám végül 16-ra redukálódott. A Veyron hivatalos neve innen lett 16.4-es. Nevét a francia Pierre Veyron után kapta, aki 1939-ben egy Bugatti volánja mögött megnyerte a 24 órás LeMans-i versenyt.

Két kép az igaziról:

A valóságban jóval kisebb, mint amekkorának látszik. Ez nem személyes tapasztalat, hanem azokon a fotókon látszik, ahol ember is van benne vagy mellette. Épp ezért nagyon zavaró, hogy a SIKU Bugattija akkora, amekkora. Nagy:

Minden egyéb szempontból csodálatos kisautó, hiteles a festése, szépek a részletek, nyílnak az ajtók, szépen oldották meg a motor kiképzését. A kerekek is rendben vannak - de szigorúan csak SIKU-viszonylatban.

Méret tekintetében sokkal jobban tetszik a Hot Wheels Bugattija. Annak a mintájául már egy kék példány szolgált, a becsület kedvéért egy ilyet is mutatok:

A Hot Wheels nem szofisztikálta túl a kérdést, egyedül az autó orrát akarták egy kicsit feldobni - ami valljuk be, nem sikerült maradéktalanul, talán célszerűbb lett volna egy egyszerűbb megoldást választaniuk:

De a színe nagyon szép, jó lapos, és a kerekek is tetszenek. Jó, az igazihoz kevésbé hasonlít, mint a SIKU, viszont itt is szép a motor:

Van összehasonlítós kép is ám, itt jól látszik, melyik mekkora:

Verdikt: nem egy kategória a két kisautó. A SIKU amennyivel drágább (cirka 700 Ft), annyival több is: súlyban, méretben, részletességben. Azért a Hot Wheels-nek sem kell szégyenkeznie, a feladatot megoldotta, de mint annyi más esetben, ugyanezt megtehette volna nagyobb odafigyeléssel, és akkor talán kicsit máshogy alakul az összehasonlítás végkicsengése... Cserébe illik a gyűjteményemben szereplő kisautók 90%-ához méretben :)

És akkor az ígért kisfilm, amelyben a Bugattinak nem kispályás ellenfelet választottak: 

Szép napot!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr481802086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2010.03.02. 14:00:23

A Siku egy kicsit terepjárós. :)

PMGabi 2010.03.06. 11:32:18

Hát szerintem a Siku is és a HW is tipikus a maga nemében: a Siku bizonyos költséghatárig igyekeztek a legélethűbb módon, már-már modell-szinten alkotni, a HW pedig átalakította, reszelt, fúrt-faragott rajta, h. a többi HW közül ne lógjon ki, viszont ezzel sikerült úgy elrontani, h. szerintem köze nincs a Bugattihoz...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.03.06. 15:26:22

@PMGabi: A HW-t ha megnézed azon a képen, ahol kábé úgy áll, mint a kék igazi, azért nem olyan elkeserítő a helyzet. De más kaliber, mint a S., nem vitás.
süti beállítások módosítása