Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Végre Volvo

RÁJEN 2010.04.16. 04:16

Mert olyan régen volt. Pont nemrég említettem, hogy még nem mutattam meg minden szerzeményemet az előző (kis)börzéről, hát most íme a harmadik darab abból a körből: egy Volvo 480 ES. Furcsa szerzet ez is. Például cseppet sem Volvós. Ami alatt ugye azt értem, amit elsőre valószínűleg mindenki: nagy, biztonságos, kényelmes, kocka. Ez se nem nagy, se nem kocka, de talán pont ezért nagyon sok rajongója van. A modelltörténetnek szokás szerint ezúttal is a gugli segítségével mentem neki, de szerencsémre az első találatok között szerepelt egy remek magyar Volvós oldal, így onnan kopipésztelem a leírást (én csak a képeket válogattam bele):

A 480-as gyártása 1985-ben indult (elődje a P1800-as volt), és egészen 1995 őszéig gyártották.

A karosszéria mai formája hosszas kísérletezgetések után alakult ki. A Bertone stúdió tervét elvetve kapta meg végleges formáját a 480-as. A legyártott autók száma nem érte el a százezret sem, 76 375 autó hagyta el a hollandiai Helmond gyártósorát. Az addig, a Volvokról élő kép, a "biztonságos, nagy, szürke, már már unalmas dobozok" imázsát törte meg, még időben, a nagy energia válságok után! Az első, fronthajtást alkalmazó és korát meghaladó merész formatervével a kis Volvo feltűnő és egyedi jelenség volt és még most is az. Motorváltozatai az 1.7-es injektoros, 1.7-es turbó, 1.8-as és a 2 literes szívó. A mutatós nyitott változat sorozatgyártásba sajnos sosem került.

Rengeteg imádója van a 480-asnak, a mindenféle apró cseprő, folyamatosan jelentkező (elektromos) fantomhibái ellenére. Kevés magyarországi példány fut az utakon, tulajdonosai fanatikusan ragaszkodnak a megszerzett példányokhoz. Igazi ritkaság; a jó állapotú példányok néhány év múlva már komoly összegeket fognak érni a tulajdonosaik számára! A magyar használtautó piacon alig találni ezekből a típusokból, legfeljebb az Országos Volvo Találkozók egyik fénypontja az a - jó esetben - 10-12 db 480-as, amelyeket ilyenkor együtt látni. A felbukkanó kisebb konstrukciós hibákat 1992-re nagyjából orvosolták, így ezek már nem jelentek meg a két másik négyesnél. Most meg ugye van nekünk a C30-as, ami továbbviszi a típus szellemi örökségét, de legalábbis egy részét:

Ez utóbbi 2006 óta létezik Matchboxban is.

Érdemes még ezt a tesztet elolvasni, ha valakit érdekel, szintén a fentebb linkelt oldalról. És akkor lássuk a Matchboxot! A 700 forintos kékdobozos tsza-sorból való ez is, ahogy a már bemutatott Porsche és Peugeot. És egyébként ugyanaz az éra is (1987), illetve Made in Macau ez is. Ami nálam jó pont. (Bocs a képekért, valami miatt a felbontást nem jól állítottam be, illetve az élesség sem az igazi, de most már ez van, nem fotózunk újra semmit, az bénaság...)

Sok újdonságot nem nagyon tudok mondani a kisautóról, mint láthatjátok, látszik rajta egy cseppet a kor, egy kevés festék hiányzik rajta itt-ott, de legyünk nagyvonalúak, mondjuk azt, hogy még nem kopott állapotú. Tetszik a módszer, ahogy megoldották a lökhárítókat, így sikerült az igazi egyik fő jellegzetességét relatíve élethűen visszaadni, illetve az autó részleteit is rendesen kialakították - de festék már nem jutott mindenhova.

A kedvenc 8-dot kerekeket kapta, mint annyi más kortársa, jól gurul, jól rugózik, összességében egészen rendben van. Örülök, hogy sikerült beszerezni, főleg ilyen jó áron. Nem olyan régen kínáltak egy Laser-verziót is, amin erősen elgondolkodtam, de aztán maradtam ennél. Ha jól tudom, az még szabad préda, a releváns indexes topicban nézzen szét, akit érdekel... Végre Volvo, végre péntek!!!

Címkék: volvo matchbox

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr771918424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2010.04.16. 13:23:34

Nem hiszem el! Neked is van már, nekem meg még mindig nincs. EZ NEM ÉR!!!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.04.16. 21:38:47

@Tommi: Keresd Doreant a fórumon, neki van eladó példánya baráti áron.

Tommi 2010.04.17. 14:58:17

@RÁJEN: Köszi a tippet, majd keresem.

Bog Zoo (törölt) 2010.04.17. 21:33:47

Nekem sincs, és nekem is tetszik, de majd egyszer...

jewdi76 2010.10.15. 16:12:48

700 pénzért jó vétel volt. Ilyet 1/43-ban is elfogadnék, fel is írom a Must Have listámra. Nem fog félni, vannak páran.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.15. 16:42:44

@jewdi76: Ennél többet ez a példány nem is nagyon ér...

Michel Djerzinski 2011.11.21. 23:35:33

Ez az autó 3D-ben, 1:1-ben az igazi. ;)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.11.22. 09:10:09

@Michel Djerzinski: Jó annak, aki tudja. Ültem már ilyenben, de az "utódja", a C30 egy fokkal jobban bejön. Üdv a blogon egyébként!

Michel Djerzinski 2011.11.22. 14:17:56

@RÁJEN:

Köszi! :)

Nekem turbos van. Ültem a csúcs C30-ban, a T5 220 Le-s verzióban. Sőt, még írtam is róla összehasonító cikket, amit le is hozott a TC. Mit mondjak, ment, ahogy kell, mindene tökéletes. Mint egy japán gépben. Színtelen, szagtalan, szép, de steril. Nekem soha nem kéne, túl mai autó. Kissé plasztikos, bár belül kétségtelenül szép. A 480-ban ugyanakkor elképesztő spiritusz van kívül-belül, árad a legkisebb részéből is az emberi lelkesedés, lásd Karotta írását, különös tekintettel a "keretes" részt:
totalcar.hu/tesztek/volvo480t199/

Ugyanúgy kikopott a C30-ból a szerethetőség szerintem, ahogyan a mai Alfák is már túl modernek, műviek, de leginkább őszintétlenek. Szépek persze, de már korszellem-konformak. Egy régi Alfa vagy Volvo viszont őszinte, markáns jelenség és épp ezért nagyon szerethető.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.11.22. 15:58:57

@Michel Djerzinski: Általánosságban minden szavaddal egyetértek, de mivel megöregedtem egy kicsit, hajlandó vagyok némi sterilitást benyelni, hogy a gép megbízhatóbb legyen, és én így nyugodtabb... De ha egyszer sok pénzem lesz, Kettes Volvót még veszek. Valamilyet. Bármilyet.

Michel Djerzinski 2011.11.22. 17:21:13

@RÁJEN:

Én sem vagyok épp fiatal, de mit ér az élet akkor, ha - már ha nem elsősorban pénzkérdésről van szó - nem a gyerekkori vágyak megvalósításáról és a minél kevesebb kompromisszum meghozataláról szól? Az autó nálam ilyen "szent" kategória; hacsak nem ég a ház, soha nem válnék meg a 480-tól. De említhetnék más típusokat is, bőven, amik számomra az önkifejezést(is) és a megalkuvásmentes létezést testesítik meg és amiket manapság már csak nyugati országokban látni inkább közúton, itthon több okból sem (mert drága a fenntartás, mert szanaszét lettek hajtva telepi, külvárosi majmok által satöbbi-satöbbi...)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.11.22. 17:33:07

@Michel Djerzinski: Nekem is voltak olyan időszakok az életemben, amikor a racionalitást mellőzve tudtam beteljesíteni sok gyerekkori álmomat (nézd csak meg a 8860-as lego autóról szóló posztot, de akár a jelenlegi autómról, a Golf Cabrióról szólót - Das Auto - és látni fogod!). De maga a kisautógyűjtés is ilyen en block. Vannak azonban olyan "frissebb" tényezők, amelyek miatt ezeket most (incl. kisautógyűjtés) egy kicsit háttérbe kell szorítani, és több teret adni a racionális döntéseknek... Ilyen az, hogy lett egy újabb gyerekem, ilyen a végtörlesztés, és ilyen az is, hogy ennünk is kell :) Szóval ilyen most az élet, amíg nem volt gyerekem, volt, hogy egyszerre három Bogaram is volt, meg T2-es buszom, meg Playstation, meg minden szar, most pedig ott tartok, hogy az egyetlen egyáltalán nem családi autómat próbálom "átmenteni", alkalmassá tenni normális használatra télitetővel, vonóhoroggal, mert nem fér bele, hogy legyen mellette egy normális autóm IS. A következő önmegvalósító korszak majd valszeg a hitelek teljes kipörgetése és a gyerekek "elengedése" után fog elérkezni :) Nem adom fel...

kultúrpesszimista 2011.11.22. 18:27:27

@RÁJEN:

Helyes, ne is add fel persze. Kívánom, hogy még a gyerekek elengedése előtt engedj az önmegvalósítás vágyainak, akár egy 2-es Volvo, akár másmilyen automobil formájában! :)

kultúrpesszimista 2011.11.22. 18:29:00

@kultúrpesszimista:

...mármint hogy megtehesd, anyagilag. Manapság nem épp olcsó történet egy autó fenntartása (soha nem is volt az) és várhatóan nem is lesz az. De ha csak hobbyautóról beszélünk, akkor azért nem is lehetetlen dolog.

Michel Djerzinski 2011.11.22. 18:32:06

@RÁJEN:

Nem ismertem ezt a blogot, de köszi, meg fogom nézni! :-) Nekem a matchboxaim egy nagy zacskóban vannak valahol a pincében, de van köztük megannyi ritkaság. Volvo 480 épp nem, de egy sor amerikai és európai autó igen (több márka meg is szűnt azóta). Imádtam mind, kivétel nélkül... :-)
süti beállítások módosítása