Ehhez az autóhoz nem is kellene többet írnom, csak idézni a német wiki első sorát, ami még a németül nem tudóknak is tökéletesen érthető:
Der BMW 7er ist eine Oberklasse-Limousine von BMW.
Oberklasse, de szépen hangzik... És a lényeget el is mondja. A valóságban 1977-ben jelent meg az első 7-es sorozatú BMW, amit 1986-ban követett az E32-es:
Majd 1994-ben az E38-as, amelyet többek között a James Bond - A holnap markában, illetve A Szállító című filmekből ismerhetünk:
Azért ezeket emeltem ki, mert nemrég ezeket sikerült beszereznem kicsiben. A Hetes sajnos Matchboxban nem létezik, de német típus lévén a Siku (hasonlóan a Maistóhoz) természetesen megformázta a tekintélyes bajort. Nem is egyszer. A kettő közül ráadásul az E32-es égbekiáltó ritkaságnak számít, így nézzétek!
A kék BMW még igazi 'old school' Siku, tehát fém az alváz és szép fehér küllős felniket kapott. Az első ajtók nyithatók, a beltér fehér és közepesen részletes. Az autó orra különösen impozáns, de a hátulja is megfelelő kivitelű, bár típusjelzést nem kapott. Az aljáról elolvasva azért megtudjuk, hogy egy 211 lóerős 3430 köbcentis 735-ös iL típusról van szó, amely jelölésben az L tudtommal a hosszabb tengelytávra utal. Tényleg szép hosszú. Made in W.-Germany.
A bordó már újabb, fém alváz itt nincs, mint ahogy arról sem esik szó, hogy hol gyártották a kisautót (találgathatok?), viszont itt is adnak egy autóskártyányi infót: 2997 cm3, 8 henger, 218 ló, 235 km/h végsebesség. Az első ajtók itt is nyílnak, plusz vannak már külső visszapillantótükrök is, illetve némi ezüst festék az első lámpákon. Hátul pedig ott figyel a kis propeller, de festetlenül.
Egyik sem rugózik, de mindkettő makulátlan, és jól mutatnak együtt:
A végére szórakoztató kisfilm, a főszerepben Clive Owen:
Na szép napot, jó hetet!
Utolsó kommentek