Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (181) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (166) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Tatra arc!

RÁJEN 2010.08.19. 08:19

A Tatra 613-as "arcáról" nekem gyerekkorom óta az a fajta (késő) XVIII. századi hajviselet ugrik be, amikor úgy a fülek előtt visszapondörítették a férfiak a hajukat, vagy hasonló parókát viseltek. Nem tudom pontosan, miért, talán a négy lámpa, esetleg a szélükre helyezett indexek miatt, de ez már nekem így marad:

Amúgy is könnyen lehet egy-egy autó elejét emberi archoz hasonlítani, a mai napig is morcosítókat, szemöldököket tuningolnak a verdákra, tehát ezzel nyilván nem vagyok egyedül. Érdekes mellékszál: kezdetben a Verdák alkotói is abba az irányba indultak el, hogy az autók lámpái lesznek majd a szemek, de aztán valahogy rájöttek, hogy ha a szélvédőkre teszik azokat, sokkal több érzelmet tudnak megmutatni. No de legyen ennyi elég erről, térjünk a mai párosra, miszerint Tatra 603 és 613. Az autógyár a korábbi, 1895-ben alapított Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft utóda, ami a baráti Csehszlovákia létrejöttével Kopřivnická vozovka a.s. lett, és Tatra néven kezdte el (vagyis hát folytatta) az autók gyártását, a hegyek után természetesen. A típus ismertetését most át is ugrom, mert mostanában is aránylag sok cikk született a témában, példának okáért egy remek Totalcaros teszt, szóval. (Itt pedig egy videó.) Képeket mindenesetre kaptok, a hajtás után.

A 603-as formája igen modern volt a maga idejében, és jellegzetességét (ahogy a későbbi 613-asnak is) elsősorban a hátulra helyezett (léghűtéses, V-elrendezésű) motor adta. No és persze az orra, ami azért nem mindennapos:

De nekem az újabb jobban tetszik. Ebbe nyilván közrejátszik a tény, hogy kábé 30 éve, gyerekkoromban több ilyen példányt is láttam, ha nem itthon, akkor a szomszédban, sőt egy madzagos távirányítós változathoz is volt szerencsém, ami már nincs meg...

Ez a felső 613-as a Motel című filmben szerepelt, csak úgy érdekességképp tettem be, szerencsére vannak ennél jobb képek is:

Batár. A héten a Retroautók sorozat két legújabb tagja is megérkezett hozzám, de a "szokásostól" eltérően ezeket magam szereztem be, mert édesapám újságos pajtása, aki mindig félreteszi neki (nekem) az új számokat, szabadságon van. Sajnos mire ez kiderült, már lecsúsztam az ezelőtti Moszkvicsról, de majd bepótolom. Íme tehát a két fekete luxusautó 1:43-ban:

Mindkettő kiemelkedően jól sikerült, már a többihez képest. Nálam továbbra is a GAZ és az UAZ a bajnok, de ezekre sem lehet panasz. Szépek, nagyok, feketék, komolyak. Nincs rajtuk olyan hiba, ami úlzottan zavarná a szememet, és szerencsére arányosak magukhoz és egymáshoz képest is. Remélem, a későbbiek is így folytatják...

A végére pedig ezt nem tudtam kihagyni - hallgassunk meg egy hihetetlenül kedves kis dalt a prágai lakosokat fogyasztó mocsári szörnyről:

A következő számban pedig jön a ZUK! Jó hosszú hétvégét, boldog szülinapot megint, Magyarország!

Címkék: retro

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr872227796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.19. 12:42:24

613-as távirányítósom volt nekem is. Isteni volt, hogy lehetett nyitni az ajtajait és pont passzoltak bele a hazai kisipar készítette PlayMobil koppintás katonák. Nekem sincs már meg sajnos, egy betöréskor eltűnt egy csomó más játékkal egyetemben a padlásról.

A Jozin z bazin különösen kedves a szívemnek, mert a kisebbik, szőrös alak kísértetiesen emlékeztet egy volt főnökömre, akit utáltunk, mint eb a Szaharát. Amikor különösen tele volt vele a puttonya a csapatnak, akkor mindig előkerült ez a videó.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.08.19. 12:44:44

@Sam. Joe: TÉNYLEG!!! El is felejtettem már, hogy ki lehetett nyitni az ajtaját, és én is Playmobil embereket tettem bele... Köszi!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.24. 19:03:09

@RÁJEN: Világító első lámpák - persze a vékony műanyag miatt világított ott minden az A-oszlop előtt -, működő duda? Ezek megvannak?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.08.24. 19:08:18

@Sam. Joe: Már csak halványan pislákolnak az emlékek. A Wartburgból rémlik hasonló, illetve a mostani Golfom műszerfalvilágítása is ilyen :DDD

353 · http://kepfeltoltes.hu/101002/20090819189_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.10.03. 11:55:32

Valóban elég gáz a világítás a távosokon!szinte az egész a játék fénybe úszik tőle:)
süti beállítások módosítása