A Tatra 613-as "arcáról" nekem gyerekkorom óta az a fajta (késő) XVIII. századi hajviselet ugrik be, amikor úgy a fülek előtt visszapondörítették a férfiak a hajukat, vagy hasonló parókát viseltek. Nem tudom pontosan, miért, talán a négy lámpa, esetleg a szélükre helyezett indexek miatt, de ez már nekem így marad:
Amúgy is könnyen lehet egy-egy autó elejét emberi archoz hasonlítani, a mai napig is morcosítókat, szemöldököket tuningolnak a verdákra, tehát ezzel nyilván nem vagyok egyedül. Érdekes mellékszál: kezdetben a Verdák alkotói is abba az irányba indultak el, hogy az autók lámpái lesznek majd a szemek, de aztán valahogy rájöttek, hogy ha a szélvédőkre teszik azokat, sokkal több érzelmet tudnak megmutatni. No de legyen ennyi elég erről, térjünk a mai párosra, miszerint Tatra 603 és 613. Az autógyár a korábbi, 1895-ben alapított Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft utóda, ami a baráti Csehszlovákia létrejöttével Kopřivnická vozovka a.s. lett, és Tatra néven kezdte el (vagyis hát folytatta) az autók gyártását, a hegyek után természetesen. A típus ismertetését most át is ugrom, mert mostanában is aránylag sok cikk született a témában, példának okáért egy remek Totalcaros teszt, szóval. (Itt pedig egy videó.) Képeket mindenesetre kaptok, a hajtás után.
A 603-as formája igen modern volt a maga idejében, és jellegzetességét (ahogy a későbbi 613-asnak is) elsősorban a hátulra helyezett (léghűtéses, V-elrendezésű) motor adta. No és persze az orra, ami azért nem mindennapos:
De nekem az újabb jobban tetszik. Ebbe nyilván közrejátszik a tény, hogy kábé 30 éve, gyerekkoromban több ilyen példányt is láttam, ha nem itthon, akkor a szomszédban, sőt egy madzagos távirányítós változathoz is volt szerencsém, ami már nincs meg...
Ez a felső 613-as a Motel című filmben szerepelt, csak úgy érdekességképp tettem be, szerencsére vannak ennél jobb képek is:
Batár. A héten a Retroautók sorozat két legújabb tagja is megérkezett hozzám, de a "szokásostól" eltérően ezeket magam szereztem be, mert édesapám újságos pajtása, aki mindig félreteszi neki (nekem) az új számokat, szabadságon van. Sajnos mire ez kiderült, már lecsúsztam az ezelőtti Moszkvicsról, de majd bepótolom. Íme tehát a két fekete luxusautó 1:43-ban:
Mindkettő kiemelkedően jól sikerült, már a többihez képest. Nálam továbbra is a GAZ és az UAZ a bajnok, de ezekre sem lehet panasz. Szépek, nagyok, feketék, komolyak. Nincs rajtuk olyan hiba, ami úlzottan zavarná a szememet, és szerencsére arányosak magukhoz és egymáshoz képest is. Remélem, a későbbiek is így folytatják...
A végére pedig ezt nem tudtam kihagyni - hallgassunk meg egy hihetetlenül kedves kis dalt a prágai lakosokat fogyasztó mocsári szörnyről:
A következő számban pedig jön a ZUK! Jó hosszú hétvégét, boldog szülinapot megint, Magyarország!
Utolsó kommentek