A tegnapi poszt után nem lesz meglepetés a mai téma, ami nem más, mint egy Siku VW Golf Mk1 Cabriolet. Amerikában kezdetben Rabbit Convertible, később csak simán Cabriolet. Érdemes modelltörténettel bajlódnom? Szerintem nem nagyon. Csak jöjjön azért egy golfológiai gyorstalpaló:
A rendkívül sikeres előd fényében is nagy sikereket ért el az olasz Giorgetto Giugiaro által tervezett elsőkerekes, vízhűtéses kis Golf, amelyet 1974 óta - ha nem is változatlan formában és tartalommal - mind a mai napig gyártanak. A hetvenes évek elején elég nehéz helyzetben volt a Volkswagen, a léghűtéses Bogár ugyanis erősen elavult, a versenytársak pedig kezdtek elhúzni. A megoldás az Auto Uniontól érkezett. 1964-ben a Volkswagen megvásárolta az ingolstadt-i gyárat - és így azt a know-how-t is, ami az ottani Audi-mérnökök fejében és jegyzetfüzeteiben lakozott. Egyből behúzták tehát őket egy új kis VW fejlesztésébe, amit eredetileg is már elsőkerék-meghajtásúnak álmodtak meg, ami kisebb tömeget és nagyobb belteret jelentett. Valójában a Passat volt a VW első elsőkerekese, amely szép sikereket ért el a piacon rögtön a bemutatása után, így a koncepciót szépen átvették a kistesóhoz is.
A Golf tervezése effektíve 1969-ben kezdődött meg. A Typ17-es gyártásának megkezdéséig csak öt év telt el, egy évre rá pedig már el is indult világhódító útjára, magyarán Amerikába. Rabbit néven. 1975-ben az ausztrál Wheels magazin az Év Autójának választotta, illetve hat évvel később ugyanezt a címet ítélte neki az angol What Car? is. A lenyitható vászontetős változatot 1980-tól árulták egészen 1993-ig (kettesből ugye nem volt nyitott verzió), és ennek a típuskódja Typ155 volt, nem mellesleg teljes egészében a Karmann gyárában készült - az én hármas Golfomon is ott van az emblémájuk. 1991-ig kellett várni az elektromos tetőnyitás lehetőségéig.
Ennyit gondoltam, ugye nem volt túl hosszú? És akkor máris rátérhetünk a kicsire!
Létezik a Siku egyes Golfja fehérben, feketében, sárgában, ezüstben, tetővel és anélkül, esetleg antennával is, vékony és vastag kerékkel, de számomra mindig is ez marad 'A' klasszikus Siku Golf. Természetesen azért, mert gyerekkoromban ez került a látóterembe ;) Pontkopások sajnos vannak rajta, de saját tapasztalatból mondom, én ezeket szabad szemmel nem is nagyon látom. Az 1200 forintos árát nekem abszolút megérte, örülök neki erősen... Fém alul, fém felül, műanyag belül, az összhatás szerintem pompás, íme egy kép a belsejéről is:
Az egyik kedvenc Siku kisautómmá lépett elő hirtelen. A gyártó ezen korszakából is igen sok autó van még, amiket szeretnék egyszer összeszedegetni, de tény, hogy jól haladok, főleg hogy az egyik legritkább darab már egy ideje megvan... Szép napot!
Utolsó kommentek