Egy jó kis Ford Capri következik. Részletes modellinfó itt, pár szemelvény a magyar klub oldaláról alább:
1969: ember a Holdon! Az amerikai Apollo 11 sikeres leszállást hajtott végre a Holdon... Utazás hangsebességgel! Ma már tudjuk, hogy egy korszak csúcspontját jelentette ez az esztendő, amely egyben a Ford Capri nevű modelljének születési éve is. Ám míg az olajválság véget vetett az űrkutatás aranykorának, és derékba törte a Concorde karrierjét is, addig a Capri számára a sikert hozta el. Az amerikai Ford szakemberei a 60-as évek elején rájöttek, hogy az óriási országúti cirkálók mellett jelentős igény van egy sportos, ám a szélesebb rétegek számára is elérhető modellre. Az igényfelmérést a tervezők munkája követte, és 1964-ben piacra került Amerika egyik autós szimbóluma, a Mustang. Az eladási statisztikák még a kételkedőket is meglepték. A sikereken felbuzdulva a cég vezetői utasítást adtak a koncepció európai változatának kidolgozására. Így született a Colt-projekt, amelyet a Ford angliai központjában indítottak útjára. Az elgondolás és a követelmények hasonlóak voltak, mint a Mustang esetében, azaz egy olcsón gyártható, széria alkatrészeken alapuló, négyszemélyes, de sportos hatást keltő autó megalkotása volt a cél, ám ezúttal az európai ízlésvilágra alapozva. A prototípus kódneve GBX lett (GB - Angliában tervezett, X - az egész világnak). A sorozatérett GBX adatai ígéretesen alakultak. A légellenállási tényezőt 0,40-ig sikerült leszorítani, ami nagyon jó, ha figyelembe vesszük, hogy a csúcsot akkoriban az NSU Ro80 képviselte a maga 0,37-es Cw értékével. Már csak a névvel adódtak gondok. Mivel 1967-ben a Mitsubishi levédte a Colt típusnevet, ezért a Fordnak új nevet kellett keresnie. Végül a földközi tengeri sziget, Capri lett a névadó. A Colt név egy ideig mégis megmaradt, Angliában ugyanis Capri Colt-ként árusították az autót egészen 1970-ig. A költségek csökkentése érdekében rengeteg alkatrészt más európai Ford modellekből vettek át. Az első Caprik (1300-as motorral) Kölnben 1968 december 16-án, az angliai Dagenhamban pedig két napra rá, december 18-án hagyták el a szerelőszalagot. A világpremier a 69-es Genfi autószalonon volt, mellyel párhuzamosan már el is kezdődött az értékesítés. Az 1300-as ára mindössze 6.993 DM volt és még a 2300 R ára is alig haladta meg a 9.000 márkát. A siker garantált volt, az Opel Manta megjelenésig senki nem tudta felvenni a versenyt a Caprik ár-érték arányával. (...) 1974 februárjában debütált a Capri II. Ezt a mindössze négy évig élt generációt 1978-ban váltotta le a Capri III, ami megismételte a első sorozat sikerét. De nekünk most inkább a sztori eleje érdekes...
1:43-as méretben nálam a Cararama modellje képviseli a típust, a kisebbekről már írtam korábban itt, itt és itt is, nézzük most a legújabb (és legnagyobb) példányomat:
A gyártó kínálatában ez a kisautó elsőrangúnak mondható, szép és élethű, részletes, igényes. Természetesen szó sincs arról, hogy a Cararama a Minichamps vagy az AutoArt piacát veszélyeztetné, sőt a nemrég bemutatott Ford Escorttól is némileg elmarad a kivitelezés minősége, de a polcra helyezve egyáltalán nem kell mellettük szégyenkeznie - nem mintha lenne Minichamps vagy AutoArt modellem, hehe. Egy 1600 GT-t mintáztak meg, és igen szépen megoldották mind a bőr-imitációt a tetőn, mind a kis típusjelzést az első sérvédőkön, a felnit is jól választották ki, és nekem még a szín is telitalálat! Az alja műanyag, a gurulási hajlandósága mérsékelt, így ezt is bátran a porfogók polcdíszek közé lehet sorolni, mint a Retroautós sorozat darabjait...
Csináljatok saját Caprit ezzel!
Utolsó kommentek