A késő hetvenes évektől a DRM-ben (Deutsche Rennsport Meisterschaft, a DTM elődje) a Ford hivatalosan Zakspeed néven képviseltette magát. Leginkább a Group 5-ös Capri vált ismertté ebből a korszakból, amely az Mk3-as verzióra épült.
A Zakspeed ekkortájt igen jól teljesített, számos győzelem után 1981-ben Klaus Ludwiggal a volán mögött meg is nyerték a bajnokságot. Nem terhellek a további részletekkel, olvassátok el szépen az egész sztorit itt.
A Zakspeed Capri 1:64-es változatáért a Corgi felel. Nagyon marcona kis gép, hozzám eredeti dobozában érkezett, gyakorlatilag bagóért – valójában nem egy nehezen fellelhető darab. (Nem úgy, mint a börzés posztban mutatott Majorette Capri.) Létezik egyébként belőle utcai változat is a Corgitól, amit egy felújítós projekt keretében Bog Zoo-nál láthattatok is, no az még nincs meg nekem, de majd idővel.
Oldalán a Homefire reklámjával jól néz ki az autó, bár ha már egyszer fekete-arany színkombinációról beszélünk, egy John Player Special nekem jobban bejönne. De szerencsére a számomra legszebb Corgi-kerekeket kapta.
Maga az autó azért nem annyira brutális, mint a valódi, finomodtak a vonalak a lekicsinyítés során, visszavettek a szélesítésből és a szoknyából is, továbbá nem ültették porig, de azért még jól látszik, hogy ez egy igazi aszfaltszaggató versenygép.
A szárny mérete tetszik, és remekül sikerült a hátsó traktust egy csodás téglalapba rendezni, ez különösen jól néz ki. Ha van egy jó Caprid, némi pénzösszegért te is hozzájuthatsz a Zakspeed bodykithez:
Ha nincs, akkor olvass tesztet!
Itt pedig egy kis korabeli videó az autóról és pályatársairól:
Szép napot!
Utolsó kommentek