Két újabb retroautó a hétvége előtt, hogy jól teljen. Az első a Warszawa 203, amely a már mutatott Pobeda lengyel változata, de már a limuzin karosszériával. És ezúttal szép fehérben:
Emlékszem, Balatonon volt egy öreg szaki, talán vízvezetékszerelő, aki hosszú évekig járt egy ilyennel, mindig borostás volt, kövér és ittas, mégis egyik legmeghatározóbb tulajdonsága a némileg leharcolt állapotú Warszawa (ejtsd: Vársává, mint Varsó) autója volt. Ma már erősen ritkaságszámba mennek ezek a batárok, pedig régen igen sok futkosott belőlük Budapesten is:
Ó, a Blaha... A hatvanas-hetvenes-nyolcvanas évek Budapestje a mai autóbuzik San Franciscója, én azt mondom. No de térjünk is át a mai másik autóra, amely egy újabb Tatra, a jellemző három első fényszóróval (amelyek közül a középső kanyarlámpa, azaz el tud fordulni) szerelt 603-as, kétszínű fényezéssel 1:43-ban is:
Nagyon jól áll a csehek korabeli luxusautójának ez az autentikus szín, ezt leszámítva pedig ugyanazokkal az erősségekkel és gyengeségekkel bír, mint a sorozat többi tagja, beleértve természetesen a fenti Varsót is, azaz itt-ott picit sorjás, hangyányit nehezen gurul (bár nagy-nagy szerencsémre az én példányomnál nem szorul a hátsó tengely, mint azoknál, amelyekre pár gyűjtőtársam panaszkodott az index szaktopikjában), de a sorja 30 centiről már nem látszik, a polcon pedig nem is kell gurulnia egyáltalán. A fentebb mutatott lengyelnek egy picit csálén állnak a kerekei (látható is legfelül, ahogy a bal első kerekét elemeli), erre jobban figyelhettek volna, de már Kína sem a régi... Tatra 603 katalógus-reklám a végére:
4 ajtó - 6 személy - 8 henger, remek! A 20 liter kimaradt. A következő számban a Yugo 45 lesz, de elképzelhető, hogy azt már kihagyom... Szép napot, jó hétvégét!
Utolsó kommentek