Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Abe's Oddysee

RÁJEN 2011.02.01. 09:00

Kicsit nyakatekert az asszociáció, bevallom, de ha már elhatároztam, hogy ez lesz, nem visszakozok :) A poszt témája egy (ja, nem, két) Lincoln. Lincoln pedig Abraham volt, tehát Abe. Abe-ről pedig nekem az Oddworld nevű játék ugrik be, amit annak idején nagyon szerettem. De a második részét, az Abe's Exoddus-t még jobban, erről kopizok is egy pár sort:

A játék egy rabszolgasorsban sínylődő nép történetéről szól, akiket leigáztak, és sötét bányákba deportáltak, a munkásokat megvakították, hogy még csak véletlenül se tudjanak megszökni. A nép egy kis csoportja azonban még időben elmenekült, és barlangokba, mélyen a föld alá rejtőzött. A törzs egyik tagjának, Abe-nek, látomása támad: megjelenik előtte az ősidők három szelleme, akik komoly feladattal bízzák meg: ki kell szabadítania a bányában sínylődő szerencsétleneket. Innentől aztán elkezdődik a felfordulás. Abe beszél, így társainknak, a mudokonoknak parancsokat adhatunk, de először mindig köszönnünk kell nekik, hiszen enélkül létezésünkről sem vesznek tudomást, utána jöhetnek a fárasztó parancsosztogatások: a legtöbbször a 2-es billentyűt fogjuk használni, amellyel a „follow me” (kövessetek) utasítást adjuk ki, de ha például egy általunk elérhetetlen kart akarunk meghúzatni velük, a „work” (dolgozz) ukáz a megfelelő „varászszó”. A játék egészen elképesztő módon még „személyiséget” is adott zöld barátainknak. Előfordulhat ugyanis, hogy a megrántott kar csatornavizet zúdít a nyakukba, ettől megsértődnek és nem fogják követni a további parancsainkat, amíg oda nem megyünk hozzájuk és bocsánatot nem kérünk, vagy ne adj isten nevetőgázt szabadítunk rájuk, ekkor egy kiadós hátba verés után fognak csak engedelmeskedni. De erről most ennyit.

Nagyjából 25 év után egy újabb gyerekkori kedvencemet sikerült újra beszerezni! Ez a Matchbox által 1979-ben kiadott Lincoln Continental Mark V. És hogy mégis valahogy visszakössek az odüsszeiához, elmondom azt is, hogy bizony egy-egy ilyen régi darab beszerzésekor mindig elkezdek agyalni (azért óvatosan, nehogy megártson), vajon milyen utat járhatott be az adott kisautó? Angliában lejött a futószalagról, csomagolták, elkerült egy nagykerbe, onnan egy boltba, ott valaki megvette, majd megőrizte ennyi éven át? Vagy ment át az Államokba, ott egy üzletbe került, ami esetleg tönkre ment, bezárt, és így a teljes készletét felvásárolta egy gyűjtő? Vagy létezik olyan kisgyerek, aki annyira vigyázott rá, hogy végül ilyen állapotban kerülhessen hozzám? Oké, nem makulátlan, de akkor is 30 éves! A kisautóról egyébként nemrég írt pittlaren, de már ott is jeleztem, hogy ennek a beszerzése előbb-utóbb várhatóan be fog következni. És lám, így is lett, büszkén mutatom be a legújabb régi angol gyártású Matchboxom, íme:

A kolléga elég jól összefoglalta, értékelte a Matchbox Lincoln-ját, csatlakozom hozzá, miszerint nekem is tetszik. Legjobban ebben a színben ráadásul.

El kell árulnom, illetve hát inkább úgy fogalmazok, be kell vallanom, hogy a fenti képeken nem csak az egyik új fotóhátterem debütált, hanem a CGI alkalmazása is, ugyanis ezúttal is meglehetősen lilásra sikeredtek a fotók, így kénytelen voltam egy kicsit utánaállítani mindnek. A végeredmény egy kicsit talán harsány lett, de nekem tetszenek így a képek.

Pedig van több. Az én ízlésemnek ez egy kicsit kicsi, de ezúttal nem zavart, az érzelmi szál fontosabb ebben az esetben. Jól sikerült megvennem, mert két (szintén szinte makulátlan Made in England) társával érkezett hozzám Amerikából, és mindösszesen került az egész pakk 14 dolláromba, szóval igazán nem panaszkodhatok. A következő három kép egyébként innen származik, érdemes végigpörgetni az oldalt - ilyenkor mindig rájövök, hogy vannak nálunk sokkal súlyosabb esetek is:

A Matchbox nem sok Lincoln-t készített el kicsiben, egy korábbit már mutattam, de a szomszédban már (többször is) szerepelt Town Car eddig váratott magára. Úgyhogy most pótolok, még ha carspotting formájában már járt is egy a szirszarjaimon:

Összességében ez jóval kevésbé tetszik az angol gyártású nagypapájánál, de mivel az amerikai autókat bírom, nem tudtam ellenállni tavaly egy jutányos üzletnek, így került Hófehérke a gyűjteményembe. Ennek természetesen már műanyag az alja, de ezt és minden mást a kollégák már leírtak róla.

Címkék: matchbox

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr182614318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PMGabi 2011.02.01. 15:31:29

Jó az új háttér!
Elég kontrasztos egy luxusautó egy szétfújt fal előtt, de jó!
Kis koromban nagyon tetszett ez a gép, végül nem lett, ma már a Continental, v. a Navigator jön be... :)
Más: VW 1600-os?: www.vatera.hu/jatek/makett_modell/auto_busz/maisto_1967_vw_volkswagen_variant_1438158179.html
www.vatera.hu/jatek/makett_modell/auto_busz/maisto_1967_vw_volkswagen_variant_1438158325.html

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.02.01. 15:54:08

@PMGabi: Köszi, sok munkám van benne :) Gugli+print.
Ez a háttér ezzel az autóval nekem így utólag egy kicsit 'Menekülés New York-ból'-érzés.
És köszi, megnéztem a Maistót, de van nekem hasonlóból szebb, úgyhogy ezt most kihagyom.

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2011.02.01. 16:32:36

Nekem a kettőből a fehér a bejövős. Anno kiscsikó koromban a szőnyegváromoson sok sok km-t beletekertem.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2011.02.01. 21:16:42

Én is szoktam filózni - esetenként nem is keveset - egy - egy konkrét modell (rögös) életútjáról. A Town Car hátulján, annak az antennaszerű biszbasz izének az elnagyolt, jelzésértékű kialakítása böki kicsit a csőröm. Nem is szeretem annyira. Nekem is a fehér van meg, bár a bordó változat - szerintem - határozottan szebb.
Baba a háttér.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.02.02. 12:29:46

@Dancergee: Nekem a fehér túl új, amikor megjelent, már nem nagyon tologattam...
@pittlaren: Szép a bordó is, de általánosságban nem szeretem annyira a bordó színt.
süti beállítások módosítása